• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Måne och Sol

Jag läste artikeln i Aftonbladet idag. Tänker på er.l

• emmy840508
    Miia78 skrev 2008-11-29 16:55:13 följande:
    Hej Emma!Har rotat runt på nätet för att bara säga Grattis och lycka till med det nya tillskottet i familjen.Tusen kramar från någon som inte alls skulle kunna vara lika stark som dig.
    Som de andra har sagt så är det inte jag som ska ha barn. Det är barnens pappa. Jag e jätteglad för deras skull.
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-29 18:48:44 följande:
    Skulle jobbat i helgen, men nu har vinterinfluensan nått hem till oss. Tänker på er ändå.Hoppas ni har en skön helg. Kram//Johanna
    Krya på er!
  • Ester W

Hej Emma!
    Visst är det i kväll du är med i TV?
    Jag har följt din tråd under en längre tid och tycker att du och alla andra i tråden skriver så fint så det känns i hela kroppen.
    I dag har vi tänt första adventsljuset och då tänkte jag på Max och Saga, dig och din familj. Hoppas att ni har en så bra första advent som det går.

Massor med kramar från mig.

• Tibertius
    Måne och Sol skrev 2008-11-30 17:05:41 följande:
    Jag läste artikeln i Aftonbladet idag. Tänker på er.l
    Vilken artikel? Finns den på nätet?
  • emmy840508
    Anna73 skrev 2008-11-30 11:55:47 följande:
    Hugo fyllde 2 år i onsdags,,,jag är säker på att han bjöd Saga och Max på smaskig tårta där uppe och att dom lekte och hade jättekul....Tror inte ni det???Hjärtekramar Anna
    Jag tror abslut att Hugo Max o Saga festade med tårta ballonger och allt som hör till. Max o Saga har nog vart ner på jorden och hämtat massa saker som de viste att Hugo tyckte om och slagit in o gett honom i födelsedagspresent.
  • JohannaMatt

Tyckte det var en fin artikel i  Aftonbladet. Tårar föll igen, det är rörande  när man ser bilder man inte sett innan, för var bild blir det ju som att man kommer närmre...Så fina bilder på dig o barnen!

Att "det" har gjort så här mot er, att ni inte ska kunna fira jul och så dessutom dra igenom alltihop igen i hovrätten. Jag hoppas att ni åtminstone får den "julklappen" att det blir samma straff om igen. Och kanske fler bitar till pusslet...

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • emmy840508

Ja, igår var aftonbladet hos oss och adventsfikade med oss. Våra vänner har inte försvunnit alls, de finns kvar precis som förr. Men vi har fått fler vänner, om man nu kan kalla pressen för "vän". De som visat oss respekt och ödmjukhet bjuder vi gärna in när de hör av sig. Så vi fikade lite med en reporter och en fotograf hemma hos mina färldrar.... det resulterade i artikeln idag..... Tyvärr har den inte kommit ut på hemsidan än, men jag länkar så fort den är där.

• emmy840508

Idag har vi vart till min syster hela familjen. Vi "lottade" om vem vi ska köpa julklapp till. Vi bestämmde inför förra julen att det skulle gå så himla mycket pengar om vi skulle köpa allt vi ville till baranen OCH de vuxna. Så vi bestämmde oss för att köpa EN julklapp till en person för 300 kr istället. o sen koncentera oss på barnen.
    Vi ville köra med samma metod i år. Vi orkar inte med julklappshandeln idag som mest inriktar sig på barnen. Utan vi ville göra såhär även i år. 

Jag var som sagt hemma hos mamma o pappa igår, jag sade åt dom att gå in o kolla här. Men det hadde de redan gjort. De tyckte det var så himmla fint. Jag märkte hur mycket de uppsakttar att ni tänker lite på dom också. Så ett STORT tack från de båda. Det värmer i vinterkylan för dom.

• Analoga

Hej Emma! Läste om dig i Aftonbladet idag. Du ser lika go och glad och strålande ut som vanligt   Lider verkligen med dig och din familj, jag förstår att julen blir en jobbig sak att gå igenom. Bra att du verkar ha en så varm och god familj att luta dig emot.

Många kramar

Svar på tråden Mina två änglar