• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Amigos
    Snälla mamma & pappa sörj inte för mig,
    Jag är fortfarande här fastän ni inte kan se mig
    Jag är nära vid er sida varje natt och dag,
    Och i erat hjärta längtar jag att få stanna
    Min kropp är borta, men jag är alltid nära,
    Jag är allting ni känner, ser eller hör
    Min ande är fri men jag kommer aldrig att lämna er,
    Så länge som ni behåller mig i erat hjärta
    Jag kommer aldrig att vara utom synhåll,
    Jag är den klaraste stjärnan i sommarnatten
    Jag kommer aldrig att vara utom synhåll,
    Jag är den varma, fuktiga sanden vid stranden
    Jag är lövens alla färger då hösten träder fram,
    Och den rena, vita snön som täcker jorden
    Jag är alla vackra blommor som ni älskar att se,
    Det klara, svala vattnet i en tyst sjö
    Jag är den första ljusa blomningen som ni ser om våren,
    Den första varma regndroppen som april ger
    Jag är en första strålen ljus när solen träder fram,
    Och ni kan se att månens ansikte är mitt
    När ni känner att ingen finns nära att älska er,
    Kan ni tala med mig genom herren ovan er
    Jag viskar mitt svar genom trädens löv,
    Och ni kan känna min närhet i den varma sommarvinden
    Jag är de heta, salta tårarna som faller då ni gråter,
    Och de vackra drömmarna som kommer då ni sover
    Jag är leendet ni ser i barnets ansikte,
    Sök mig bara mamma & pappa, jag finns i allt
  • elegi
    Svar på #360
    Samma tanke, jag la in den här igår
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • Tjohalia

Vill så gärna skriva några vackra rader till dej men då orden inte räcker till är det väldigt svårt. skickar istället en dikt.

MIN STARKA MAMMA

Min mamma är så stark, det säger faktiskt alla
    Men när alla andra sover om natten har jag sett hennes tårar falla

Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå
    Hon vet inte att jag är där för att hjälpa henne att förstå

Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta,
    Jag vakar över min starka mamma som alltid bär mig i sitt hjärta

Hon bär ett leende, ett leende hon tror döljer.
    Men genom himlens dörr ser jag tårarna som följer

Min mamma försöker att hantera döden för att hålla mig kvar.
    Men alla som känner henne vet att det är den enda möjlighet hon har

När jag vakar över min starka mamma genom himlens öppna dörr,
    försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu så som hon gjorde förr

Men jag vet att det inte hjälper, eller lättar bördorna hon bär
    Vad hon än säger, hur hon än mår.

Min starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår.

• Ior79

Ja vad ska man skriva??? Bara att DU varit med om det värsta tänkbara....att förlora sina barn är ju fruktansvärt, MEN att förlora dom på det sättet???!!!!!!!!! HUR kan man va så sjuk som hon var/är???

Tänker på dig OFTA!
    BAMSEKRAMAR från Malin

?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Min lilla, mitt allt !! ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • Naxxiz

Tårarna rinner länge och sorgen fyller mig också.
    Jag beklagar all sorg ni fått gå egenom, har tänkt på er sedan länge.

Önskar det fanns något man kunde göra för er för att underlätta. Det är oerhört sorligt, rått och ofattbart att någon kan göra något liknande mot dem underbara barnen.

Är mållös och vet egentligen inte vad man kan säga, speciellt inte då du mist det vackraste och mest betydelsefulla i livet.

Många varma styrkekramar till dig iallafall, till er.

Carpe Diem
  • minbebis76

Åh, det river i mitt hjärta när jag läser vad du skrivit. Har inte velat följa hela erat öde i pressen men så dök du upp här och jag har börjat läsa. Inte velat för jag mår så dåligt av sådant. Självklart är det inget emot det ni får leva med varje dag.
    Är så fruktansvärt ledsen för eran skull. Mitt hjärta blöder för er!
    Välkommen hit och hoppas du känner att du kan skriva av dig här. Vi är många som läser, lyssnar och kanske stöttar.

Kram

emmy840508 skrev 2008-09-28 17:08:53 följande:
    Så många vackra inlägg. Villket enormt stöd. Jag måste sätta mig o svara på vissa saker, det går inte att låta bli. Ibland går tankarna som någon av er skrev, att hur sjutton hadde det känts om någon av barnen avlidit av en sjukdom, hadde det kännts på samma sätt? El hadde det vart annorlunda? Spontant känner jag att det självklart vart anorlunda, men det hadde nog gjort lika ont. Ingen sorg är djupare än den andra. Så därför känner jag mig trygg i att prata med er som mist sina barn även på många andra sätt. Vi har olika uppleveleser bakom oss, men sorgen i hjärtat har vi gemensamt. Om barnen avlidit av en sjukdom el liknande hadde jag fått ta farväl, jag hadde inte lämnat deras sida om de vart så sjuka, så jag hadde antagligen vart där. Kanske haft de i knät el iaf fått säga att jag älskade dom innan de tog sitt sista andetag. Det som hände mina små var att de fick bevittna när jag, deras egen mamma blev misshandlad, villken skräck för ett sånt litet barn. Därefter få samma fruktansvärda upplevelse. När händelsen var över tog det ca tre timmar innan deras hjärtan slutade slå. Först pojken sen flickan. Jag var då påväg i helikopter till ett annat sjukhus. Jag fanns inte ens i samma stad el ens vid medvetande när barnen lämnade livet. Jag kunnde inte hålla deras händer deras sissta minuter.
  • s v e a

Du skriver att du inte fanns hos dom de sista minutrarna. Men du var inte vid medvetande va? Jag lovar att era tre själar var tillsammans, färdades tillsammans, och du kramade om och vinkade av dina barn. Det var inte din tur ännu, men dina barn som du var med ända in i slutet väntar på dig samtidigt som dom är med dig hela tiden. Och jag lovar att dom vill titta ner på en glad mamma, som lever ett långt och vackert liv ändå!

Du säger även att du måste hitta vem du var innan du blev mamma.Själv har jag också tänkt så. Vad gjorde jag innan min son föddes? Vem var jag? Men du är ju fortfarande mamma! Du är samma person dom du var när dina barn var nere på jorden! Och dina barn kommer alltid att vara med dig!

många kramar!

• SandraF

En stor kram från lilla mig Har tänkt mycket på dig o dina nära o kära........

Mamma älskar Melvin-04 o Amelia-06
  • Hellens

Tänker på Dig/Er i massor!!

*Många Varma Kramar*

Svar på tråden Mina två änglar