• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • makima
    Igor skrev 2008-10-31 14:07:14 följande:
    HejGick bra på UL igår. Var en men den lilla hade vuxit till hela 5 cm och sparkade som bara den på UL. Nu syntes tydligt armar och ben. Ja jag är i vecka 11+4 idag. Har ännu inte ringt MVC men ska väl snart göra det....
    Jättehärlig läsning Igor!
    Gravid BF 090630
  • Bette

Igor: Vad härligt att den lilla har vuxit till sig så mycket och att du kunde se att den sparkade. Fick du med dig någon bild på den lilla?

Bette

• fille

Vad kul Igor! Jag vet hur det känns när man får se bebben/bebbarna Det är så ofattbart att man kan se att de kan röra på sig redan! Då är du precis en vecka före mig. Jag är i v 10+3.

• Scilla66

Hej!
    Jag tänkte höra hur många av Er här som fått Trombyl eller kortison under tiden ni ruvade. När vi var till AVA Riga så nämnde hon något om kortison. Men jag har nu fått en lista på medicinen och det finns inte med där. Ni som fått kortision, när började ni ta det? Jag har även blivit ordinerad Trombyl vid mina IVF, använder man det också vid ÄD. Har 5 missfall i bagaget så man vill försöka göra allt så rätt som möjligt.

• makima

Hej allihopa!

Hoppas det är bra med er alla och liven som finns i .

Imorgon är det änligen dax för första VUL. Ska bli spännande för oss båda att få se vad som finns där inne.

Har inte haft några blödningar eller bruna flytningar så här långt. Hoppas det håller sig borta.

Scilla 66: Äter vare sig Trombyl eller Kortison. Men det finns nog de som gör det här.

Gravid BF 090630
  • solstickan41

Har varit på resande fot sen i onsdags. kom precis hem och har läst ikapp lite snabbt på båda trådarna.
    Det är tråkigt att läsa om ditt missfall ZXZX, så sorgligt att läsa att du haft så många i ditt bagage..
    Glad som sjutton är jag åt ditt plus Sanca.
    fille, härligt att de två småttingarna kivas i magen på dig
    Makima, lycka till imorn. Det kommer gå jä'ttefint ska du se och du kommer se ett hjärta picka ..

Jag ska till MVC på tisdag på inskrivning. Hoppas att de kollar upp så att den lill' mår gott och lever i maggen. Är faktiskt lite orolig. För några veckor sedan vaknade jag av kramper i livmodern som avtog när jag vände på mig, men började igen av och till i några minuter. Det var obehagligt och jag är fortfarande lite nojjig att något ska gått tokigt. Annars kliar det som utav bara h*lete överallt när jag blir varm. Har fått utslag också. Annars så mår jag bara bra

• solstickan41

Igor , du ligger en vecka före, så härligt att den lill redan är 5 cm lång, WOW'!
    hur mår du, känner du av något?

• Bette

Solstickan41: Gör ett extra ultraljud om du är orolig, det skulle jag göra. De gör inte alltid ultraljud på MVC, de har tydligen inte alltid tillgång till den utrustningen där.

Nu är det snart dags för oss, vi gör ÄD nu i slutet på november.

Kram

Bette

• fille

Makima, lycka till imorgon

Solstickan: Det är säkert ingen fara med bebben, så länge krampen inte håller i sig eller att du blöder mycket! Vad jobbigt det lät med klådan, jag har hört att man kan få sån graviditetsklåda. Kan bero på nån slags överbelastning på levern tydligen....men det kan du kolla med MVC på tisdag

• Igor

Bette: Ja, jag fick med en bild på den lille. Har nu 3 stycken ett från insättningen, och ett från vecka 7 och så nu i vecka 11. Kul att spara.

Scilla66: Jag äter dexometazoni (kortison) fick det i samband med insättningen av embryona. Tar 0,5 mg dagligen ska ta det till vecka 13.

Solstickan: Jag mår bra men jag är öm i brösten fortfarande och trött på kvällarna. Slocknar framför soffan runt 19.00 varje kväll men jag går upp kl 5 varje morgon också pigg.

Ja jag ligger nog en vecka före er Solstickan och Fille. Börjar räkna mina veckor på måndagar dvs i dag går jag in i vecka 12. Ringde mödravården idag...de skulle ringa tillbaks.

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD