• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • makima

Hej Tjejer!

Ni som gjort gravtest genom blodprov, vilken ruvardag gjorde ni det och hur lång tid tog det att få svar? Kliniken påstod att jag kunde ta det på onsdag 22/10. Mina ägg odlades i 3 dygn eftersom jag ej fick plan till dygn 2 efter ÄP.

makima 

ruvare
  • fille

Makima: Jag gjorde mitt gravtest på dag 12. Det gorde jag hemma. Då var det svagt positivt. Testdagen var på dag 11 och jag lämnade blodprov men svaret fick jag först 4 dagar senare att det var positivt.

Mina ägg odlades i 5 dagar så då var jag egentligen på dag 17 i ruvningen.

Jag tror du kan räkna med 12 dagar från insättningen plus 3 dagars odling alltså 15 dagar efter ET borde det väl gå att testa? Sen kanske det beror på om man är låghormonare eller tvärtom. Var det 11 okt din ET var? I så fall skulle du kunna testa 23 okt om jag räknat rätt?!

• solstickan41

halloj, det var några dagar sen jag skrev. Är inne varje dag och läser ifatt. Men har inte orkat engagera mig så mycket.

Jag var tvungen att åter ta kontakt med min privata klinik för blodprov och fler mediciner. MVC har inte resurser, läkarna fullbokade mm. tur det finns privata kliniker, blir så trött bara på att allt kostar så mycket. Vill spara mina pengar nu till bebisen
    Jag har haft lite tunna blödningar av och till men så små att jag egentligen inte varit så orolig. Samtidigt bli jag precis som du fille orolig när det går ett tag. När jag var på kliniken igår så frågade jag ändå om min läkare kunde göra VUL för säkerhets skull. Det visade sig att den lille busen växt till 20mm och hjärtat slog på fortfarande.
    Visst kostade det 500 kr extra men nu är jag lugn igen.
    Ska till mvc för inskrivning om 2 veckor. Vet inte om de gör UL då. någon som vet?

Jag skulle ta blodprovet på ruvardag 16. ET 2 dagar efter ÄP. Men tjuvtestade på dag 12 hemma. Ett mycket svagt plus.

Det finns något som jag tror hette Baby watcher som ska var dyrare än Angelsound men som fungerar ännu tidigare. Kostade ca 1500. Läste om detta på någon sida här på Fl.
    Kan inte vi brudar dela på en och skicka runt till varandra

• fille

Hej Solstickan! Kul att höra ifrån dig! Åh så lugnande det måste kännas efter UL, den lille vill vara kvar där Jag ska också på MVC om två veckor och borde vara i v10 då.

Jag betalar 700kr för mitt UL privat! Helt horribelt egentligen. Men det var en vecka sen det. Nu fick jag till min privata gyn för UL igen men det är först om 9 dagar. Dagen innan första besöket till MVC.
    På morgonen är brösten väldigt ömma efter natten. Men under dagen känns de precis som vanligt. Denna vecka har jag varit ovanligt pigg och brösten inte alls större eller ömma åtminstone under dagen. Blir tokig på detta men det kanske är som det ska ändå, vem vet.
    Som Squirl påpekade en gång - det är verkligen en prövning i tålamod!

Förresten har jag skaffat mig en liten kanin, en dvärgvädur. Så söt och mjuk och go Är allergisk mot katt och hund tar för mycket tid just nu så det fick bli en liten Stampe.

Ha en skön lördag allla!

• makima

Tack för era svar Solstickan41 o fille

Kommer att ta blodprov den 23 men ändå kanske testa själv ocksåFlört

ruvare
  • Igor

Hej
    Min privata gyn tog inte NUPP test så nu ska jag ringa på måndag och försöka få ett vanligt UL i alla fall. Tror inte vanliga MVC tar ultraljud mer än en gång under hela graviditeten nämligen det i vecka 18 tyvärr.

Makima: Visst kan man säkert testa tidigare än kliniken säger vara bara beredd på att få ett negativt svar. Skulle nog vänta till det datumet som kliniken sagt till dig. Lycka till och hoppas det blir positivt då.

Usch min klinik i riga skulle skicka mig ett nedtrappningsschema så att jag kan börja trappa ner på måndag men jag har inte fått det ännu. Less på alla mediciner. Har inte fått börja trappa ner alls ännu.

• Bette

Hej allihop: Jag längtar tills jag får börja med min nedregleringsspruta och verkligen vara igång om ni förstår vad jag menar . Satte de tillbaka två stycken embryon hos er? Det kanske är bäst och göra det, ökar det chanserna för graviditet? Jag har en liten livmoder sade han och därför då bättre att inte få tvillingar.

Bette

• Igor

Jag fick 2 embryon insatta. Hellre riskerar jag att få tvillingar än ingen alls. Så resonerade jag. Fick välja. Väntar inte tvillingar.

• Bette

Igor: Har du också liten livmoder? Ökar chanserna för graviditet om man sätter tillbaka två stycken embryon?

• ninnie65

Frågade en gyn häromdagen om det här med storleken på livmodern. Gyn svarade att det skulle man inte alls bry sig om för den anpassar sig till den storlek den behöver. Blir det två barn så anpassar den sig efter det. Den gyn jag pratade med sa att storleken på livmodern inte är något man brukar titta på i vanliga fall. Enligt denna gyn finns inga risker med att sätta in två embryon, inte risker för livmoderns skull. Andra risker finns det ju med tvillinggraviditeter.

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD