• bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Här samlas vi som har en bugaboo BEE.. Ja jag vet att det finns bugaboo trådar men nästan ingen där som har en bee.. Så här kan vi samlas :D Nån som vill joina??? :D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 11:58
    Den här tråden har snart gjort sitt, här kommer den nya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html

• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden
  • Noiis

På min vagn slets det bort en bit av gummit så att det blev ett hål i hjulet men på de andra bakhjulet så gled det åt sidan.
    Fy kommer aldrig mer att åka rulltrappa. men de e förjävla störande när butikerna inte har hissar när dom ligger på 2 plan, framförallt som dom typ alltid har barn avdelningen en våning ner..... hur tänkte man då?? inte alls????

stargirl, får man komma in hos dig?

*******43 Dagar kvar till Jul*******
  • bara lilla jag

noas mamma.. Det måste det väll finnas?? Jag trodde att det var lag ¨på det?? Eller vänta det kanske inte blir lag på det förren 2010? Hmm, men då ska allt vara handikappsanpassat vilket betyder att alla affärer måste ha hiss om den har 2 våningsplan osv..

Jag vågar inte åka rulltrappa med min vagn, har aldrig vågat heller :P Haha, jag är en liten fegis

• Tullemi

bara lilla jag: Jag är oxå löjlgt rädd för kombinationen barnvagn-rulltrappa. Jag gick ut från Chili för några veckor sen för att dom inte hade hiss (endast rulltrappa). Min man är väldigt pigg på att släpa Bee´n på rulltrappan och nu ska jag säga till honom att det är en himla dålig idé.

• s v e a

Åh, här vill jag vara med!
    Totalt älskar min bee, men jag saknar:
    - ett högre sittläge
    - en bygel
    - plus att min son avskyr selen som trycker honom till lutläge (har dock ändrat så att han bara sitter fast runt midjan, han älskar att sitta och luta sig frammåt)

På tal om rulltrappa, det åker vi dagligen och jag tycker att det är superlätt! Tar ju självklart hiss om det finns, men ofta måste vi ta rulltrappan.

nu ska jag läsa igenom hela tråden!!

• s v e a

jag ser att vi är fler som har haft lite problem med bromsarna. En av sidorna fungerar oftast, men då snurrar ju vagnen runt på bussen istället. Det fungerade inte med rengöring och spray som bugaboo bad mig om, så jag fick ett nytt chassi härromdagen. Det ser lite lustigt ut, för chassit kommer utan framhjul, så bakhjulen lyser vita och framhjulen är rätt smutsiga!

Jag kom på ytterligare en liten nackdel. När man har kopan (heter det så) nedfälld ser sonen ingenting alls och avskyr det. Jag sydde dock en sommarkopa med nät i sidorna som han älskade, och nu på hösten har jag min vanliga, den används bara i liggläge om sonen sover. Och då är det ju bra att den skymmer så mycket!

Annars är vagnen helt fantastisk! Går inte att gämföra med min quinny buzz som jag hade de 5 första månaderna i sonens liv!

• Tullemi

Jag tycker att varukorgen var så himla bra när Milea satt vänd mot mig. Men nu när hon åker framåt och vi har åkpåse så är det ett himla bök med att får ner och saker. Funderar på att vända henne igen bara för varukorgen skull.......*hm*....Jag fick tipset tidigare i tråden att man kunde lyfta på sitsen lite, men även det är bökigt. Kanske är jag bara petig, I don't know .

• bara lilla jag
    Svar på #214
    hur har du gjort med selen? För min son hatar också att han blir sådär nertryckt i vagnen.. Men efterson att han ramlade ur förra vagnen är jag livrädd för att inte ha någon sele på honom.. men hur gjorde du? Sitter han fast bra i vagnen ändå??

s v e a skrev 2008-11-15 12:28:18 följande:
    Åh, här vill jag vara med!Totalt älskar min bee, men jag saknar:- ett högre sittläge- en bygel- plus att min son avskyr selen som trycker honom till lutläge (har dock ändrat så att han bara sitter fast runt midjan, han älskar att sitta och luta sig frammåt)På tal om rulltrappa, det åker vi dagligen och jag tycker att det är superlätt! Tar ju självklart hiss om det finns, men ofta måste vi ta rulltrappan.nu ska jag läsa igenom hela tråden!!
  • Tullemi
    bara lilla jag skrev 2008-11-16 09:29:04 följande:
    Svar på #214hur har du gjort med selen? För min son hatar också att han blir sådär nertryckt i vagnen.. Men efterson att han ramlade ur förra vagnen är jag livrädd för att inte ha någon sele på honom.. men hur gjorde du? Sitter han fast bra i vagnen ändå??s v e a skrev 2008-11-15 12:28:18 följande:
    Jag skulle tro att SVEA har gjort det som vi pratade tidigare om i tråden. Kommer selen från sidorna nertill så behöver man bara låse fast barnet runt midjan (om dom är krångliga alltså, som vår Milea ).
  • bara lilla jag

aha okej :) för nu har jag kört typ en lite komprimiss att jag sätter fast honom med hela selen men att jag har gjort den så stor det bara går så han kan röra sig lite fritt iaf.. Men jäklar du va arg han blir när man ska sätta fast honom i vagnen!! Han vill verkligen inte sitta fast! Jag gillade brios sele bättre som var i flera olika delar eller hur man ska säga, där alla dela var för sig

• s v e a

Jag har nog gjort en egen variant av selen.

Jag har den både från sidorna och bakom... (lätt att förstå va!!??) Den "vadderade" delen går runt midjan och in bakom ryggen. Detta så att sonen sitter fast bättre, han kan kasta sig rakt åt sidan om han får syn på något kul han vill pilla på, och de är sköna att ha bakom ryggen även när man ligger.

Jag har lagt in två bilder på hur jag gjort i mitt galleri.

Kanske ska vi skicka vår tråd till bugaboo, de skulle verkligen kunna göra been helt totalt bäst!! Även om jag är jättenöjd redan...

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden