• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • Igor

Ska vi göra en lista över BF?

Igor BF 090518
    Makima BF 090630

• makima

Vad trevligt med en BF lista Då blir det lättare att hålla koll på långt vi är.

Var på VUL idag. De kunde se en fin hinnsäck i rätt storlekSkrattande. Men är i vecka 5+5 , så något hjärta gick inte att se än. Ska dit igen den 17:e nov. för att se  och lilla grynet.

Gravid BF 090630
  • Bette

Hej alla: Vilken vecka är man i när man tar gravtestet är det i vecka 4 ungefär eller är det vecka 5, hur räknar man? Jag vet jag har ställt den här frågan tidigare, men jag har inte blivit klokare .

• Igor

Jag räknar från äggplockningsdagen och 14 dagar bakåt. Den dagen är första dagen för din senaste mens när du skriver in i och räknar ska räkna ut beräknad förlossningsdag.

• Bette

Igor: Tack för svaret. Var gjorde du ÄD någonstans var det också i Riga? Det är snart dags för oss, jag börjar med progynon nu på lördag. Tog du också progynon tre veckor innan embryotransfer? Ha en bra kväll

• Igor

Ja gjorde min ÄD på AVA riga och jag började 2 innan med progynon. Tog tab från den 13 aug och sedan gjordes ÄD den 28 aug.

• Igor

Ja gjorde min ÄD på AVA riga och jag började 2 veckor innan med progynon. Tog tab från den 13 aug och sedan gjordes ÄD den 28 aug.

Ringde min mödravård igår och de vill jag skulle göra KUB testen. Så nu har jag bokat tid för det ska iväg på fredag. Sedan blir inskrivning på MVC den 25 nov.

Lycka till nu Solstickan som ska till MVC idag eller hur. Får berätta för oss efteråt.

• makima

Igor: Varför ska du göra KUB test? Vi har ju tagit emot  unga äggceller?

Kan inte tänka mig att det är större risk för oss än för unga mammor som har "hemmagjorda" graviditeter.

Förresten kanske en fråga att bolla lite med i tråden, om man ska göra KUB test, FVP ,NUPP test  eller helt enkelt strunta i allt sånt.  

Gravid BF 090630
  • fille

Idag går jag in i vecka 11. Känns ofattbart Ska til MVC idag och kolla blodtrycket, har lite högt. Jag kommer oxå att göra KUBB. Det är inte på något sett farligt för fostret eftersom det inte handlar om fostervattensprov.
    Jag vet att vi har unga donatorer men jag vill ändå vara på den säkra sidan. Även om risken är minimal så förekommer faktiskt kromosomfel även på yngre kvinnor.
    Det är min personliga åsikt sen får alla göra precis som de vill.
    Man får ju vara beredd på att ta ett beslut ifall det skulle vara nåt fel. Det får man ju vara medveten om.

Har ont i halsen och lite luftrörsbesvär men försöker vila så mycket som möjligt. Man kan alltid ta paracetamol(alvedon/panodil/reliv) om man blir förkyld. Viktigt att få ner febern vid graviditet.

• makima
    fille skrev 2008-11-04 10:57:38 följande:
    Idag går jag in i vecka 11. Känns ofattbart Ska til MVC idag och kolla blodtrycket, har lite högt. Jag kommer oxå att göra KUBB. Det är inte på något sett farligt för fostret eftersom det inte handlar om fostervattensprov.Jag vet att vi har unga donatorer men jag vill ändå vara på den säkra sidan. Även om risken är minimal så förekommer faktiskt kromosomfel även på yngre kvinnor.Det är min personliga åsikt sen får alla göra precis som de vill.Man får ju vara beredd på att ta ett beslut ifall det skulle vara nåt fel. Det får man ju vara medveten om.Har ont i halsen och lite luftrörsbesvär men försöker vila så mycket som möjligt. Man kan alltid ta paracetamol(alvedon/panodil/reliv) om man blir förkyld. Viktigt att få ner febern vid graviditet.
    Det där med att göra tester eller inte var inget påhopp på de som vill göra det....Cool 
    Gravid BF 090630
Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD