• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • MiIou

Ja jag kunde inte hålla mig så jag mailade examinatorn, jag vet inte riktigt vad de där titlarna betyder, men det verkade som att han stod högre i rang än min föreläsare

Problemet med tentan är, och hur min lärare är, att jag inte har en jäkla aning om vad som förväntas av mig på nästa tenta, inte när det verkar vara någon slags överraskningstatkik läraren kör med. Får se vad jag får för svar, jag försökte skriva på ett trevligt sätt där jag mer ställer en undrande fråga och skriver, som ovan, att jag är orolig för omtentan eftersom läraren inte ger några som helst signaler om vad som förväntas av eleverna, han verkar tycka att man ska kunna precis allt som rinnande vatten, men alla vet att det inte funkar så när man ska läsa en sån kurs på två månader, jag lär mig principerna i allt, jag ska kunna lösa problemen och förstå vad de innebär, men sen måste jag ha ett hum om vad som kommer frågas efter på tentan då det är saker som ska läras in utantill, vilket är mer eller mindre omöjligt på två månader, att lära sig en hel kurs utantill...

Förlåt för allt skolprat, jag vet att det är skittråkigt, men jag är så brydd och jag har inga andra att ventlilera med.

• pelagonia

Joko = Matkontot har vi sagt 4000 med allt. Blöjor köper vi på lidl när det är extrapris..sist kostade dem 53 kr och då köpte vi 10 stycken.
    Men jag tycker ändå vi får det knaprigt. Men en sojamjölk kostar ju oxå 18 spänn..och det går ett antal i månaden.  Sedan pressar jag morötter var dag ca 1 kg så det blir 180 kr i månaden.
    Vi handlar mycket på Lidl och OBS.

Hemmkommen från stan..men gud vad kallt det är. Har ju fortfarande ingen vinterjacka och jag tittade med hittade ingen speciell.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • biltokig1

Hej söta Hilla, blir så glad när du skriver lite *saknat dig*

Carro> fy för alla sjukdomar men man blir verkligen guda glad när sam verkar må bättre, underbar läsning!!! *puss*

Måste fixa PLUS igen, ser så tråkigt ut när jag skriver plus att alla bilder är borta ju

Nu ska jag sticka in till stan och se om jag kan hitta nå´t fint till Monz att ha på sig imorgon på dopet, till mig är allt inhandlat och Emil han får han sin skitiga jeans *mohahhaha*

Förkylningen ligger som ett täcke över hela mig, blääääää.... men men bara att hålla ut, har inte tid att vara sjuker!!!

Monz blev sååååå arg på mig förut när han inte fick en clementin innan maten så all majs åkte ner på golvet *grrrrr* Sa till han att gå in på sitt rum och komma tillbax när han var snäll... han gick in och vände "mamma snäll-klappa" sa han. Frågade om Monz var snäll.. "näee" okej då kan du gå tillbax till ditt rum och vänta lite till. Sagt och gjort... var där inne länge och sen sa han att han var snälll hehe. Undrar hur många gånger det funkar? Vad gör ni när det får utbrott??? Har aldrig skickat in honom på rummet innan faktiskt.

• Meria
    Mini: ledsamt med tentan, men ändå ett ok tecken om du lyckades få 11p när det kändes så hopplöst efteråt? Hoppas du får ett vettigt svar av examinatorn, känns som att det är svårt att förvänta överresultat när kursen bara är på två månader. Har du hört med andra när du vet att det förväntas mer av er än på andra ställen? Borde ju finnas nån riktlinje för alla civilare när det kommer till matten...
    Matte är pisstråkigt, men ventilera på du Bara du inte frågar om uppgifterna i sig Just ja, det finns ju "sånna" här som tycker matte är skoj iofs... Jag ställer mig fortfarande frågande till dem

Hilla: Jajjemän. Kom nyss fram till att om denna föds tidigare, alltså i v.38 är det bara TRE veckor kvar ju Om bebisen ligger i säte och jag får snitt 10 dagar före bf är det inte mycket längre kvar heller. Jag är fortfarande chockad, tycker ändå dagarna seegat sig framåt, men när det väl är nära känns det för tidigt
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.36 ♥
  • Winnertaco
    bilen: Jag gör inte så mycket mer än ignorerar när Johanna får sånna utbrott. Det händer rätt ofta, minst en gång om dagen. Ibland, när jag är trött och irriterad, så skriker jag med. Otroligt bra pedagogik
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Meria
    biltokig: tja... ibland när jag har energin och tålamodet kvar, säger jag först nej. Sen nåt om "slutar du inte lyfter mamma bort dig". Fortsätter han så gör jag så, lyfter in honom till hans rum, sätter honom där och drar igen dörren (stänger inte). Brukar funka, han blir pissförbannad, sitter och gormar men går oftast inte ut ur rummet. Sen när han lugnat ner sig går jag in och frågar typ "är Loke snäll nu?" eller så. Ibland får jag en kram och då är allt bra, eller så får jag en blick som heter duga och då är det bara att gå ut igen och höra honom gorma en gång till där inne. Just nu är han i en rätt lugn period, skönt som tusan för jag orkar inte riktigt lyfta runt honom och jaga upp mig.
    När jag inte har den orken eller energin ryter jag till. Det funkar också...
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.36 ♥
  • Medusan
    Biltokig

När G får sina utbrott så brukar jag först ignorera honom och sedan när han lugnat sig lite så tröstar jag honom och kramas. Jag försöker få honom att förstå att man inte får någon uppmärksamhet när man beter sig på det sättet och det funkar rätt ok men jag vill också visa honom att jag samtidigt "förlåter" honom och älskar honom lika mycket trots att han är "dum" genom att ge honom mycket tröst och kärlek efteråt när han lugnat sig. Gabriel brukar "be om ursäkt" på sitt sätt - vilket är genom att komma fram och kasta eller ge sin älskade snutt till oss

Jag är helt emot att skicka in sådana här små barn på rummet (även större barn visserligen men speciellt sådana små som våra som inte en har någon impulskontroll). Vet dock att många gör det, men jag skulle inte göra det själv.
  • Carro

ang. matkostnader så har jag faktiskt ingen aning om vad vi har för kostnad/månad..
    Jag har sagt att nu när Sam är tillbaks på dagis igen så ska jag ta en dag/vecka och laga mat och frysa in portionsvis så att man bara kan plocka fram.
    Martin kommer oftast hem så sent, och jag vill äta tillsammans med Sam, tycker det är superviktigt iom han är som han är med maten, men han vill gärna vara i famnen när jag lagar mat, så då är det smidigare att bara plocka fram färdiga portioner ur frysen..

Nu har vi ju en extrakostnad på dygt 400:-/månad för sojamjölk (det går 1 liter om dagen, där är 0,75liter i en förpackning, så det blir ca 40 förpackningar/månad a 10,50:-/styck)
    Sen går det ca 2 påsar bovetemjöl (tjockar ut vällingen med det) ca 50:- där
    Och sen Duocalen kostar 120:-/burk och det går en i veckan, så man kan säga ca 500:-/ månad för den..
    Så enbart Sams välling kostar alltså ca 1000:- / månad!!! Förvånad

pela;
    Vilken sojamjölk köper du egentligen, fasen vad dyrt!
    Gissar att det är Aplrosoja 1 liters förpackningar, men om du slår ut priset så blir det faktiskt billigare att köpa GoGreens 0,75liters förpackningar för 10-11:- / förpackning

JoKo;
    Skickar över en kram, varken mardrömmar eller sammandragningar är ngt skoj!

mini;
    En liten tanke slog mig bara..
    Hur finns annars möjligheten för dig att byta så att du läser din utbildning på distans istället?
    För helt ärligt så tror jag att du hade mått bättre och haft mer lust inför skola om du sluppit dom jävla miffona i din klass!

Hilla;
    Kul att du är tillbaks, har saknat dig!!!
    Och detsamma gäller ju Krodan har saknat henne med!

bilen;
    Du får överdosera C-vitamin idag och hoppas på att det hjälper! Flört

• Carro
    ang. utbrott så har knappt Sam det..
    När ngt inte blir som han vill så sätter han ena handen framför ögonen och gråter högljudda krokodiltårar bara
    Sen brukar man ganska så lätt kunna avleda honom och vips, så är han glad igen Skrattande
  • Medusan

När jag ändå är här kan ju jag med svara på matkostnadsfrågan

Jag tror att vi har rätt dyra omkostnader. Vi köper mycket ekologiskt och närproducerat och det kostar ju på plus att vi vill kunna unna oss det vi vill ha och också gör det. Våra kostander ligger på mellan 4000-5000/månad.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos