• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • Igor

Visst Ninnie är det märkligt. Ska minska med 1 mg var 3 dag på progynon och sedan progesteronet lika så MEN kortisonet det ska jag inte trappa ut det ska sätta ut direkt efter jag slutat med nedtrappningen av progynon och progesteron. Visst är det väl märkligt.

Inte verkade hon i riga fatta heller fast jag förklarade att det inte gick att dela progynon tabletterna. Jo då skrev hon det var en vanlig prosedur att dela tabletter. Det har jag gjort mycket men INTE DESSA. Tur att man har frikost annars hade jag inte köpt ut en hel ny ask bara för nedtrappningen. Girr...

Trodde också att kliniken hade någon form av policy hur nedtrappningen ska gå till men det verkar inte så.

Själv är jag i vecka 10 nu. Tänker som du en vecka närmare målet jag med. Ska bli skönt när man når vecka 28, då är ägget inte längre bara ett ägg utan ett BARN. Glad för dig, Ninnie

• Bette

Hej,

Vad olika ni får trappa ned, det låter märkligt men det är väl som Fille sade att det beror på våra olikheter. Gjorde ni också två ultraljud innan för att mäta livmoderslemhinnan innan embryotransfer?

Hälsn

Bette

• ninnie65

Igor: Visst är det underligt. Jag tycker de borde ha ett nedtrappningsschema för alla. Och när hon sa att tabletterna går att dela då undrar jag över kollen egentligen.

Att det beror på våra olikheter när det gäller Riga tror jag inte alls för de har egentligen ingen koll på mig. De tog inga prover eller något sådant. Och kortison blev jag aldrig erbjuden.

Men det viktiga är ju att vi lyckades med detta!! Du har ju kommit långt nu Igor, vecka 10. Fantastiskt!! Jag tycker inte min plutt är still en sekund, sparkar HÅRT och mycket. Jag undrar ibland när den sover. Mindre än tre månader kvar, ofattbart tycker jag. Trodde aldrig jag skulle lyckas första försöket.

Ja, jag mätte slemihinnan två gånger innan ET.

• makima

Hej allihopa!

Fick tips här på FL under planerar barn/ wiki & artiklar om RFSU:s gravtest "testa tidigt".

Köpte dem via internet och kunde inte hålla mig längre. Så i morse testade jag och det blev ett svagt !!. Svävar på moln för tillfället , men kommer att testa igen i helgen för

att man tror ju knappt sina ögonSkrattande

• Igor

Grattis Makima.
    Förstod nästan det när du beskrev dragningarna i ljumskarna tror det enbart kan bero på graviditeten och inga mediciner.

Ninnie håller med dig blev nästa lite förbannad på riga när jag förklarade för henne hur tabletterna såg ut i Sverige och hur små de var och hon fortfarande häftade att de gick att dela. Ja, jag nu är det ju löst i alla fall. Måste kännas skönt att det sparkar så pass i magen för då vet man att allt är ok i alla fall även om det kan bli lite jobbigt med sparkarna också förstås. Nu går man och undrar hela tiden om allt är ok eller inte. Dessa mediciner gör det inte enklare precis vet inte som vissa symtom beror på medicinerna eller graviditeten.

• ninnie65

GRATTIS Makima!!

Igor: Ja det känns skönt med sparkar men så fort den är still en lite längre stund blir jag nojig. Har blivit van vid att den sparkar MYCKET, men stackarn nmåste ju sova lite också. Den brukar piggna till vid datorknatter, som just nu. Bra sätt att få lite respons.

• Bette

Makima: Vad kul med ett plus, men du ska väl också ta blodprov. Min gyn sade att man tar det för att se att utvecklingen går framåt. Men grattis, grattis till plus .

Jag börjar min nedreglering nu på fredag, det här ska bli så spännande.

Bette

• Bette

Hej allihop:

Hur många progesteron förpackningar har ni behövt använda? Har ni också vagitorierna från apoteket? Min doktor har skrivit ut 18 förpackningar det kanske räcker hela behandlingstiden, men jag tror att jag köper lite extra när jag är i Riga, även progynon skall jag köpa extra i Riga, fick utskrivet 100 tabletter, hur många burkar har ni använt hittils? Fick ni också Procren 3,75 mg nedregleringsspruta?

Bette

• makima

Tack för lyckönskningarnaSkrattande. Kommer att ta ett tag innan jag fattar detta.

Förstod nästan att det var något, för molvärk o dragningar ut mot ljumskarna är ingen biverkning av medicinerna. Så jag vågade testa lite tidigt. 

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD