• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • CrispieIR

Åh Emma, nu gråter jag mer än någonsin! Mina tårar för Max och Saga kommer aldrig ta slut. Dom och naturligtvis du, finns i mina tankar dagligen. Du är så otroligt stark, jag beundrar dig för din styrka och ditt mod! Max och Saga är nog väldigt stolta över att ha en sån mamma som du...

Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om MINA tankar och känslor om denna händele. Det skulle jag behöva också men jag kommer inte göra det. Vill bara att du ska veta hur mycket jag tänker på dig och dina barn. Min konstigaste känsla är att jag saknar Max och Saga fast jag aldrig träffat dom... den känslan har förföljt mig ända sen första dagen efter den tragiska händelsen. Det ofattbara. Det hemska.

Stor kram till Dig Emma!

(Och till er Max och Saga, BAMSEKRAM!)

Sandra, i samma stad som du!

• pilliss

blir tårögd när jag tänker på ert öde...Gråter

verkar va en vacker plats...

emmy840508 skrev 2008-10-02 22:45:37 följande:
    Ni som läser här känns som mina vänner, mina vänner i sorgen. Jag längat efter att få sätta mig här o läsa o skriva. Idag har jag haft några vänner på besök, vi åt lite mat tillsammans och kollade igenom lite kort på barnen. Det var så skönt. Så skönt att se dom som jag minns dom. Leka, mata ankorna, sova, busa el äta... Jag log vid varenda kort. De var så härliga. Jag njöt av varje sekund, att få uppleva livet tillsammans med dom. Att lära dom saker... att bara vara vi.jag har också vart nere på kyrkogården idag med, ibland är jag där flera ggr om dagen, just nu brinner det 17 ljus för dom. Det står ca 10-15 blommbuketer. Barnens mormor har planterat en fin blomma där också. Det e fullt med änglar leksaker hälsningar ljuslyktor och andra saker som andra vet att barnen tyckte om. Det e en sån fridfull plats. Nära vattnet, men inte för nära... Omgiven av träd och minneslunden är bara några steg bort. Bänkar finns det överallt, så man kan vara där hur länge som helst. så, fint
    Carpe Diem.....
  • HeartsOnFire
    emmy840508 skrev 2008-10-02 22:45:37 följande:
    Ni som läser här känns som mina vänner, mina vänner i sorgen. Jag längat efter att få sätta mig här o läsa o skriva. Idag har jag haft några vänner på besök, vi åt lite mat tillsammans och kollade igenom lite kort på barnen. Det var så skönt. Så skönt att se dom som jag minns dom. Leka, mata ankorna, sova, busa el äta... Jag log vid varenda kort. De var så härliga. Jag njöt av varje sekund, att få uppleva livet tillsammans med dom. Att lära dom saker... att bara vara vi.jag har också vart nere på kyrkogården idag med, ibland är jag där flera ggr om dagen, just nu brinner det 17 ljus för dom. Det står ca 10-15 blommbuketer. Barnens mormor har planterat en fin blomma där också. Det e fullt med änglar leksaker hälsningar ljuslyktor och andra saker som andra vet att barnen tyckte om. Det e en sån fridfull plats. Nära vattnet, men inte för nära... Omgiven av träd och minneslunden är bara några steg bort. Bänkar finns det överallt, så man kan vara där hur länge som helst. så, fint
    Vill du säga vart du bor och vilken kyrkogård det är?
  • jea1

Önskar att jag kunde finna ord att skriva men de känns så överflödiga. Skickar tankar och kramar till dej och din familj.

• Trixietrina

Skickar en varm kram till dig och din nära! Det som har hänt är så ofattbart grymt att det inte går att sätta ord på det. Tycker du verkar vara en otroligt stark människa. 

• lufsan78

beklagar verkligen det som hänt

• lena86

emma.. jag tror hela sverige vart lika tagen som dig när man fick höra hela sverige sörjer fast ingen känner er..
    Det är en fruktansvärd händelse..
    Jag tycker du har underbara vänner som kommer och äter och umgås att du glad.. de otroligt vilken styrka ..
    Beundrar ditt orka och hur stark man kan vara .. Stark som männsika..

massa lycko kramar

• Lilla Morran

Vilken fantastisk känsla av att se barnen fulla av aktivitet - även om det är på bild, det är ju en otrolig förmån och en möjlighet att minnas allt mer av det fantastiska de hade och delade med sig av, i stället för att bara plocka fram deras tragiska öden...

Du verkar ha kommit långt under den här tiden, emma, och det är starkt att dela med sig av sina känslor till andra så här. Tror att vi alla har något att lära av dig och ditt liv.

Det måste vara som en balansgång att hitta sig själv igen? Du är fortfarande Max och Sagas mamma, men de finns inte fysiskt hos dig...

Jag är troende och har bett för dig och din familj. Kommer fortsätta att göra det. Jag är glad att du har så mycket familj och vänner runt dig som verkar stötta dig i detta. Det är en stor tillgång. Vill ge dig och dina barn en stor kram och säga att vi är många som tänker på er och jag ser Max och Saga titta ner från himlen och säga: "Vi har det bra, mamma, oroa dig inte, vi har varandra".

• Mamma Lotta

Skänker dig en tanke varje dag och när jag ser på mina 2 minsta så tänker jag på Max o Saga..
    Av det du berättat om Max så kan jag tänka mig att han var en liten herreman liten men klok och lillgammal, sög i sig all information som en liten svamp....
    Min son när han var ca 1 ½ så skulle han hjälpa sin pappa i garaget ( han älskar allt som har med motorer och göra, allt från motorsågar till traktorer bara det brummar o låter) i alla fall, min sambo låg halvt om halvt under bilen på en matta och Sebastian gick runt o kikade o spanade och rätt var det var så försvann han och Ja min sambo tänkte inte inte mer på det utan utgick från att han hade tröttnat, men icke Sebbe hade varit inne o hämtat en stolsdyna och plockade några verktyg och la sig på dynan brevid pappa på golvet, jag kan tänka mig att din Max besatt samma finurlighet...och att den finurligheten fortsätter även där han är nu...min Sebbe är som jag kan tänka mig Max en riktig liten kramis älskar att krama o gosas...

Av det du berättat om Saga kan jag tänka mig att hon var en liten kavat fröken som visste exakt vad hon ville och gav sig inte en tum...
    Min lilla Tilda har ju vistats på sjukhus för sin spalt och hon är tuff som få får hon inte som hon vill så talar hon om det högt o tydligt även om hennes tal inte alltid varit lätt att förstå och jag får en känsla av att din lilla Saga var en egensinnig liten sessa
    Jag kan tänka mig att hon var lite av en våghalsig liten fröken som inte var speciellt rädd för nåt, hon har till skillnad från sin bror inte varit gosig utan allt ska vara på hennes villkor. kramas gör vi när JAG vill inte annars men när de väl kommer med sina små knubbiga armar så smälter man som smör.

Jag ville bara tala om att jag "ser" en del av Max o Saga i mina egna små och jag tänker på dig varje dag och jag som många andra finns här med dig för att dela din sorg, men om du inte misstycker så vill jag även dela med mig av min glädje om du kan finna nån tröst och lindring i det!?

Har du lust så inboxa mig gärna!
    Bamsekram från mig!

Jag är mer än gärna din vän och vill du så får du gärna inboxa mig...

Life is what happends while making other plans...
  • Hebbebebbe

Skicka en tanke till dig.

Vi är många i detta land som tänker, stöttar och sörjer med dig.
    Du är fortfarande tre...bara det att två är inom dig, men finns ändå kvar i allas tankar.

Svar på tråden Mina två änglar