• MiIou

Nodejas Babes och Bambinos

Ruffs: Tror det är Jesster som håller i hemliga stället, ni andra får rätta mig om jag har fel, men hon basar ju över stället och man måste bli godkänd av henne Alla Nodejas är välkomna, vi skriver där om det är sånt vi inte vill basunera ut här där alla kan läsa.

• MiIou

Blä, har inte heller haft en kul natt, har fått hoppa upp fyrahundrasjuttioelva gånger för att Isak grinar i sömnen. Sen vid halv fem började han grina, jag försökte ge honom tutten pch lägga täcket om honom och då flög tutten tvärs över rummet och han skrek "nää-ä", blöjan var dyngsur och jag bytte den, han blev helt förstörd när jag tog av honom bboxershortsen han sover i, ehh...? Efter många om och men så frågade jag om han ville till våran säng, såklart, och det har jag inget emot, men haha, när jag lägger honom i våran säng så kastar han av sig mitt täcke och ryter åt mig att hämta hans täcker, och han slutade inte skälla på mig förrän jag sa "jaja jag ska hämta DITT täcke lugn!".

Då hade klockan hunnit bli fem, Kent kliver upp kvart i sex, det tog ett bra tag innan Isak somnade om, men såklart när han skulle upp så vägrade han.
    Nåja, när han väl klev upp cå var han hur go com helst, jag fick vääärldens pussar innan de gick .

Carro: Ang. omgea3 så hade de bara eskimo på apoteket jag var på, denm där flaska verkar ju inte räcka så länge så jag ska kika efter eyeQ nästa gång .

Jag somnade om på soffan, jag hatar när jag gör det för då har jag ingen kontroll på hur längej ag sover, vilket blev till halv tio. Suck. Hade ju tänkt kliva upp senast åtta.

• MiIou

Ang. julklappar så älskar Isak Musse Pigg och Nalle Puh, och nu fick vi reklamblad från Brio och de har tillbehör till tågbanan i Musse och Puh, så jag funderar på något sånt, det är ju jättedyrt, men om vi önskar en del av mormor, en del av farmor osv så får vi ju ihop det.
    Isak har ju min brors gamla briobana, men den är ju typ 26 år gammal, och ser ut därefter, plus att vi haft en hund som gnagt lite på spåret, men han tycker så mycket om att leka med den och kan sitta hur länge som helst och lägga ihop spåret. Jag ser ju helst att han får en grej i kvalité och inte tjugo bilar som han ändå bara kommer kasta sönder eller bita i.

Sen har Isak också några bita Megablocks, Duplo har han precis börjat använda men motoriken är liiiite för dålig för att han inte ska bli sur när han försöker bygga med dem, megablocksen är mycket bättre, han har en bil till klossarna, så stoppar han alla klossar han har på bilen så den blir nästan lika hög som honom, sen är han supernöjd när han kan springa runt och köra bilen genom att hålla uppe på den och inte behöva krypa.

• MiIou

Pela: Ja, vi har jättemycket duplo hemma (allt är sen jag och mina syskon var små, vi har rätt mycket sparade leksaker), han leker med dem men mer att han vill att jag bygger och att han bara hjälper till.

Nä, vafa, jag skulle ju börja plugga!

• MiIou

Carro: Kan man inte behandla för UVI i alla fall då det låter som att det är det han har? Det är ju inte så bra om han fått feber av det, tänkte bara så han inte får njurbäckeninflammation eller något annat obehagligt? Ja min mamma är njurspec-sköterska så jag är skadad av allt som har med njurar och kisseri att göra... Sen det att jag själv hade det väldigt ofta som liten, och på det har en missbildad njure med två urinledare, ett litet missfoster

Pela: Min bror har sagt att Isak får alla hans gamla leksaker som är kvar, synd bara att det finns mest tjejgrejjer eftersom jag och syrran var lite mer rädd om våra leksaker än vad brorsan var... Jag har en hel flyttkartong med lego som väntar på honom, annars leker Kent och Isak för fullt med en radiostyrd CAT-traktor som inte är så lite avancerad, man kan använda skopan, välja att bara köra med två hjul åt gången, den har ett avgasrör som det puffar ånga ur och den kan med skopan lyfta sig själv, precis som en riktig traktor, stor är den också. Min bror var första barnbarnet och syskonbarnet både på mammas och pappas sida så min morfar och hans morbror har överröst han med alla möjliga avancerade prylar. Rätt roligt när de fortfarande fungerar

• MiIou

Jahapp, nu var de och hämtade grannen igen, verkar som att de verkligen vill sätta dit honom.

• MiIou

Carro: Ja men det var väl du som sa att jag kom från en inavelsby, så det är väl inte konstigt om jag har dubbel uppsättning organ då , men jag har inte sex fingrar på varje hand i alla fall :-P

Stackars Sam, det är ju så jävla jobbigt med UVI och när det gör ont att kissa, men det kanske inte är värre än öroninflammation, det vet jag inget om för det har jag aldrig haft. Du får väl försöka trycka i honom vatten om det går så länge .

Isak blir bättre och bättre på att prata för varje dag, förut härmade han bara de ord han nästan kunde uttala, mest mjuka ord då, nu härmar han allt! Och han säger inte längre saker som "piklappa" utan "gräsplippare", så det tar sig! Sen blir det ord som "lolly mus" och "fyluling" (fyrhjuling), men vattenkanna blir vattensallad, haha. Det roliga är ju att han börjat berätta saker när jag frågar vad de gjort hos dagmamman, att han förstår vad jag frågar och försöker svara så gott han kan.

I övrigt har han faktiskt varit MYSIG idag! Han har suttit i mitt knä och tittat på barnprogram och läst, vi myste i soffan och skalade mandariner, när jag kom ner för trappen till middan (sitter ju och pluggar) så kommer han och möter mig och ropar "mamma kommer nu, klama mamma!" och så fick jag en kram! *torkar en lyckotår*... Han kan ibland

• MiIou

Godmorgon! Idag har jag lyckats med att inte somna om på soffan, klev upp 6 med Isak, sen har jag legat och kollat på någon film om Apollo 11...

Winner: äh, jag har också på tv:n på morgonen när jag gör mig i ordning, sen på eftermiddan när jag ska laga middag, sen vid Bolibompadax, jag orkar inte ha på barnkanalen när han inte tittar för jag får krupp av den, men annars bryr jag mig inte så värst. Förut hade vi på den typ jämt, men det kändes inte helt okej så jag har börjat stänga av tv:n mellan varven, speciellt vid middagen för annars kan inte Isak fokusera. Men det blir ju inte tv för Isak mer än morgon och kväll på vardagarna eftersom vi inte är hemma mitt på dan, på helgen blir det såklart mer eftersom mamma och pappa är trött på morgonen .

• MiIou

Ja, nu ska jag fortsätta förföra mmin mattebok, hur många dagar har jag inlett dagen med typ exakt samma fras... ? Igår klev jag upp från den här stolen enbart för att gå på toa och hämta mer kaffe, jag sitter så still så jag tappar matlusten, igår åt jag iof pyttipanna till lunch, men utöver det blev det fyra rostade mackor... Nåja, fyra dagar kvar, sen på måndag är det tenta, jag peppar mig själv genom att tänka hur glad jag kommer vara på måndag eftermiddag när jag kommer hem, och hur roligt jag och Isak ska ha resten av veckan då vi är lediga.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos