• bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Här samlas vi som har en bugaboo BEE.. Ja jag vet att det finns bugaboo trådar men nästan ingen där som har en bee.. Så här kan vi samlas :D Nån som vill joina??? :D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 11:58
    Den här tråden har snart gjort sitt, här kommer den nya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html

• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2008-11-25 09:28:45 följande:
    Ok tack så himla mkt för tipset!! Det där med att vänta handtaget var ju en toppenide :O) Jag satte på vinterhjulen häromdagen o vagnen blir ju nästan omöjlig att köra, men vända handtaget kan man ju göra när de värsta högarna kommer o sen vända tillbaka, nu ska jag direkt gå o byta tillbaka till småhjulen :O)

Ja så gör vi alltid. Lås de små hjulen det är enklare att köra så. När du kör ska du inte luta hela vagnens tyngd på de små hjulen utan vända vagnen genom att lyfta de små och låta vagnens tyngd vila på de stora hjulen.....svårt att fatta kanske *s*

Vi hade vinterhjulen förra året men sålde dem. Vi behöver dem alltså inte.

*~Bugaboo RULES~*
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2008-11-25 09:18:09 följande:
    Det är inte garantikortet som spelar roll utan kvittot i butiken. Så länge kvittot inte har ngt namn så gäller garantin dig oxå. Men glöm inte att be om kvittot. Jag skulle inte köpa en Bee som har defekter om jag inte får ett kvitto utan namn. Jag tror inte man kan skruva i chassit. Har den framför mig och tror inte man kan göra det. Så jag skulle köpa en beggad Bee om jag fick kvittot och den inte hade ngt namn på Lycka till....tycker att Cam och Bee är perfekta ihop. Idag behövdes Cameleon då det är så mycket snö....vände de stora hjulen fram och körde i jättesnöhögar. Bee hade inte funkat tror jag.
    Jag tycker tvärtom, been rullar faktiskt bättre i snö, vi hade en cam och en bee ute ihelgen och provade
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2008-11-25 10:42:53 följande:
    Jag tycker tvärtom, been rullar faktiskt bättre i snö, vi hade en cam och en bee ute ihelgen och provade
    Ahaaa....jag provade ett par gånger förra vintern med lite snö och det gick ju fint men har inte ens testat Bee i detta väder. Men intressant...ska helt klart testa imorgon.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Noiis

Nu är man ägare till två bee vagnar

Måste dock fråga, när dom visade mig vagnen så när man fäller ut den från ihopfällt läge så satte hon ena foten på bromsen och händerna på handtagetoch drog så den åkte ut. Men om jag gör på samma sätt så glider mitt handtag :-S meningen är väl inte att man ska hålla i handtaget utan längre ner på chassit eller???

Funderar på att sälja min "gamla" bee (3 månader) dock så har den en kronglig broms som bara funkar när den vill. sparkar man till hjulet så tar den ju, men endå.. vad tycker ni att man kan ta för pris för den??? *ingen annons*

Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • Nicke Nyfiken

Noas mamma skrev 2008-11-25 21:17:11 följande:

Nu är man ägare till två bee vagnar Måste dock fråga, när dom visade mig vagnen så när man fäller ut den från ihopfällt läge så satte hon ena foten på bromsen och händerna på handtagetoch drog så den åkte ut. Men om jag gör på samma sätt så glider mitt handtag :-S meningen är väl inte att man ska hålla i handtaget utan längre ner på chassit eller??? Funderar på att sälja min "gamla" bee (3 månader) dock så har den en kronglig broms som bara funkar när den vill. sparkar man till hjulet så tar den ju, men endå.. vad tycker ni att man kan ta för pris för den??? *ingen annons*
    Jag drar i handtaget när jag fäller ut min Bee, men handtaget måste ju vara låst det kanske inte ditt var?
  • Noiis
    Nicke Nyfiken skrev 2008-11-25 22:01:00 följande:
    Noas mamma skrev 2008-11-25 21:17:11 följande: Jag drar i handtaget när jag fäller ut min Bee, men handtaget måste ju vara låst det kanske inte ditt var?
    Jo handtaget är låst :-S har bara gått med den i dag så jag ska kolla i morgon så den inte glider när man går ner för trotoarer... men drar jag lätt i handtaget så glider den bör man reklamera då??
  • s v e a

Noas mamma skrev 2008-11-25 22:07:20 följande:

Jo handtaget är låst :-S har bara gått med den i dag så jag ska kolla i morgon så den inte glider när man går ner för trotoarer... men drar jag lätt i handtaget så glider den bör man reklamera då??
    Mitt handtag glider också, fast nu har jag lärt mig hur mycket man bör ta i för att handtaget ska stanna på plats när man fäller ut den.
    Men varför köpte du en ny bee när du redan har en? *nyfiken* Är det någpn uppdatering på den nya?
    Ang pris, hur mycket köpte du den gamla för? Hur mycket använd är den?
  • Stargirl
    Noas mamma skrev 2008-11-25 21:17:11 följande:
    Nu är man ägare till två bee vagnar Måste dock fråga, när dom visade mig vagnen så när man fäller ut den från ihopfällt läge så satte hon ena foten på bromsen och händerna på handtagetoch drog så den åkte ut. Men om jag gör på samma sätt så glider mitt handtag :-S meningen är väl inte att man ska hålla i handtaget utan längre ner på chassit eller??? Funderar på att sälja min "gamla" bee (3 månader) dock så har den en kronglig broms som bara funkar när den vill. sparkar man till hjulet så tar den ju, men endå.. vad tycker ni att man kan ta för pris för den??? *ingen annons*
    Man behöver inte dra i handtaget. I början gjorde jag oxå det och handtaget gled ur lite men nu lägger jag all kraft på foten och bara håller i handtaget då sitter den som den ska.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Noiis
    s v e a skrev 2008-11-26 06:01:44 följande:
    Noas mamma skrev 2008-11-25 22:07:20 följande: Mitt handtag glider också, fast nu har jag lärt mig hur mycket man bör ta i för att handtaget ska stanna på plats när man fäller ut den.Men varför köpte du en ny bee när du redan har en? *nyfiken* Är det någpn uppdatering på den nya?Ang pris, hur mycket köpte du den gamla för? Hur mycket använd är den?
    Jag köpte en ny för 3 månader sedan som gick sönder med bromsen. upptäckte även då att jag fått den gamla bee som är mycket trängre än den nya. den är köpt ny för 4800 i butik. och den är använd under dessa tre månader men har inga andra skador som repor eller liknande.
    har därför köpt en ny som har dom nya uppdateringarna, alltså är inte lika trång som den gamla.
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden