• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • Squirl
    ninnie65 skrev 2008-10-20 09:12:30 följande:
    Testade bara att göra en gubbe! Men det gick inte. :(
    Du glömmer näsan! -
  • Igor

Hej
    Ja visst är det märkligt Ninnie. När jag var i Riga skulle jag börja med nedtrappningen vecka 7-8 och nu efteråt först i vecka 10 och som sagt med nedtrappning var 3 dag och då 1 mg i taget...Such. Tur man har en gyn som är hjälpsam numera. I början var han inte det. Men nu lovade han till och med att stanna kvar nästa torsdag så jag skulle hinna dit på ett extra ultraljud och dessutom fick jag mina progynon 1 mg tabletter.
    Har frikort både på medicin och läkarbesök numera så det kostar mig ingenting heller direkt. Tycker synd om er som inte hittat någon gyn som använder sig av högkostnadsskyddet. För mig har det varit perfekt.

• Igor
    Svar på #53
    Hej fille
    Hur länge skulle ta 2 progynon om dagen?
  • Bette

Hej,

Jo jag har hittat en gyn som använder sig av högkostnadsskyddet, det blir ju jättebra när vi börjar med ultraljuden osv. Ska be om ett kort som de kan stämpla.

Bette

• fille
    hymafr skrev 2008-10-19 21:03:45 följande:
    fille: Ja, bomber är väl ett uttryck som jag haft i tankarna ibland...Men jag får dock på mig 80D om det finns marginal att expandera i sidorna. Tanken är att jag ska göra ett försök till i mars/april.Måste bara få ordning på TSH först, bl a.Men följer med glädje er som redan är gravida. Hoppas innerligt att det går bra för er alla.Kram
    Låter bra att du ska göra ett nytt försök tycker jag. Jag hoppas att du får ordning på din THS!
  • fille
    Igor skrev 2008-10-20 12:18:30 följande:
    Svar på #53Hej filleHur länge skulle ta 2 progynon om dagen?
    Hej, jag ska ta 2 x 2 mg denna veckan ut. Nästa vecka endast 1 x 2mg. Veckan därpå sluta helt.

Jo, det finns 1 mg progynon att köpa på apotek, men du vet det nu förstår jag?! Din gyn får skriva ut 1 mg istället för att du ska behöva att dela 2 mg. Det går ju inte!! Det finns ingen skåra i den så bättre med 1 mg.
    Jag blir också så förundrad över hur olika våra mediciner och nedtrappningar är.

Men jag antar väl att det beror på våra olikheter...
  • Bette

Hej allihop:

För er som börjat titta på barnvagn kan jag rekommendera Kronan, den har en granne till mig och hon säger att den är jättebra. I alla fall om man inte bor inne i stan, men den borde fungera där också. Den är relativt prisvärd också. Bra med bärhandtag om man ska upp på bussen osv.

Jag längtar efter den dagen man själv tittar på barnvagn.

Ha det bra

Bette

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD