• bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Här samlas vi som har en bugaboo BEE.. Ja jag vet att det finns bugaboo trådar men nästan ingen där som har en bee.. Så här kan vi samlas :D Nån som vill joina??? :D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 11:58
    Den här tråden har snart gjort sitt, här kommer den nya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html

• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden
  • pink floyd

hej vet inte hur man gör här men ville bara säga att jag skall köpa min bee imorgon sååå spånnande hoppas nu bara den finns i rosa har läst lite här o överlag verkar ju alla helnöjda med bee, jag längtar. är det någon som kört i någon snö? jag bor i göteborg o det är ju inte ofta så mkt snö men ibland går det alls?

• Tullemi
    pink floyd skrev 2008-11-23 22:46:08 följande:
    hej vet inte hur man gör här men ville bara säga att jag skall köpa min bee imorgon sååå spånnande hoppas nu bara den finns i rosa har läst lite här o överlag verkar ju alla helnöjda med bee, jag längtar. är det någon som kört i någon snö? jag bor i göteborg o det är ju inte ofta så mkt snö men ibland går det alls?
    Läs ovan! Finns några snö-inlägg .
  • bara lilla jag

idag är det snöstorm här så idag tar jag varken ut min bee eller min andra vagn!! :P

• Noiis
    daniels baby skrev 2008-11-24 17:46:10 följande:
    hej på er!tänkte byta min cam mot en bee. för å nackdelar?? den verkar smidigare.....??
    Kan helt ärligt säga att jag är så glad över att ha bytt från Cam till bee. är mycket nöjdare med been då den är smidigare och lättare att packa med sig!

men jag skulle absolut inte rekomendera nån att köpa en bee begagnat eller att byta sin cam mot nån annans bee. Har haft otroligt mycket problem med min bee så de e skönt att ha garantier så man kan få hjälp om den pajjar. har hört av fler att deras bromsar går sönder och att chassin börjar glida. inte speciellt roligt om man står där sen med en som går sönder så får man köpa en ny eller ett nytt chassi.....
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • s v e a

Är det någon som vet om dom har ändrat de nya been?
    Jag såg en bee på stan härromdagen och selen såg väldigt annorlunda ut. Eller så hade dom fixat någon egen variant. Spännet var mycket större såg det ut som.

Håller med Noels mamma om att man bör köpa nytt. Jag har inte haft mycket problem alls förutom bromsen, men jag tror att om man är noga med att olja in är det ingen fara.

• Stargirl
    daniels baby skrev 2008-11-24 17:46:10 följande:
    hej på er!tänkte byta min cam mot en bee.för å nackdelar??den verkar smidigare.....??
    Vi har båda Tycker de kompletterar varandra bra.
    Bee är verkligen smidig det måste jag säga. Skulle oxå köpa nytt så man har garantin. Har dock inte haft några problem med min Bee men ändå. Alltid bra att ha den tryggheten tycker jag.
    *~Bugaboo RULES~*
  • straw2008

Vi är på jakt efter en bee, jag vill slippa köpa en från affären, tycker att 4800 kr är för mkt :O( vi köpte brecis en cameleon ny nämligen.

Det borde väl vara OK att köpa en beg bee så länge garantikortet inte är ifyllt?

Vad ska man annars betala för en bee med glidhandtag? Min man o jag är typ lika långa så jag skulle kunna tänka mig att fixera det med skruvar.

• Stargirl
    straw2008 skrev 2008-11-25 09:15:15 följande:
    Vi är på jakt efter en bee, jag vill slippa köpa en från affären, tycker att 4800 kr är för mkt :O( vi köpte brecis en cameleon ny nämligen. Det borde väl vara OK att köpa en beg bee så länge garantikortet inte är ifyllt? Vad ska man annars betala för en bee med glidhandtag? Min man o jag är typ lika långa så jag skulle kunna tänka mig att fixera det med skruvar.

Det är inte garantikortet som spelar roll utan kvittot i butiken. Så länge kvittot inte har ngt namn så gäller garantin dig oxå. Men glöm inte att be om kvittot.
    Jag skulle inte köpa en Bee som har defekter om jag inte får ett kvitto utan namn.
    Jag tror inte man kan skruva i chassit. Har den framför mig och tror inte man kan göra det.

Så jag skulle köpa en beggad Bee om jag fick kvittot och den inte hade ngt namn på

Lycka till....tycker att Cam och Bee är perfekta ihop. Idag behövdes Cameleon då det är så mycket snö....vände de stora hjulen fram och körde i jättesnöhögar. Bee hade inte funkat tror jag.

*~Bugaboo RULES~*
  • straw2008

Ok tack så himla mkt för tipset!!

Det där med att vänta handtaget var ju en toppenide :O) Jag satte på vinterhjulen häromdagen o vagnen blir ju nästan omöjlig att köra, men vända handtaget kan man ju göra när de värsta högarna kommer o sen vända tillbaka, nu ska jag direkt gå o byta tillbaka till småhjulen :O)

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden