• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • Bette

Hej alla,

Vad har ni fått för biverkningar av progynon? Kan man känna sig lite deppig, det har jag gjort, det kanske är vädret också. Jag ser framemot ÄD, det är snart yipii .

Bette

• fille

Oj, det var ett tag sen jag var inne här så roligt att läsa vad som händer.
    Bette: Man kan tydligen bli lite nere/deppad men det är övergående tack och lov. Jag kände inte något speciellt. Det kan ju vara hösten förstås oxå som påverkar. Men snart är det dags för dig att åka iväg, vad kul!
    Håller tummarna!

Blodgrupp fick jag och min sambo uppge innan ET, och vi fick veta vad donatorn hade för blodgrupp. Det kan man tycka kan vara bra att veta ifall det skulle behövas i framtiden. Men man får ju reda på barnens blodgrupp efter de fötts. Kan man inte fråga kliniken där man gör ÄD? De måste kunna förklara varför man inte behöver veta det åtminstone.

Idag var jag på sån KUBB-undersökning och fick se bebbarna igen efter två veckor! Tänk vad de har växt, jag blev helt tårögd. Båda var nästan lika stora 5,6 cm (9 cm hela längden, från huvud till tår) Den ena råkade "lapa" fostervatten vid ett tillfälle, det var sååå häftigt att se! Tyvärr fick jag vara där själv eftersom min sambo är i Sthlm för tillfället men han ska följa med till nästa UL i vecka 18.

Appropå humör, att man kan känna sig deppig etc. Jag har inte haft speciellt mycket biverkningar av medicinerna men NU sedan v6 nån gång är totalt konstig i humöret. Känner knappt igen mig själv.... är så ilsken ibland, gråtmild för minsta lilla och lite smådeppig till och från! Jag får väl vara glad att jag sluppit illamående och får ta det andra helt enkelt

Hoppas att ni andra har det bra! Lycka till med UL och kommande ET!

• makima
    fille skrev 2008-11-12 19:32:34 följande:
    Oj, det var ett tag sen jag var inne här så roligt att läsa vad som händer. Bette: Man kan tydligen bli lite nere/deppad men det är övergående tack och lov. Jag kände inte något speciellt. Det kan ju vara hösten förstås oxå som påverkar. Men snart är det dags för dig att åka iväg, vad kul!Håller tummarna!Blodgrupp fick jag och min sambo uppge innan ET, och vi fick veta vad donatorn hade för blodgrupp. Det kan man tycka kan vara bra att veta ifall det skulle behövas i framtiden. Men man får ju reda på barnens blodgrupp efter de fötts. Kan man inte fråga kliniken där man gör ÄD? De måste kunna förklara varför man inte behöver veta det åtminstone.Idag var jag på sån KUBB-undersökning och fick se bebbarna igen efter två veckor! Tänk vad de har växt, jag blev helt tårögd. Båda var nästan lika stora 5,6 cm (9 cm hela längden, från huvud till tår) Den ena råkade "lapa" fostervatten vid ett tillfälle, det var sååå häftigt att se! Tyvärr fick jag vara där själv eftersom min sambo är i Sthlm för tillfället men han ska följa med till nästa UL i vecka 18.Appropå humör, att man kan känna sig deppig etc. Jag har inte haft speciellt mycket biverkningar av medicinerna men NU sedan v6 nån gång är totalt konstig i humöret. Känner knappt igen mig själv.... är så ilsken ibland, gråtmild för minsta lilla och lite smådeppig till och från! Jag får väl vara glad att jag sluppit illamående och får ta det andra helt enkelt Hoppas att ni andra har det bra! Lycka till med UL och kommande ET!
    Det är ju en härlig upplevelse att få se sina "pyren"
    Ska själv till VUL på måndag igen för att se  ticka.

Är också otroligt gråtmild och jäkligt ont i brösten, men än så länge inget illamåendeFlört vilket jag är väääldigt glad för. Får inte heller plats i alla byxor längre.....

Har fått "dille" på standardmjölkFörvånadså gubben går och undrar när jag ska börja säga muuuu!  
    Gravid BF 090630
  • makima
    Bette skrev 2008-11-12 15:20:50 följande:
    Hej alla,Vad har ni fått för biverkningar av progynon? Kan man känna sig lite deppig, det har jag gjort, det kanske är vädret också. Jag ser framemot ÄD, det är snart yipii .Bette
    Tyckte jag kände mig bättre när jag fick börja med Progynon efter nedregleringssprutan.
    Gravid BF 090630
  • fille

Makima, låter roligt med mjölken du behöver kanske kalcium...måste kännas skönt att känna symptomen som ömma bröst och gråtmildhet. Tur att du oxå slipper illamående, det tror jag är väldigt jobbigt. Men man tar gärna dessa symptom, det är det värt eller hur?!
    Här går det undan, du ska redan på andra VUL! Lycka till.

• Bette

Fille: Vad roligt att de två små pyrena har vuxit. Jag kommer nog också att låta de sätta tillbaka två, blir det tvillingar så blir det. Härligt att du fick se en av de små lapa fostervatten. Hur fungerar det, de kissar väl i fostervattnet gör de inte det? Kanske konstig fråga, men jag har ingen aning. Fille vilken vecka är du i? Från vecka 11-12 kan man höra barnens hjärtljud med hjälp av typ baby watcher. Vissa säger att man kan höra hjärtljuden tidigare.

Vad skönt att du fille och makima inte mår illa, man får hoppas att man får slippa det, men man vet aldrig. Fast det är lite kul att känna några gravsymtom.

Kram

Bette

• Igor

Mitt illamående börjar också släppa, däremot blir min mage uppsvälld och stor när jag äter eller sitter still mycket. Kvällströttheten börjar också ge med sig så nu kan jag hålla mig vaken på kvällarna. Skönt.
    Har också svårt att få plats i mina byxor blandannat pga av att magen sväller. Har inte ökat så mycket i vikt ännu bara 1-1,5 kg. Ni andra då. Är i vecka 13 + 3.

• hymafr

Hej allihopa!

Tycker det är jättekul att läsa om er och era magar. Hoppas förstås att jag själv får uppleva det igen...

Mitt lilla brorsbarn blev kollad igår också, precis som dina pyren fille. 5,6 mm där också De kanske följs åt ända till 26/5?

• Bette

Hej Fille, Igor och Makima: Härligt att höra att era magar växer så det knakar , den där BF listan måste fyllas på nu under hösten/vintern.

Tog ni också långtidsblodsocker innan ÄD?

Kram

Bette

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD