Igor skrev 2008-10-16 15:50:48 följande:
[citat]
HejVet inte hur man ska kunna vänta ändå till v. 17-18 för ett nytt UL. Tänkte om man får göra ett NUPP test nu så får man ju sitt UL samtidigt men inte då då gör min Gyn inte NUPP test. Får väl ringa min MVC då och försöka få komma dit i alla fall. Inte för att de gör NUPP testen kanske men för hoppningsvis kan de höra fosterljud i alla fall. Det är en fruktansvärt väntan detta och man känner sig aldrig riktigt säker på om det kommer att gå vägen hela vägen ut. Vissa dagar spänner brösten och vissa inte. Däremot mår jag ständigt illa, speciellt av lukter. Men sådana tecken är endå tecken på att det finns någon därinne som växer och förhoppningsvis mår bra.
Håller med Igor, det borde ju vara enklare för oss som gått igenom så mycket, ålder borde spela roll oxå för att kunna göra tätare UL, också för att vi tar hormoner. Då kan man sluta med de om allt inte skulle vara ok. Man kan ju inte veta vad som händer därinne...
Jag tror det kanske beror på vilken gyn/barnmorska man råkar ha, men jag kommer att vara stenhård och begära att få ta UL om det inte känns ok.
Mina bröst är oxå spända ibland och som nu inte alls speciellt spända...Illamånende har jag till och från. Idag kände jag lite illamånde och halsbränna.
Näe, detta är svårt. Man kan inte påverka så mycket själv och det gör väl att man känner sig maktlös. Bara tålamod som gäller

skönt att man inte är ensam om det i alla fall.