• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • Bette

Hej Igor: Jo man måste vänja sig vid att inte dricka kaffe, har dragit ner redan nu på konsumtionen men måste dra ner ytterligare tänkte jag. Sedan så tränar jag lite mer nu för att vara i god kondition vid dagen då de gör ET.

• solstickan41

BETTE, träna är okej men försök se till att du äter riktigt ordentligt. Kroppen får inte svälta, bättre den får i sig rikligt med fett innan insättning så kroppen känner att det finns depåer att ta av. Jag tränade en del innan insättning och åt GI-mat. Men 3 veckor innan ET så slutade jag träna och tog bara promenader plus att jag slutade med GI och åt som vanligt igen med extra mycket nyttigt fet mat.
    Detta ovan behöver ju inte ha bidragit till att jag blev gravid men min syster tyckte inte om att jag gick ner i vikt innan insättning. Därför ändrade jag kosthållningen och motionen.
    Det är klart du gör som du känner passar dig

• Bette

Hej Solstickan41: Jo jag äter ordentligt och nyttigt fett och grönsaker till varje måltid. Försöker äta mer frukt också och så tar jag vitamax kvinna varje dag, den innehåller extra bra vitaminer och så folsyra så klart för oss som ska bli gravida.

Har tagit min spruta nu. Tog du din i magen också? Tycker att det svider lite efteråt men det är säkert ingen fara .

• Bette

Hej Igor: du skrev att du tar utrogest klockan 16:00, hur många mg progesteron tar du totalt/dygn?

Hälsn

Bette

• Bette

Hej alla: Hur många dagar efter embryotransfer tar man gravtestet?

• ZXC

Bette:
    Det beror på när äggplocket gjorts. ET görs ju efter olika lång tid. Jag gjorde t ex ET på andra dagen, då var det alltså en 4-cellig "vaddetnuheter" som sattes in. Då kunde jag göra blodprovstest 14 dagar efter ÄP eller vanligt hemmatest 14 dagar efter ET = 16 dagar efter ÄP.

Kram
    ZXZX

• Annikamarie

Grattis ZXZX till plusset!Var det i Finland du gjorde Äd?
    Jag väntar just nu på donationen i Åbo.

• ZXC

Tack för alla gratulationer och lyckönskningar!
    Allt känns fortfarande helt overkligt och konstigt, men såklart toppenkul!

Annikamarie:
    Jag gjorde min ÄD på AVA i Tammerfors.
    Den viktigaste orsaken att jag valde Finaland är min syster fick donera till mig. Något de inte gick med på i vare sig Lettland eller Danmark.

Kram
    ZXZX

• makima

Hej alla!

Testade i morse igen och efter ett par sekunder det blev ett starkt  med CB test. Så det går framåt.Skrattande Ska på VUL v. 6 för att se att den/de ligger rätt. Kommer att ev. ta HCG test då.

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD