• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Sara Li

Emma, jag har följt dig/er ända sedan detta hemska hände och jag tänker på er varje dag. Sådant här ska inte få hända men det hände er. Jag vill skicka dig en STOR kram!

• kärålajn
    emmy840508 skrev 2008-10-01 19:27:30 följande:
    Ja, var finner jag kraften.... Jag finner kraft i att jag lever, i att jag har min familj på sidan, att Max o Saga inte har ont idag, att läsa vad alla ni skriver, att gå till graven o sköta om den varje dag när det känns som värst. Att ha stöd från hela sverige och att jag älskar Max o Saga djupt fortfarande.Tack för din omtanke...Ja.... tomt känns det, jag var tre, nu är jag en....

Jaa, du är då stark.. det är ingen tvekan om den saken.

Att gå från 3 till 1.. det är en stor tomhet, och du hanterar den oerhört bra.
    Som sagt, jag förundras fortfarande över var du finner kraften å styrkan!

Bra av dig att starta denna tråd, om det är nått man behöver efter en sån här sak så är det att få ventilera, skriva av sig och få omtanke av andra.

Kram!

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • JoRi

åhh man önskar att man kan göra något, men kan iaf skicka en varm tanke och en kram!

• snillis

Har inte orkat följa det som hänt er då jag närapå bryter ihop bara av att läsa om det men vill ändå passa på att säga att jag tänker mycket på dig och dina barn.

Hoppas att du kan gå vidare i livet utan en allt för svart syn på människan. Det verkar så när man läser vad du skriver.
    Vilken fantastisk förmåga vi människor har att överleva. Inte bara rent fysiskt som du gjorde trots svåra skador utan också psykiskt. Att man fixar att resa sig och gå vidare efter en sådan tragedi.
    Du ger oss andra hopp om mänskligheten. Tack!
  • emmy840508
    lillamuan skrev 2008-10-01 20:20:25 följande:
    emma du är inte en person! du är fortfarade deras mamma fast deras älskade ängla mamma!! när det känns tungt emma så blunda,stanna upp och ta ett djupt andetag så känn efter osså vet du om att dina älskade barn står precis brevid dig hand i hand och följer dig!
    åååå vad fint sagt... tack.. tack så jättemycket.
  • Olivers Mamma

Hej,
    jag såg på efterlyst igår och såg på de hemska människa som berövat dina barns liv, hur hon helt kallt satt där i rätten, jag kan inte förstå din sorg och allt du får genomlida varje gång du ser henne på löpsedlarna....
    Jag hoppas att hon får sitt straff... inget straff är iofs tillräckligt nog men hon får verkligen inte komma undan...
    Mina tankar finns hos dig....
    Kramar

• emmy840508
    s v e a skrev 2008-10-02 16:24:10 följande:
    Du skriver att du inte fanns hos dom de sista minutrarna. Men du var inte vid medvetande va? Jag lovar att era tre själar var tillsammans, färdades tillsammans, och du kramade om och vinkade av dina barn. Det var inte din tur ännu, men dina barn som du var med ända in i slutet väntar på dig samtidigt som dom är med dig hela tiden. Och jag lovar att dom vill titta ner på en glad mamma, som lever ett långt och vackert liv ändå! Du säger även att du måste hitta vem du var innan du blev mamma.Själv har jag också tänkt så. Vad gjorde jag innan min son föddes? Vem var jag? Men du är ju fortfarande mamma! Du är samma person dom du var när dina barn var nere på jorden! Och dina barn kommer alltid att vara med dig!många kramar!
    Åååå, villken fin o tröstande tanke. tack så mycket.... det e klart att jag var med dom när jag var medvetslös. Jag svävade ovanför sjukhustaket i örebro tillsammans med Max o Saga. Jag höll dom i mina armar kramade o pussade dom så det skulle räcka en hel evighet. Min gammelmormor kom och tog dom i varsin hand. Helekoptern som skulle ta mig till uppsala lyfte, jag satte mig på taket och vinkade o vinkade o grät o grät. Sen när barnen försvann ut på deras nya resa tillsammans med mormor kajsa kröp jag ned i sängen som fanns i helikoptern och började kämpa mig tillbaka till livet. Jag fick inte följa med, inte denna gång.

O jag kommer alltid vara deras mamma. det har du rätt i, men vad gör en mamma utan sina barn i närheten? Det måste jag ta reda på.
  • emmy840508

Ni som läser här känns som mina vänner, mina vänner i sorgen. Jag längat efter att få sätta mig här o läsa o skriva.
    Idag har jag haft några vänner på besök, vi åt lite mat tillsammans och kollade igenom lite kort på barnen. Det var så skönt. Så skönt att se dom som jag minns dom. Leka, mata ankorna, sova, busa el äta... Jag log vid varenda kort. De var så härliga. Jag njöt av varje sekund, att få uppleva livet tillsammans med dom. Att lära dom saker... att bara vara vi.

jag har också vart nere på kyrkogården idag med, ibland är jag där flera ggr om dagen, just nu brinner det 17 ljus för dom. Det står ca 10-15 blommbuketer. Barnens mormor har planterat en fin blomma där också.
    Det e fullt med änglar leksaker hälsningar ljuslyktor och andra saker som andra vet att barnen tyckte om. Det e en sån fridfull plats. Nära vattnet, men inte för nära... Omgiven av träd och minneslunden är bara några steg bort. Bänkar finns det överallt, så man kan vara där hur länge som helst.

så, fint

Svar på tråden Mina två änglar