• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • elegi

Jag kan inte föreställa mig ett liv utan mina två barn, usch vilken känsla, starkt ändå av dig att du delar med dig men kan förstå att det är en form av terapi oxå
    Jag har en fin dikt som jag skrev av från en kompis som fick den när hon förlorade sitt barn för många år sedan men har sparat den då den är så fin, hoppas du får nytta och glädje av den
    Kram

Snälla mamma sörj inte för mig,

Jag är fortfarande här fastän du inte kan se mig

Jag är nära vid din sida varje natt och dag,

Och i ditt hjärta längtar jag att få stanna

Min kropp är borta, men jag är alltid nära,

Jag är allting du känner, ser eller hör

Min ande är fri men jag kommer aldrig att lämna dig,

Så länge som du behåller mig i ditt hjärta

Jag kommer aldrig att vara utom synhåll,

Jag är den klaraste stjärnan i sommarnatten

Jag kommer aldrig att vara utom synhåll,

Jag är den varma, fuktiga sanden vid stranden

Jag är lövens alla färger då hösten träder fram,

Och den rena, vita snön som täcker jorden

Jag är alla vackra blommor som du älskar att se,

Det klara, svala vattnet i en tyst sjö

Jag är den första ljusa blomningen som du ser om våren,

Den första varma regndroppen som april ger

Jag är en första strålen ljus när solen träder fram,

Och du kan se att månens ansikte är mitt

När du känner att ingen finns nära att älska dig,

Kan du tala med mig genom herren ovan dig

Jag viskar mitt svar genom trädens löv,

Och du kan känna min närhet i den varma sommarvinden

Jag är de heta, salta tårarna som faller då du gråter,

Och de vackra drömmarna som kommer då du sover

Jag är leendet du ser i barnets ansikte,

Sök mig bara mamma, jag finns i allt

Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • pollen

jag beklagar verligen allt som hänt! tänker på det ofta!
    har tänt ljus för dina barn nu!!
    ta hand om dej å fortsätt vara stark,du e inte ensam!
    massa kramar//Tanya

• Mamma till Max och Celicia

Stenen var jätte vacker, så fint med händerna som håller i hjärtat, det känns varmt. Tack för att jag får fortsätta besöka deras grav. KRAM

• Mamma till Max och Celicia

Stenen var jätte vacker, så fint med händerna som håller i hjärtat, det känns varmt. Tack för att jag får fortsätta besöka deras grav. KRAM

• UngMorsa

Vill sända dig min tanke även idag!
    Vi tänker på dig, sörjer med dig och hoppas på en ljus framtid för dig.

Hoppas att du känner alla varma tankar som alla sänder dig.

Kram

• lillamuan

emma du är inte en person! du är fortfarade deras mamma fast deras älskade ängla mamma!! när det känns tungt emma så blunda,stanna upp och ta ett djupt andetag så känn efter osså vet du om att dina älskade barn står precis brevid dig hand i hand och följer dig!

• LillaMadde90

Tycker detta är otreoligt sorligt, att en människa kan vilja göra små barn illa..

Men du värkar vara en stark tjej stå på dig!
    Du är duktig som klarar av att skriva om de här iaf!

Kram på dig

• mejlin08

Finns så mycke man vill säga till en sån underbar människa som du. Att gå igenom det du har gjort och fortfaande gör tror jag inte att jag skulle göra.
    Men din sambo har nog rätt, du har fått Max och Sagas styrk, och det gör dig ännu starkare för våra barn är vårat allt och dom kommer alltid sitta på dina axlar och stryka din kind.
    Jag har fällt många tårar för dig och dina barn och gör det fortfarande när jag tänker på er.

Du hade två helt underbara och vackra barn i livet och nu är dom himlens mest underbara och vackraste änglar.

Massa kramar

Malin

• Knubbe12

Tusen styrkekramar till dig/er! Det som hänt är så fruktansvärt att det saknas ord...
    Tror inte heller på Gud, men är övertygad om att det finns en annan slags dimension dit man kommer när man dör. Där finns det ingen sorg eller smärta. Det är min fulla övertygelse att änglarna där vakar över oss.

• L jung

Beklagar sorgen Emmy! 

Jag och min man har pratat mycket om det ni fick genomlida! Så fruktansvärt!
    Av det jag sett av dig på tv så känns du som en sån stark person.
    Ser upp till dig för det!

Max och Saga kommer finnas vid din sida - som 2 vackra andar  

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Jaha, så då sitter man bakom skolbänken igen då - 49års ålder!! ♥´¯)¸.♥´¯)
Svar på tråden Mina två änglar