• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • faster

Är det idag det står i tidningen?
    Jag måste bara säga Emma att du ger mej sådan styrka!!Jag ligger nerbäddad febrig ont överallt o förkyld MEN jag gick till jobbet igår.vi jobbar pass på 26,5tim i sträck, men jag tänkte kan Emma klara sitt som är såååå mkt svårare än det här, ja då ska jag oxå klara detta...och vad hände?jag klarade det!!!
    Emma du är min stora föreblid och det vill jag att du ska veta!!
    Kul att höra att dina föräldrar varit inne o läst vill att de ska vetaatt vi även tänker på dem o bryr oss om dem.
    Stor varm KRAM

• emmy840508
    faster skrev 2008-11-30 17:45:25 följande:
    Är det idag det står i tidningen?Jag måste bara säga Emma att du ger mej sådan styrka!!Jag ligger nerbäddad febrig ont överallt o förkyld MEN jag gick till jobbet igår.vi jobbar pass på 26,5tim i sträck, men jag tänkte kan Emma klara sitt som är såååå mkt svårare än det här, ja då ska jag oxå klara detta...och vad hände?jag klarade det!!!Emma du är min stora föreblid och det vill jag att du ska veta!!Kul att höra att dina föräldrar varit inne o läst vill att de ska vetaatt vi även tänker på dem o bryr oss om dem.Stor varm KRAM
    åååå, tjejen! vad otroligt av dig att gå till jobbet trots sjukdom. Vad jobbar du med (om du vill säga det) 26 timmar!!! det e jättemycket. Hoppas du är ledig länge nu så du hinner ta igen dig.
  • emmy840508

När Max var ca 2½ firade han sin tredje jul med oss. Vi hadde sagt att han detta år skulle ge tomten alla sina nappar "för tomtens barn skulle få dom" han såg fram emot det jättemycket. Av någon anledning blev det så att han slutade några veckor tidigare iaf. Han frågade helt enkelt inte efter nappen och han tog hellre med sig nallen när han skulle sova. Så jag lade napparna i en skål i skåpet. Jag ville att han symboliskt skulle få ge tomten sina nappar iaf. När julafton kom så åkte vi hem till mamma o pappa. Jag kom i sista stund på att jag glömt napparna. Jag kanstade mig på cykeln och åkte hem o hämtade dom. När tomten kom så räckte Max över sina nappar till tomten och berättade så gott han kunnde att det var till tomtens bebisar. Tomten tackade så mycket och sen berättade Max stolt för alla han kännde att tomtens bebisar fått hans nappar.

• solfrost
    emmy840508 skrev 2008-11-30 17:58:55 följande:
    När Max var ca 2½ firade han sin tredje jul med oss. Vi hadde sagt att han detta år skulle ge tomten alla sina nappar "för tomtens barn skulle få dom" han såg fram emot det jättemycket. Av någon anledning blev det så att han slutade några veckor tidigare iaf. Han frågade helt enkelt inte efter nappen och han tog hellre med sig nallen när han skulle sova. Så jag lade napparna i en skål i skåpet. Jag ville att han symboliskt skulle få ge tomten sina nappar iaf. När julafton kom så åkte vi hem till mamma o pappa. Jag kom i sista stund på att jag glömt napparna. Jag kanstade mig på cykeln och åkte hem o hämtade dom. När tomten kom så räckte Max över sina nappar till tomten och berättade så gott han kunnde att det var till tomtens bebisar. Tomten tackade så mycket och sen berättade Max stolt för alla han kännde att tomtens bebisar fått hans nappar.
    Gud vad gulligt, det är så bara barn berör....kram
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • JohannaMatt

Vilket fint minne...Max verkar ha ett hjärta av guld, så godhjärtad...

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • Måne och Sol
    Tibertius skrev 2008-11-30 17:24:22 följande:
    Vilken artikel? Finns den på nätet?
    [/citat]

Såg att Emma redan svarat!
    faster skrev 2008-11-30 17:45:25 följande:
    [citat]
    Är det idag det står i tidningen? Jag måste bara säga Emma att du ger mej sådan styrka!!Jag ligger nerbäddad febrig ont överallt o förkyld MEN jag gick till jobbet igår.vi jobbar pass på 26,5tim i sträck, men jag tänkte kan Emma klara sitt som är såååå mkt svårare än det här, ja då ska jag oxå klara detta...och vad hände?jag klarade det!!! Emma du är min stora föreblid och det vill jag att du ska veta!! Kul att höra att dina föräldrar varit inne o läst vill att de ska vetaatt vi även tänker på dem o bryr oss om dem. Stor varm KRAM
    Jag håller med... det här ger perspektiv. Och det är lldeles riktigt att ens tankar går till hela familjen. De är alla utsatta men ack så starka!
  • faster

hihihi....hade ju dej i mina tankar min vän.
    Jag har ett utav de allra bästa jobb man kan tänka sej...enligt mitt tycke iaf....
    En väninna till mej drabbades av en stroke.Är totalförlamad o kan ej tala,så jag jobbar som personlig assistent till henne.Känns helt fantastiskt att få glädjen att kunna få vara med o förgylla hennes dagar på olika sätt.Efter chocken lagt sej förståss för det var många mån som hann gå innan man smält allt o kunde börja om på nytt.

• Måne och Sol
    JohannaMatt skrev 2008-11-30 18:06:02 följande:
    Vilket fint minne...Max verkar ha ett hjärta av guld, så godhjärtad...
    Jaaa... det framgår gång på gång hur otroligt snäll denne lille kille var. Det går rakt in i hjärtat! Den goa pojken och hans busiga syster. Charmtroll.
  • faster

Nu tvinga jag ut gubben så han kom hem med aftnbladet till mej
    Tur han har sånt job att han kan gå ifrån ett tag..hhhihih..

• faster

åååååååååååååååh så gulligt!!söte goe pågen

emmy840508 skrev 2008-11-30 17:58:55 följande:
Svar på tråden Mina två änglar