• MiIou

Nodejas Babes och Bambinos

Haha, ja det är ju tur man kan skratta lite åt eländet

Jesster: Ja, jag är lite likadan, sängkläder är ju rätt dyrt även om man bara köper de vanliga i bomull, köper man billigt får man ju oftast vad man betalar för... Så jag har börjat att bara handla när Hemtex har rea, som num, fick ju sänkläderna för halva priset Nästa gång ska jag köpa satinlakan till dubbelsäng, de hade ju fina på rean också, men det skulle ha blivit lite väl hårt för plånboken.
    Sängkläderna jag köpte nu är jättefina i ljusblå, nästan lite lavendel med ett tunt mönster på.
    Testade köpa på Jysk en gång, men snacka om skillnad i kvalitén. För övrigt har jag kommit fram till att jysk är en riktig skit-butik, det enda jag handlar där nu är typ persienner, rullgardiner och liknande. Allt jag köpt där har varit riktigt dålig kvalité, sen är butiken här otroligt rörig, ser inte ut som att personalen håller ordning, sen att personalen är sjukt slö och otrevlig...

Emeliee: Haha, lite kul...

• MiIou

God morgon. Nu börjar det vara mörkt här på morgnarna, man glömmer hur jobbigt det är, känns ju som att kliva upp mitt i natten.

Jag och Kent bråkar tydligen fortfarande, eller, han lägger inte ner. Han hypar på minsta lilla sak jag säger och nu går han runt och låter som om han är hundvalpen jag sparkat på, jag blir galen! Igår när jag frågade varför jag inte får ordentliga godnatt-pussar längre så tolkade han det som att jag sa "du är ett jävla svin och jag tänker göra slut", och sen var vi igång igen, herregud... Till slut sa jag det jag känt ganska länge, det vore fan bättre att vi vore särbos medans jag pluggar. Jävla soppa och jävla skit. Grejjen är att jag knappt ens är upprörd utan jag är bara less och vill att alla ska hålla käften.

Neej, nu ska vi inte starta dagen såhär!
    Jag har hunnit dammsuga en vända (Isak hade tydligen med sig hela sandlådan under stövlarna igår), jag har torkat rent i köket och sitter nu och laddar för matteboken, helst ska jag räkna klart allt på två dagar så jag får tre dagar på mig att repetera in allt, men det blir knivigt, så därför ska jag faktiskt rota fram min disciplin idag för nu är det bara stenhårt race som gäller. Visst vet ni att jag kommer korka upp champagne närjag är klar med den här tentan? Sista rena mattekursen...ooooh så skönt! (nåja jag har en omtenta sen förra året som ska göras till jul, men ändå )

• MiIou

JoKo: Ja få se....5½ år? Typ något sånt. Alltså, risken för att vi skulle separera är inte så stor, jag skulle för det första inte idas och sen skulle jag nog måsta bli inskriven på hispan om jag bara skulle få se min raring varannan vecka, hu hemska tanke , eller så skulle han verkligen behöva bete sig som ett riktigt svin eller liknande. Nä, men oftast när vi bråkar så är jag inte så himla arg, det är Kent som överreagerar och inte fattar att ett litet gräl efter att man varit tillsammans i över fem år inte kommer leda till att vi gör slut, han är så irriterande dramatisk ibland. Kan man inte bara gräla ibland, vad är det som är så farligt med det? Jag tycker det är skönt att få gapa av mig ibland men han tar det för mycket allvarligare än vad det är. Nu känns det som att jag knappt vågar öppna munnen mer, och det är ju istället ett problem, enligt mig, att jag inte vill prata med honom och att jag känner att jag inte riktigt vågar säga vad jag tycker.

Shit, för en stund sen kom jag på att jag har ju tenta om mindre än en vecka, ja, men...jag har ju inte fått mitt mecenatkort?! (behöver det för att få skriva). Snacka om att jag frös till is i två sekunder, men nu har jag ringt några samtal och mitt kort verkar ha försvunnit med posten, så jag får ett kort genom kåren som de postar hem till mig och så beställer de ett nytt mecenatkort, men det kommer ju först om typ två veckor (vill jag ha det snabbare får jag betala för det). Puh... blev lite skrajj där ett tag.

• MiIou

JoKo: Jag har försökt prata om det normalt, och jag tycker jag är bra på att uttrycka mig, jag har sagt som det är att det skulle krävas fruktansvärt mycket för att jag skulle packa min väska, att jag är arg på honom ibland är ju bara normalt då vi bor under samma tak och i princip umgås 24 timmar om dygnet, det är normalt att bli less på varandra ibland. Däremot tycker jag inte att det är sunt från hans sida att aldrig säga ifrån när han tycker något är fel, att han sopar allt under mattan och i känsliga situationer säger det han tror att jag vill höra istället för att svara ärligt, för det har ju lett till att jag aldrig kan ta det han säger på allvar, talar han sanning den här gången eller säger han bara det han tror att jag vill höra? Vanligtvis brukar jag vara rätt tålmodig med honom, men nu när det är så här stressigt i skolan, han måste fan se till att klara sig själv, jag kan inte springa runt och dalta med honom längre, jag har knappt tid med mitt.

Sorry JoKo för att du får agera bollplank, men nu när jag skriver så inser jag lite vad jag måste prata med honom om .

Och om det här håller i sig hela veckan så vet jag att det kommer gå över lagom tills efter min tenta för då kommer jag vara så glad över att vara ledig att jag kommer skita fullständigt i om jag är sur på Kent eller om han är sur på mig. Men det stör mig lite att det alltid är jag som måste avsluta grälet med att bli gullig mot honom, att han inte fan kan fjäska lite för mig någon gång...

• MiIou

Jag har fått matte-spunk, vet inte hur mycket mer om matriser jag får in nu, blääää... Visst mumlade jag något om en champagneflaska när matten är över

Åh, nästa vecka när jag är ledig med Isak ska vi också passa på att baka! Jag känner mig så himla nöjd när jag fyllt frysen med gidsaker (det har inget att göra med att jag är en gottegris jag med... ).

• MiIou

Eh, vafan, snacka om action här, jag delar ju hus med en kille jag skrivit om tidigare, vi har ju haft polisen seglandes här lite då och då, men nu var de med full styrka och plockade honom och de har tagit in en hund och det låter som att de river hans lägenhet... Aj ja, lite knarkskandal kanske??

• MiIou

Meria: Nja inte på trappen kanske men jag kan ju lova att jag lovprisar mina otäta fönster idag . De gör tydligen någon razzia över hela landet idag, vi har ju vetat att han sysslar med skumrask, ett första tecken är väl att personen inte jobbar men äger typ femtio bilar osv, sen allt folk som kommer och går. Jag har hört att hunden skällt där inne så jag antar att den markerat något. Alltså, killen är ju trevlig och lugn att dela hus med, men man vill ju inte hamna emellan om han får besök av ovänner...

• MiIou

Carro: Klart jag inte klaga på underhållningen Nä men lite skönt är det ju att de tar honom ändå, jag har ju hört ryktesvägen vad han sysslar med, sen har jag ju sett vilka som brukar springa här och jag vet vad de är kända för. Inte sånt folk jag vill dela hus med när jag har barn.

Jag har en ännu saftigare historia på lager och det är att min barndomskompis var flickvän till en i elbatongligan som det skrivits så mycket om, stackarn. Men jag vill inte dra något här av respekt till henne.

Vafan, sågar de i huset?

• MiIou

"De har gripit 40 personer i hela landet i en av de största dopinghärvorna någonsin" skrev Kent nyss (jag vi känner en polis... ). Haha, så nu vet ni det.

Jag trodde de hade åkt för det blev tyst, jag väntade ett bra tag och sen gick jag för att hämta posten, jag pluggar och är iklädd Kents gamla mjukisar, håret i en spretig tofs och en fleecejacka aningen nersnorad av Isaks förkylning, dundrar rakt in i en polis när jag öppnar dörren, jag trodde jag skulle skämmas ihjäl, lovar att det gick snabbt att hämta posten. De frågade något om våra carports och jag blev ställd och bara mumlade fram något och pep in igen fort som fan.

Ja hå hå ja ja, lite synd är det, för killen är väldigt snäll, det är han som kommit med presenter till Isak och han är över huvud taget jätte snäll mot Isak, man får alltid hjälp om man behöver och han är alltid glad, jag var och hjälpte honom tapetsera i köket för någon vecka sen och han har det väldigt fint och städat hemma, synd bara att han ska vara så dum i huvudet.

• MiIou

Meria: Men du, slå på tevattnet så är jag hos dig om en stund

Det har inte varit fullt lika gnälligt med Isak idag, skönt. Trassel vid nattning som vanligt och Kent muttrade något om att han hatar Isaks nya säng

Jag skriver fortsättningen på min actionrulle i andra forumet.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos