• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • SandraS

Åhh Emma, jag önskar att jag kunnde ge dig svaret på vad en mamma gör utan sina barn i närheten. Jag vet inte, jag kan inte änns tänka mig in i hur det är att förlora bägge sina barn.
    Jag önskar så att jag kunnde hjälpa dig på något sätt, jag skulle göra vad som helst.

Du har i alla fall hjälpt mig med en sak, när jag tappar tålamodet med barnen så brukar jag numera tänka, nää jag behöver inte bli arg, ta vara på alla stunder med barnen (då menar jag de gånger man blir arg lite för lätt bara för att man själv är trött eller på dåligt humör, självklart måste man bli arg ibland oxå).
    I går kväll så vaknade minstingen på 16 månader och ville bara komma upp, jag var trött och inte speciellt glad över att han vaknade (även om jag inte visade det för honom) men när jag kom in till honom så tänkte jag, detta är ett tillfälle att få kramas lite extra, jag tog upp honom och kramade honom hårt och länge, jag tänkte på den där extra kramen från dig och jag tänkte på dina barn!

• Perry the Platypus

Jag har tänkt mycket på dig, Emma, sen det ofattbara hände. Önskar dig all lycka och hoppas att ditt hjärta fortfarande orkar älska.

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • kärålajn

Emma, jag är inte heller troende, men denna tycker jag är så fin.
    Jag hoppas det är så här, och jag hoppas du också vill tro på det!

En natt hade en man en dröm.
    Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud.
    På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram.
    Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds

När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden.
    Då såg han att många gånger under sin levnadsvandring fanns det bara ett par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv. 

Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta.
    "Herre, Du sa den gången jag bestämde mig för att följa Dig att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest."

HERREN svarade: "Mitt kära barn, jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande.
    När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig."

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Analoga
    emmy840508 skrev 2008-10-02 22:45:37 följande:
    Ni som läser här känns som mina vänner, mina vänner i sorgen. Jag längat efter att få sätta mig här o läsa o skriva. Idag har jag haft några vänner på besök, vi åt lite mat tillsammans och kollade igenom lite kort på barnen. Det var så skönt. Så skönt att se dom som jag minns dom. Leka, mata ankorna, sova, busa el äta... Jag log vid varenda kort. De var så härliga. Jag njöt av varje sekund, att få uppleva livet tillsammans med dom. Att lära dom saker... att bara vara vi.jag har också vart nere på kyrkogården idag med, ibland är jag där flera ggr om dagen, just nu brinner det 17 ljus för dom. Det står ca 10-15 blommbuketer. Barnens mormor har planterat en fin blomma där också. Det e fullt med änglar leksaker hälsningar ljuslyktor och andra saker som andra vet att barnen tyckte om. Det e en sån fridfull plats. Nära vattnet, men inte för nära... Omgiven av träd och minneslunden är bara några steg bort. Bänkar finns det överallt, så man kan vara där hur länge som helst. så, fint
    Blir alldeles tårögd när jag läser det du skriver. Har själv barn i samma ålder och jag kan inte fatta vad ofattbart grymt ödet varit mot dig och din familj! Det absolut värsta i livet som kan drabba en förälder är väl att mista sitt/sina barn och dessutom som i detta fall på ett alldeles fruktansvärt brutalt sätt.....

Har följt allt som hänt i tidningarna och även om jag inte känner dig eller ens bor i samma stad så vill jag bara säga, nu när jag fått chansen, att mina tankar ofta gått till dig och din familj.

Mina allra varmaste kramar till Dig - tänk på att dina älskade små änglar har det bra nu, de är ju inte ensamma utan har varandra

KRAM
  • misspufflan

ni ska veta att hela sverige tänker på er och lider med er..kvh malin

• Jenka73

Beklagar de som hänt. Men Max o Saga har världens starkaste MAMMA.

• maddie3

Beklagar det som hänt dig. Stora bamsekramar till dig. Som nån tidigare skrev så hoppas jag ditt hjärta orkar älska igen.

• Shirley

Jag beklagar verkligen det hemska som hänt er, sånt får bara inte hända Har tänkt såå mycket på er och det finns inga ord för det hela. Att världen kan vara så fruktansvärt grym!
    Många många kramar till dig Emma!

• Raspberry81

Jag blir förbluffad över hur man kan anse att den kvinnan som gjort detta inte är psykiskt störd. Eller snarare anser man att hon inte är tillräckligt störd eller störd på "fel sätt". Jag har inte varit med om att förlora ett barn, däremot har jag förlorat en nära anhörig pga att det finns människor i denna värld som tror de kan avgöra vilka som kan leva vidare. Det jag vill förmedla till dig är att inte låta denna människa fängsla dig i evigt lidande. Alla sörjer på olika sätt, det finns inga som är rätt eller fel. Men ödsla aldrig denna grymma människa en tanke till, hon är inte värd det. Fyll dina tankar med positiva minnen av dina barn! STORA KRAMAR!

Svar på tråden Mina två änglar