• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • fille
    Raspberry81 skrev 2008-10-19 18:54:30 följande:
    Tror den heter Angelsound eller något sådant. Apparaten som man kan höra hjärtslagen med. Finns på nätet.
    Ja, jag såg det Raspberry. Har kollat lite på såna men jag tror inte jag ska köpa det. Känns tryggast att göra det hos gyn.
  • Squirl
    fille skrev 2008-10-19 20:00:12 följande:
    solstickan: Jag blev lite orolig för tvärstoppet av trombylen men jag får lov att lita på dr Olga!
    Jag åt inte Trombyl men väl Albyl och slutade samma dag som vi fick positivt besked.
  • hymafr

fille: Ja, bomber är väl ett uttryck som jag haft i tankarna ibland...Men jag får dock på mig 80D om det finns marginal att expandera i sidorna.

Tanken är att jag ska göra ett försök till i mars/april.
    Måste bara få ordning på TSH först, bl a.

Men följer med glädje er som redan är gravida. Hoppas innerligt att det går bra för er alla.

Kram

• Bette

Halloj allihop: Är man i typ vecka 5 när man tar graviditetstestet? Tog ni både vanligt gravtest och blodprov?

• Squirl
    hymafr skrev 2008-10-19 21:03:45 följande:
    fille: Ja, bomber är väl ett uttryck som jag haft i tankarna ibland...Men jag får dock på mig 80D om det finns marginal att expandera i sidorna. Tanken är att jag ska göra ett försök till i mars/april.Måste bara få ordning på TSH först, bl a.Men följer med glädje er som redan är gravida. Hoppas innerligt att det går bra för er alla.Kram
    Hoppas hoppas att du får till ett litet syskon till tonåringen.
  • Squirl
    Bette skrev 2008-10-19 21:24:32 följande:
    Halloj allihop: Är man i typ vecka 5 när man tar graviditetstestet? Tog ni både vanligt gravtest och blodprov?
    Jag struntade i stickan eftersom vi tog blodprov.
    Ja, du borde vara i v.5 då. Kolla uträkningen här på FL, dagen när ägget befruktades är ägglossningsdagen, tror jag.
  • Igor

Bette: Min klinik som satt in äggen sa ingenting om min livmoder men jag tror som Ninnie65 skrev att livmodern anpassar sig efter barnet/barnen.

• Igor

Jag tog både urinprov (flera stycken faktiskt) några dagar efter varann för att vara säker och så var jag i väg och tog blodprov. Fick vänta flera dagar på svar på blodprovet bara men det var skönt att veta att det var bra värden där. Tog ett till senare i vecka 6 och såg att det stigit rejält.

Har fått mitt nertrappningschema nu. Ska minska progynon med halva tabletter och 1 mgs tabletter. När man bara har 2 mg tabletter och de går inte att dela. Vad trött jag blir. Har mailat tillbaks nu och ska se om man kan få någon annan variant på schemat. Annars får jag ut och jaga efter 1 mg tabletter i alla fall.

Angående anglosound tror jag inte att det är farligt det är ju bara vanligt ultraljudsvågor precis som UL är. Men förhoppningsvis ska vi väl snart känna fosterrörelser i alla fall från vecka 17- 20 någongång. Och då kanske man inte behöver denna apparat längre vad vet jag.

Nu ska jag försöka få tag i min gyn och se om jag kan få tag i en tid för ett extra ultraljud i alla fall.

• ninnie65

Igor: Vad underligt att de gör så olika med medicinerna! Jag trappade ner 2 mg på en gång. Sedan 2 mg igen, tills jag var utan Progynon. Att dela dem är ju nästan omöjligt!!

• ninnie65

Igor: Och vi hade ju samma läkare! Jag går idag in i vecka 28, ännu en vecka närmare målet!!

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD