• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • solstickan41

Nu har jag blivit inskriven på Mama mia på söder
    Allt såg fint ut med mina värden; blodtryck, järn och socker.

Vi fick även se lilla skrutten genom UL. H*n var nu 4,6 mm lång från huvud till rumpa. Man såg hjärtat slå och h*n ville inte ligga still. Är på vecka 11+0 idag.

Ni ska bara veta att jag nu känner världens lättnad och nu komemr jag sluta nojja mig för småsaker.

Barnmorskan frågade inte ens om Nupp Eller KUB. Det var jag som frågade om det. Eftersom min donator är 27 så tyckte inte hon att det var nödvändigt om inte vi ville kolla själva. Det man kan se bara är om barnet har kromosomavvikelser. Jag skulle inte ta bort barnet om den har DS. Däremot om de kan upptäcka vid senare UL om barnet skulle bli mycket skadat och lida mycket eller kanske vara dödsjukt.
    Alla har rätt till sin egen vilja i denna frågan.

Lycka till fille idag på MVC.

Vågar mig på att skriva in mig på BF listan nu
    Har ju blitt ett år äldre också så det blir till att ändra nicket.

Igor BF 090518
    Solstickan42 BF 090526
    Makima BF 090630

• Igor

Jag har inte berättat att gjort ÄD på MVC eftersom jag inte ens varit dit. Men precis som Fille sa så är det bara ett UL och ett blodprov dvs inget som borde påverka bebisen negativt som ett fostervattensprov.
    Känns inte som ett krav att göra det men om man får erbjudande om det så varför inte är min åsikt. Men makima visst kan man hoppa över det om man inte vill. Frivilligt som sagt.

• Bette

Igor: Nej jag tror inte att det påverkar bebisen negativt. Däremot så är ju donatorerna testade genetiskt, så man behöver ju inte göra de där testen om man inte vill. De flesta missfall beror ju på att det är något genetiskt fel i embryot som då kan bero på mamman eller pappan. Men i och med att vi gör ÄD så är donatorerna kollade, så risken för missfall borde vara minimal samt risken för att man får ett barn med DS eller någon annan genetisk sjukdom.

Bette

• fille

Roligt Solstickan att du har skrivit in dig på MVC! Är det inte härligt att det har gått bra hittintills Jag ska försöka sluta noja mig jag med nu.

Vid vecka 11 borde risken för missfall vara väldigt liten, även om det fortfarande finns en risk. Men å andra sidan kan det ju hända senare oxå. Så det är nog bra om vi alla kan försöka glädjas åt våra bebisar

Gick bra hos MVC idag, fick tid för KUBB nästa onsdag. Mitt blodtryck hade gått ner lite oxå tack o lov.

Jag vill gärna vara med på BF - lista! Ser att Solstickan och jag har samma BF -dag Jag tror faktiskt att jag ligger nån/ngra dagar senare (så står det på min journal från MVC) men jag får ändra på datumet senare.

Igor BF 090518
    Solstickan42 BF 090526
    Makima BF 090630
    Fille BF 090526

• fille

Makima: Jag tog inte det som påhopp, skrev bara vad jag tyckte i frågan

• hymafr

Solstickan och fille: Ni har samma BF som min svägerska - på min födelsedag! Vad kul om det verkligen blev så!

• fille
    hymafr skrev 2008-11-05 09:55:01 följande:
    Solstickan och fille: Ni har samma BF som min svägerska - på min födelsedag! Vad kul om det verkligen blev så!
    Näe, vad roligt! Din födelsedag dessutom Din svägerska, har hon oxå gjort ÄD?

Hur mår du?
  • solstickan41

Härligt fille att allt såg fint ut och att ditt blodtryck sjunkit.
    hymafr, jag hoppas jag kan pricka in datumet
    Jag placerar oss i datumordning på BF listan. Tror i oförsig att du fille kommer föda tidigare med tanke på twinsen Kanske före Igor t.o.m.

Igor BF 090518
    Fille BF 090526
    Solstickan42 BF 090526
    Makima BF 090630

• Igor

Det tror jag med fille att du kommer att föda före mig. Själv kommer jag att kejsarsnittas troligen 1-2 veckor innan BF. Har inre bäckentränsel och klarar inte av att föda normalt.

• Bette

Hej alla: Jag hoppas att ni mår bra och att alla bebbarna i magen mår bra. Jobbar nu, slutar snart om någon timme så där. Ha det gott.

Snart är det dags för oss, jag längtar så mycket, tycker att tiden går så långsamt. Men det är ju bara tre veckor kvar ungefär så det går nog fort.

Kramar Bette

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD