• bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Här samlas vi som har en bugaboo BEE.. Ja jag vet att det finns bugaboo trådar men nästan ingen där som har en bee.. Så här kan vi samlas :D Nån som vill joina??? :D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 11:58
    Den här tråden har snart gjort sitt, här kommer den nya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html

• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden
  • s v e a

Jag skrev ett inlägg här igår som tydligen inte kom med. Eller så har ni anmält mitt inlägg och moderatorer varit i farten haha...

bara lilla jga - tack och jo den är hemmasydd. Det syns, men jag är grymt nöjd!

mamma 2003 -tack och ang ivefen så kör vi igång nu idagarna (så fort mensen kommer) vilket betyder att jag kan vara gravid om en månad!!

Igår var jag och gjorde seriös tygshopping! Det ska bli en vadderad vintersuflett Det blir även en skötväska i samma material, som jag började på igår, men den blir inte så fin som jag trodde. Den ser väldigt hemmasydd ut.

Sufletten köpte jag nät till sidorna, men även plast. Man kanske inte vill ha "föster" när det blåser och är kallt?

Ska lägga in bilder snart på tyget!

• s v e a

stargirl -vilken söt tjej du har! Hur gammal är hon? Kul att se en liten större tjej i en bee. Jag har bara sett smått i been förut. Antagligen för att de flesta inte köper hundra vagnar

• Stargirl
    s v e a skrev 2008-11-19 05:20:52 följande:
    stargirl -vilken söt tjej du har! Hur gammal är hon? Kul att se en liten större tjej i en bee. Jag har bara sett smått i been förut. Antagligen för att de flesta inte köper hundra vagnar
    Hon är 21 månader gammal. Så snart två år.
    Vi har haft våran Bee sedan ett år tillbaka och ÄLSKAR den.  Jag är iofs ett Bugaboo fan *s*
    *~Bugaboo RULES~*
  • bara lilla jag

hur har du sytt sufletten då?? Har du nåt mönster eller har du bara gjort på fri hand?? För jag tänkte det är ju som små pinnar i sufletten.. Hur har du gjort med dom?? hehe jag är säkert dum men jag kan verkligen inte sy och kan ingenting om sånt :P

s v e a skrev 2008-11-19 05:20:52 följande:

• s v e a

bara lilla jag skrev 2008-11-19 10:09:15 följande:

hur har du sytt sufletten då?? Har du nåt mönster eller har du bara gjort på fri hand?? För jag tänkte det är ju som små pinnar i sufletten.. Hur har du gjort med dom?? hehe jag är säkert dum men jag kan verkligen inte sy och kan ingenting om sånt :P s v e a skrev 2008-11-19 05:20:52 följande:
    Vad menar du med små pinnar?
    Jag har inget mönster utan har lagt tyget på en uppfälld suflett och klippt. Sedan har jag trocklat, och när det passar har jag sytt. Jag försökte först lägga ut sufletten och rita av mönstret, men det slutade med att jag fick slänga massor tyg...
  • bara lilla jag

det är ju pinnar i sufletten som spänner upp den eller vad man ska säga

• s v e a

Aha, du menar själva ställningen? Den går ju att ta bort. Om du drar ut pinnarna från sätet ser du hur sufletten är sydd för dessa.

• Litenfyra
    Kajsan skrev 2008-11-18 16:35:23 följande:
    Jag tycker rosa/ rött är fint! Jag har svart åkpåse till min rosa bee, eller jag köpte svart, men jag gillar inte bee åkpåsarna nåt vidare så nu ska jag sälja den och använda min 7am istället.
    varför gillar du inte bee-åkpåsen? Inte snygg eller är den dålig? Kall? har tänkt köpa en nämligen..
  • Kajsan

Jag tycker den är för kall, ok på hösten och våren, men på vintern krävs ytterkläder OCH Beeåkpåse, och det är ju överkurs.
    Sen är den så stelupptill, svårt att förklara, men deftersom den sitter så perfekt i Been så går den inte att trycka ner och mojsa ihop runt barnets överkropp och hals, utan det är liksom öppet rakt ner.
    Svårt att förklara.

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Tullemi
    Kajsan skrev 2008-11-19 16:40:20 följande:
    Jag tycker den är för kall, ok på hösten och våren, men på vintern krävs ytterkläder OCH Beeåkpåse, och det är ju överkurs.Sen är den så stelupptill, svårt att förklara, men deftersom den sitter så perfekt i Been så går den inte att trycka ner och mojsa ihop runt barnets överkropp och hals, utan det är liksom öppet rakt ner.Svårt att förklara.
    Nä då fattar precis vad du menar. Har själv reflekterat över detta när jag försökt mojsa till påsen lite.
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden