• MiIou

Nodejas Babes och Bambinos

Jesster: Haha, men varför i allsin dar gör hon det?

Här hemma är det väääldigt dålig stämning, men jag är på uruselt humör och känner mig jättenere, vet inte varför, tror det är för mycket i huvudet på mig just nu. Kent är ju hemma med Isak, tanken var ju att jag skulle plugga på fm, men allt kaos med Isak har satt käppar i hjulet, sen skulle jag vara i skolan ett, men fick ett sms om att de flyttat det till att vi ska ses först kvart i tre, suck!

• MiIou

Jesster: Låter inte som att du haft någon vidare superkul dag, jag förstår fortfarande inte varför hon stoppar handen i halsen så hon kräks, borde hon inte sätta ihop två ovh två, typ handen i halsen - kräkas - inte skönt?

Carro: Jag har också förkylningsastma, jag tycker det jobbigaste är att det känns som om det täppt igen med slem och att man så gärna vill hosta upp det, men ju mer jag hostar desto mer irriterad blir jag ju i lungorna och det täpper igen mer. Det man kan trösta sig med när man har barn med astma är att det ofta växer bort med åren, min har jag fått när jag var runt 17-18 så då får jag dras med det. Kent var en sån där som åkte fram och tillbaka till akuten som liten och hade ordentliga anfall, men nu i vuxen ålder har han inte haft problem mer än när han gjorde lumpen och de hade tunga fys-grejjer.

Isak verkar lite bättre nu, shit vad det har varit grinigt idag, krokodiltårar för ingenting. Nu kom han och sa att han ville bada så båda killarna är i badkaret nu .

• MiIou

Jesster: I know the feeling... Aldrig rolgit när de är sjuka. Hoppas de kryar på sig snabbt.

Ang. förkylningar är jag glad att Isak dricker te, det kommer ju som väl till pass när han rosslar och hostar.

Jag är så vansinnigt trött, jag fattade grejjen först idag så nu har jag plockat fram de där förbannade järntabletterna. Som jag märker så måste jag nog äta dem vid varje mens, jag blir en zombie annars, klarar knappt av att mig upp ur sängen. Men hur kul blir magen sen? Är det någon här som testat blutsaft? Jag har fått det tipset men går det att dricka utan att kräkas?

I helgen gjorde vi klart mitt pysselrum, igår plockade jag upp symaskinen. Fy fasen vad skönt att ha sin egen hörna! Började sy in min jacka men det är så jävla jobbigt när den är fodrad, då ska det sprättas upp och gormas och man har tyg tamigfan överallt när man håller på. Nåja, det bli rnog bra.

• MiIou

Pela: Måste den beställas över nätet eller tror du de har den på apotek eller hälsokost? Ska och köpa ut mitt garn jag lagt undan idag och de har en hälsokost bredvid, så jag kan ju alltid kika in...

Smirre: Beror lite på hur sömmarna ser ut, är det dubbelsömmar så blir det lite krångligare, är det vanlig söm så hade jag helt enkelt sytt in den nedre delen av byxorna, är de mycket vida får man ju ta in på båda sömmarna/sidorna för annars kommer byxbenet att se "böjt" ut. Är det dubbel/tvillingsöm så måste den nog sprättas upp, sen får man klippa bort överflödet och lägga ihop byxorna igen, blir lite krångligare, och jag märker att det här är jättesvårt att förklara... Men är det inte mycket du tänkt sy in så skulle jag nog ta in dem på insidan av benet, men hur det sys ihop beror ju lite på vad för slags söm byxorna är sydda med nu.

• MiIou

Nu är jag hemma igen efter förmiddagskaffe hos kompisen och en promenad, jag behövde verkligen komma ut ur huset och få prata av mig och inte bara sitta med näsan i läxboken eller prata förkylningar och städning med Kent.
    Sen blev jag negativt särbehandlad at tanten i garnbutiken, sur och purken mot mig men kvittrade som en sol mot gamlingarna, jävla kärring. Borde de inte tycka det är roligt att även yngre är intresserade av handarbete?

Nu ska jag försöka peta i mig lite lunch, sen måste jag verkligen ta tag i matten igen. Jag får det lite stressigt nu när jag valde bort morgonen till nöjen istället, men samtidigt behövde jag det verkligen för att inte bli knäpp i huvudet.

• MiIou

waaa, idag hatar jag FL, haha, hur sjukt är det när man ställer i en fråga och någon helt annan än TS säger åt mig att jag inte ska fråga det, hallå, det är ett öppet forum och jag får väl fråga vad i helvete jag vill! S*tans j*vla missfoster till människor som hänger här!

Sådär! Nu fick jag ur mig det (jag vågade inte skriva den harang jag egentligen tänkte, jag behöver inte kasta könsord på er stackare så jag valde den enligt mitt vokabulär snällare varianten... ).

Isak blir hemma imorgon igen, han sov hela natten och var pigg i morse så vi trodde han mådde bättre, men icke. Nu känner jag mig hemsk eftersom han fått vara hos dagmamman hela dan. Men jag skyller på Kent för jag ville ha honom hemma men Kent propsade på att han visst mådde bra.

• MiIou

Äh, en skitdum tråd, eller inte tråden i sig, men något om att sambon ville inkludera sitt bonusbarn i testamentet, hans biobarn hade reagerat och deras mamma, jag frågade kort hur gamla barnen var, kanske inte relevant i sig men med tanke på att mamman blandat sig i så undrade jag väl om det var mamman som egentligen reagerat, om barnen var minderåriga alltså. Vad var det för fel att fråga det? Ingen superrelevant fråga men det är ju inte precis som om jag förolämpade ts med frågan, haha. Svaret jag fick från någon anonym var något i stil med att jag inte behöver fråga det och så la den anonyme till "men jag tycker din sambo är helt underbar", typ.
    Jag blev kanske onödigt sur men jag hade nyss varit in och blivit tok-missförstådd i en annan tråd, samma som vanligt, jag skriver något, en annan tolkar mitt inlägg fritt och jag får påhopp för något jag aldrig skrivit, haha.

• MiIou

Jag försöker få Isak att sova, just nu kastar han ut allt som finns i sängen för att kunna ropa på mig, jag blir galen...

• MiIou

Skickar kramar till Carro och Sam, fy sjutton vad obehagligt...

Haha, var på möte för våran linje idag i skolan, de ska tydligen lägga ner två inriktningar, Teknisk miljövård och Lantmäteri, jag var ju ganska säker på teknisk miljövård, jag kan fortfarande läsa "typ" de ämnena som ingått i inriktningen, men det kommer inte stå någon inriktning på mina papper när jag är klar och de ämnen jag kommer läsa i sådana fall kommer vara mer anpassade efter de som läser en annan linje, så det blir mer kemi-inriktat, och jag hatar kemi så...

Men jag bryr mig inte så värst, jag är ju en sån som tycker det mesta är roligt, och det har ändå vägt ganska lika mellan miljö och berg så vad sjutton gör det om jag läser berg istället... Allt löser sig . Värre är det väl för dem så verkligen ville ha de där inriktningarna, nu får de ju trixa en hel del för att få ihop det. Sen har de ändrar studieplanen till det bättre också, det var på tiden, så nu läser man alla basämnen först och sen alla inriktningar, som alla andra skolor gör.

Kent och Isak har åkt till tippen, jag ska plugga, har en jävla massa som måste göras i helgen.

• MiIou

Meria: Ja, fast de lägger ner två, det var flera som iiiinte var så glada på mötet och det blev aningen hetsk stämning, men de löser det ju ändå så att eleverna kan ta kurser som ger ungefär samma resultat i slutändan, så jag ser det inte som så himla hemskt, jag har förståelse för varför det blir såhär, skolan hade blivit lovad vissa saker som inte hölls, sen är det något om någon ändrad regel osv. Inget de kan hjälpa.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos