• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • makima
    Bette skrev 2008-10-22 11:31:50 följande:
    Makima: Vad kul med ett plus, men du ska väl också ta blodprov. Min gyn sade att man tar det för att se att utvecklingen går framåt. Men grattis, grattis till plus . Jag börjar min nedreglering nu på fredag, det här ska bli så spännande. Bette
    Blodprov var något jag också ska göra, men ska på UL nästa fredag för att se att det fastnat rätt ( inget utomkveds) och om båda fastnat.Något kliniken ville...
  • makima
    Bette skrev 2008-10-22 17:00:42 följande:
    Hej allihop:Hur många progesteron förpackningar har ni behövt använda? Har ni också vagitorierna från apoteket? Min doktor har skrivit ut 18 förpackningar det kanske räcker hela behandlingstiden, men jag tror att jag köper lite extra när jag är i Riga, även progynon skall jag köpa extra i Riga, fick utskrivet 100 tabletter, hur många burkar har ni använt hittils? Fick ni också Procren 3,75 mg nedregleringsspruta?Bette
    Har precis börjat på Progynonburk 2 och har ätit dem sedan 11sept. Så det går nog ett par burkar om man som jag ska äta dessa till v. 12.

Började med Progesteron MIC 400mg/dag och har använt 3 hela askar och börjat på en ny. Ska även ta dessa till v. 12 .Så det beror på hur länge du ska ta dem.

Fick Decapeptyl 3.75 men det är samma ämne i men olika namn...

Hoppas du blev klokare Flört
  • fille

Hej tjejer!

Idag var jag på gynakuten pga att jag gått och oroat mig för att mina gravsymptom minskat. Har varit på fruktansvärt dåligt humör hela dagen.

Vid UL fick jag en chock, inte bara att fostret levde och hjärtat tickade - det fanns en till!! Jag väntar tydligen tvillingar. Jag vet inte om min gyn hade missat att det var twins vil UL i v7 eller så syntes det inte kanske....men hur som helst är det två hjärtan som tickar och de är runt 2 cm.

Nu kan jag pusta ut! Åtminstone en vecka till

• Bette

Hej Makima,

Jo jag blev klokare. Jag tror att jag köper lite extra med när jag är i Riga. Det är så roligt att det blev ett plus för dig . Hoppas på det för alla som kommer göra ÄD nu under hösten/vintern. Tar du två vagitorier/dag, det skall jag göra. Vilken vecka är du i nu? Vilken vecka gör man ultraljudet för att se att pyret mår bra och hjärtat pickar?

Bette

• Bette

Fille,

Stort grattis till väntande av tvillingar, vad roligt med två små pyren , bra att de mådde bra, jag hade precis som du också åkt till gynakuten för att kolla hur det stod till om jag var orolig. Från vecka 12 kan du kolla hjärtljud själv med en apparat som skall vara bra enligt andra den heter baby watcher, jag vet ej hur man lyssnar när det är två därinne.

Hoppas att det plussas för fullt nu under hösten/vintern och våren. Jag börjar med nedreglering på fredag.

Bette

• makima
    Bette skrev 2008-10-22 19:51:50 följande:
    Hej Makima,Jo jag blev klokare. Jag tror att jag köper lite extra med när jag är i Riga. Det är så roligt att det blev ett plus för dig . Hoppas på det för alla som kommer göra ÄD nu under hösten/vintern. Tar du två vagitorier/dag, det skall jag göra. Vilken vecka är du i nu? Vilken vecka gör man ultraljudet för att se att pyret mår bra och hjärtat pickar?Bette
    Jag tar 2 vaggitorier per dag. Går in i vecka 5 i morgon eftersom jag testade ett par dar för tidigt. För att se pickande hjärtan måste man vänta till v.7 och som de flesta gör.Då är de ca: 1cm långa.

Jag ska även göra ett UL nästa fredag för att se att de hamnat rätt o om det är bägge som fastnat. Men något hjärta går nog ej att se då.  
  • solstickan41

Vilken överraskning fille, helt otroligt. Att först oroa sig för om allt är ok och sen få se två hjärtan ticka istället
    Gratulerar !

• fille
    Bette skrev 2008-10-22 19:58:06 följande:
    Fille,Stort grattis till väntande av tvillingar, vad roligt med två små pyren , bra att de mådde bra, jag hade precis som du också åkt till gynakuten för att kolla hur det stod till om jag var orolig. Från vecka 12 kan du kolla hjärtljud själv med en apparat som skall vara bra enligt andra den heter baby watcher, jag vet ej hur man lyssnar när det är två därinne. Hoppas att det plussas för fullt nu under hösten/vintern och våren. Jag börjar med nedreglering på fredag. Bette
    Tack, ska smälta detta genom att lägga mig och sova strax. Härligt att du ska börja med nedregleringen, då går det liksom på ett spår och vips - är du framme vid ET!

Ja vi hoppas och håller tummarna att det blir många fler graviditeter här i höst
  • fille
    solstickan41 skrev 2008-10-22 21:35:30 följande:
    Vilken överraskning fille, helt otroligt. Att först oroa sig för om allt är ok och sen få se två hjärtan ticka istället Gratulerar !
    Otroligt verkligen med två stycken! Gubben min var alldeles stum när jag ringde honom och talade om. Han hade väntat sig det värsta stackarn.

Nu går jag och lägger mig! Måste sova!
  • Bette

Hej Fille: Tiden har gått så fort hittils så jag tror att det kommer att rulla på fram till ET dagen för mig. Jag var igår och hämtade ut medicin, skall hämta ut lite mer på fredag. Hur mycket med har du använt av allt? Jag är så glad över att det är många som plussar vilket innebär positiv energi till oss andra som skall göra ÄD snart.

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD