• MiIou

Nodejas Babes och Bambinos

JoKo: Jag sitter inte här med min (som vanligt) onda rygg och är inte alls avis, hade jag kunnat göra en smiley som räcker ut tungan åt dig hade jag gjort det . Hoppas du mår gott nu

Haha, jag har laddat ner Takida (urk) åt Isak nu, han lyste upp när Curley Sue började ljuda ur högtalarna och sa "Kilää!"

Nu laddar jag ner lite Electric Banana band åt honom (eller mig...).

• MiIou

Carro: Hoppas att du ligger och sover som en liten gris nu

Nu har jag sjasat iväg killarna, Isak har fått vara hemma idag också, han är pigg men hostar något förbannat, tyckte så synd om honom inatt . Nu har de åkt för att ge mig lite ensamtid med böckerna, de skulle väl köpa en ABC-affisch till Isaks rum (bara för skojs skull) och ett nytt stöd till Kents cykel .

Trollet: Jag har inget negativt att säga om våran VW-98 turbo kombi, drar lite, rymlig både i baksätet och baggaget, skön att köra, spinner som en katt, bra pris. Om jag skulle köpa ny bil idag så skulle det bli en Audi eller VW, men drömbilen är en Subaru Forester, den är dock utanför våran prisklass för tillfället .

• MiIou

Minbebis: Lingon&åbärparty? Vad är det??

Ang. pottan så kör vi någon odramatiskt träning här, oftast blir det på kvällen en timma innan pyjamasen ska på, men Isak är väldigt intresserad av toan och vill gärna sitta där(har också en sån där liten sits man sätter på den stora), här hemma har det kommit på toan en gång, men det händer oftare att han lyckas på pottan. Just nu har jag lagt det lite på is eftersom han är inne i fasen "vägrar sitta still". Men annars när han kissat på pottan blir han jätteglad och så får man hjälpa honom att bära pottan till toaletten där han tömmer den och sen ska han ju spola så klart.
    Jag får ju alltid en kompis på toa, om jag går så ska Isak med, sen sätter han sig på sopkorgen bredvid och börjar fnissa när jag kissar, sen ska han spola åt mig. Haha. Men det är ju inte alltid sådär superkul att ha publik på toa, tur att vi har två så jag kan gå på övervåningen om jag vill vara ifred. Jag och min kompis pratade om hur det är att vara mamma för ett tag sen och jag berättade om en morgon när jag var allt annat än bra i magen, att då sitta på toa med världens magknip samtidigt som man har ett barn som står framför en och fliiiinar och säger "ohhh, mamma bajja" och sen försöker spola medans man sitter där, alternativt går och hämtar toapapper och börjar klappa mig på låret samtidigt som jag piper med förtvivlad röst "Men Isak, gå och lek med bilarna istället, snääälla, Isak, bilarna, GÅ OCH LEK MED BILARNA!", hahaha...(den morgonen hade Kent sovmorgon så jag kunde liksom inte smita från ungen...)

Vi har bråkat lite här ang. mitt pluggande, hela dan har jag blivit störd minst en gång i halvtimmen, till slut fick jag psykbryt, på det har Kent varit hemma med Isak en vecka, och inte fått ett piss gjort! Hade jag varit hemma så mycket så hade jag minst kört några tvättmaskine, dammsugit och städat toan, men nä, man kommer hem till en svinstia varje dag. Och OM Kent gör något så inkluderar han inte Isak, som då kommer och stör mig om jag är hemma. Suck och stön. På det har Isak vägrat sova middag idag, jippi.

• MiIou

Ja... Vi har bytt säng åt Isak idag, lätt att natta honom? Nä. Han vägrade ju sova middag och höll på att somna i soffan så vi tänkte att det nog var bäst att gå upp, nu har jag en kille som springer runt i sovrummet och ska laga mat på leksaksspisen och... Suck. Det finns nog en anledning till att spjälsängar är formade som burar.

• MiIou

Pela: Jag har också lyckats med det där en gång, tror de flesta råkar ut för något liknande nån gång i livet . Nä, någon fara för bebis tror jag verkligen inte att det är, ska väl till en ganska kraftig smäll för det, så du behöver inte oroa dig.

Alltså, jag har pluggat hela dan, Kent är ute och fixar med bilen och mamma har varit här sen morgonen för att underhålla våran dampunge . Isak vägrade sova middag igår, och idag, men med min mamma duger det, han somnade med henne i soffan, jag har inte fått Isak att somna med mig varken i soffan eller sängen sen han var bäbis, mamma har fått läsa TRE böcker för honom, jag tror att jag max hunnit tre sidor i en bok innan Isak vill riva sönder den, är jag barnslig som blir avis?

Sen bytte vi ju säng åt Isak igår, efter lite envisa från min sida, jag lät honom inte kliva ur sängen, dels var han i säng en timme senare än vanlig och övertrött, han var så himla arg på mig och skrek en massa haranger så man hörde inte ens vad han sa, blandat med "gååååååå!!", och så puttade han mig, men ja, det tog kanske 15-20 min så var utbrottet över och vi satt och kollade i bilboken, sen sa jag att om han la sig ner så fick han pilla i mitt hår så skulle jag klia i hans (Isak har någon dille att få mysa och typ tupera mitt hår), då la han sig snällt ner och jag tror han snuttade på nappen tre gånger och sen stensov han, haha! Så envis och så trött...

Synd bara att det inte blev en hel natt, han fick en sån hostattack vid tolv och ville absolut till våran säng så självklart fick han det, han sov till halv sju också, kors i taket... Men ja, nu är det en ny kväll, får se hur det går att natta idag då...

• MiIou

Jag skrev i andra forumet, jävla pissdag och pissvecka det här varit. Nu ska jag gå och tröstäta, ska nog trycka i mig en hel påse chips själv.

• MiIou

Vi har varit och handlat, gick in på toys r us och köpte en ny bok till Isak, han verkar gilla den

Dagen började med tjafs, så Kent står inte högt på min lista idag, jag sa som det är att som det är nu och med tanke på hans morgonhumör så ser jag inte oss två tillsammans om tio år. Hans morgonhumör är verkligen hemskt och han kan säga så jäkla elaka saker, som nu i morse då. Det har gått så långt att jag inte kan skaka av mig det längre, utan det hänger kvar hela dan, och jag har kommit på mig själv med att om han säger något snällt eller försöker göra något snällt så kan jag inte uppskatta det längre utan tänker bara "bla bla bla what ever" i huvudet när han pratar. Låter inte så lovande kanske. Men jag menar, om han först i princip säger vilket svin jag är för att lite senare komma och säga att jag är hans lilla prinsessa, skulle ni kunna ta det seriöst? Nä...

• MiIou

Emeliee: Haha, jag är långsint och tjurar fortfarande.

Ja men klart jag har åkt på Isaks förkylning! Och jag som har redovisning imorgon!! Isak hostar fortfarande och snorar efter mer än en vecka, jag hoppas det inte blir lika segdraget för mig, för på måndag om en vecka har jag tenta och det finns inget värre än att sitta och skriva med rethosta och rinnande näsa... Peppar peppar!!

Jag ska skriva ihop vad jag ska säga imorgon, motivationen är lika med noll. Sen det att jag hyser någon form av skräck över att behöva stå och prata inför folk, huuuuu....

Det gick lite bättre att söva Isak ikväll, nya boken funkar rätt bra, haha, men man märker tydligt vad han har intresse för, det är en bok med lite allt möjligt, men de sidor han fastnat stenhårt för är sidan med fordon och den med mat (bröd, kakor, sylt osv), en matglad motordåre med andra ord

• MiIou

Meria: Haha, vad sött . Isak kallar nappen för tuttis,det låter lite roligt, fast han uttalar det "tottis".

Ja, välkommen sköna trotsålder, nu är det verkligen en riktig liten dramaqueen jag har här hemma, jag har bara behövt öppna munnan och innan jag hunnit säga något så har Isaks ansikte förvridits till en grimas och störttjutet är tillbaka igen. Jag tror han har grinat mer eller mindre konstant sen han kom hem vid fyra, "är du törstid?" - "buääää", "vill du leka?" - Buäää", "nu är det middag" - "Buäää"... Ungefär så har det låtit... Haha, till slut kunde vi knappt ta det seriöst längre, när det var dags för tandborsten kom det igen, men grejjen är att han inte ens grinar utan han bara gör världens grimas och kastar sig på golvet och säger "buää", så jag var tvungen att vända mig om för jag började skratta. Stackars liten, det är inte lätt alltid .

Nu har jag köpt Eskimo-kids också, jag mår ju bättre av omega3 så varför inte peta i Isak det också, och som ni skrev så kanske han får lite lättare att fokusera. Jag är över huvud taget rätt dålig på att laga fisk så vi behöver nog de där. Och nog var det lätt att peta i honom teskeden, sen blev det ännu lite mera "buää" eftersom han inte fick hela flaskan.

I skolan var det redovisning idag, blev katstrof för mig som vanligt, folk skrattar när jag säger att jag är blyg, men saken är att jag ÄR blyg, men det går fort över om personerna runt omkring mig är avslappnade, så min blyghet uppfattas nog mer som att jag är lite reserverad i början, men när det kommer till att prata inför folk så blir det katastrof, den här gången började inte min röst darra i alla fall, det skötte händerna, men dem kunde jag gömma, däremot, trots att jag av ren nervositet druckit en hel flaska vatten innan och nervöskissat tio gånger, så blev jag så torr i munnen när jag skulle prata. Jaja, jag fick ur mig det jag skulle i alla fall, men skitjobbigt var det.

• MiIou

Oh, annars har jag fyndat på hemtex idag, satinsängkläder, fick två set för under 300, jag bara älskar de sängkläderna, så mjuuuka . Jag har tvättat dem så de hänge rpå tork nu, är så peppad att få bädda rent imorgon

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos