• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • MiIou

JoKo: Men fy faaaan!!! Ja tack nu fick du mig i pricip att börja grina! (efter alla historier kommer jag snart inte våga släppa ut Isak utan att jag har honom i koppel). Usch usch fy vad hemskt....

• pelagonia

TAck alla

Jo det blir samtal på fredag och jag tycker detta är ett förstadie till mobbning.
    Och jag vill även vete hur dem jobbar med mobbning. Man ser att den killen är "ledaren" liksom som andra står i bakgrunden.
    Viktor är ju en sådan känslig, snäll kille som aldrig skulle göra någon illa så det känns lite i mammahjärtat.

Nu hämtar sambon Viktor och skulle handla korv med bröd som blir till middag idag..Brist på fantasi..Flört. Nä men jag orkar inte stå i köket idag.
    Sedan tänkte vi sticka till OBS och handla.

Beställde en spis idag till Viktor som är från syrran.
    Mamma/pappa lägger ju 500 kr men ärligt så hittar jag inga leksaker just nu som han behöver så mamma köper en plånbok och lägger 500 kr och några pennor + kritblock till honom. Vill ju inte köpa för att köpa...

Hoppas lägenheten kommer in på hemnet snart så skall jag titta och visa ER så klart..Glad.

Kram

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Hilla

Hu vilka hemska bebis-incidenter Man blir så rädd och nojig!!

JoKo, ja Emsan äter säkert deg...det gjorde Leo med Men inte kunde jag säga stopp när jag själv hade hamsterkinderna fulla med deg

Emeliee, jag jobbar så knepiga tider så 90% räcker mer än väl...kvällar, helger...och hipp o hopp

pela, håller tummarna för er om ni ska satsa på den större lägenheten!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo & Nellie ♥¸.?°´¯) ♥
  • VIP

tack gulliga ni tänker fortfarande på det. verkligen läskigt och sorgligt när det händer barn något.
    joko, vad traumatiskt det måste varit för alla

4 av mina kompisar har det här året förlorat sina barn. det är så sorgligt så man inte kan tänka på det. helt sjukt många också.
    nä nu ska jag inte börja igen.

ska lägga mig tidigt, försöka iaf, ska bara se medium först. Det var så himla läskigt förra veckan, ska nog tvinga jonas att sitta med mig idag

• biltokig1

Usch vad hemskt med alla småbarn som far illa, och vad otäckt för er VIP... JOKO> Otroligt ledsamt med din kompis

Man är verkligen livrädd för att något ska hända ens lilla älskling, kan inte föreställa mig en dag utan honom. Finns inget bättre än hans glada miner och bus i blicken, i hans värsta trots utbrott tänker jag att han är MIN

• Carro

Vad ni är underbara som orkar bry er så sötnosar!!!

Sam har ätit bra idag med, av sin välling, kinkigheten med vanlig mat var tillbaks, så det blev väl 5 skedar kanske
    jaja, huvudsaken är ju att han äter, hans välling är ju spetsad med Duocal, ett näringspreparat med rena kalorier/fett som hans läkare skrivit ut till honom..
    Och till läggdags var han lika omöjlig som vanligt, första försöket gav jag upp, han fick komma upp och leka igen, andra försöket tog 50 minuter, sen slocknade han tillslut, då var klockan 22.15 *suck*

Vet ni vad jag är absolut mest förvånad över??
    Sams mage var ju förr katastrof som ni vet, men har blivit bra sen vi gick över till mjölkfri kost..
    Dock så tror man ju kanske att den fortfarande ska vara lite känslig..
    Tom läkarna gapar när dom frågar hur mycket stryk hans mage tagit efter snart 3 veckor på antibiotika och vi svarar inget alls!
    Hans fisar luktar inte ens värre än vanligt (fast det kan nog iof inte fisar göra ändå Flört) och konsistensen är som den brukar..
    Hans mage har visst blivit riktigt tålig istället!
    Igår fick Sam förresten synda för han varit så duktig och fick smaka en bit av sin (och min) favoritchoklad (oj vad hans ögon tindrade)..
    Och oj så rödflammig han var på kinderna sen, men det avhjälptes med lite antihistamin Glad

Däremot upptäckte vi en ny sak igår som Sam blev helt galen i, pistagenötter!!!!
    Såfort han hade stoppat en i munnen så sa han mermermermer tills han fick en ny nöt Skrattande

pela;
    Jag hade absolut tagit upp det!
    Det där är sådant som leder till mobbing, eller rättare sagt, att barn lär sig mobbas om det inte stoppas i tid!
    Jag tycker du själv också kan säga till pojkarna att sådär får man faktiskt inte retas..
    Vi var i en mattaffär och köpte mattor till Sam..
    Och där fanns en bilmatta och leksaksbilar så barnen kunde leka, så Sam hade såklart jätteskoj..
    Då kom en pojke i 5-6 års åldern som tog Sams bil och sen till på köpet satte sig och körde på Sam med bilen gång på gång, hans mamma bara tittade och sa inget, så jag sa till pojken att det där är bara en liten pojke och så gör man verkligen inte! Och att han faktiskt var så stor så att han kunde välja en av dom andra bilarna som fanns istället för att ta den Sam lekte med.
    Hans mamma blängde, men det var tur för henne att hon inte öppnade munnen, för då hade jag jävlar i det lärt henne ett och annat i hur man uppfostrar sina barn att bete sig mot andra! *morr*
    Håller tummarna ang. lägenheten!

Hilla;
    Kul att se dig snäckan!
    Vad skoj att Nellie också har en gosekatt som heter mau! Skrattande

mini;
    Du har inte funderat på att kolla på tradera efter jacka?
    Det finns ju tex såna som köper restpartier/konkurspartier och sen säljer till bra pris på Tradera Glad

Nu minns jag inte mer just nu! 

• svag

Inne en liten snabbis.

Carro: Funderar mycket på Sam och er. Gillar han saker som knaprar, med tanke på nötterna? Gillar han majs? För det finns något som heter rostad majs. Det är majs som är rostade i fett och salt typ. Jag gillar det jättemycket, är inte sött eller så. Utan smakar typ salt och majs och man äter det som snacks typ.

VIP: Urs för den upplevelsen! Tur tur tur att det gick bra!

Minns inte så mycket mer.. som vanligt

• pelagonia

Godmorgon

Carro =Jag kommer säga ifrån om det upprepas. Nu skall vi ha samtal nästa fredag.
    Ja det skall bli spännande med lgh.

Lämnade Viktor på dagis med vagn idag för sambon började 07 och behövde bilen.
    Just det gällande bil. Vi skall köpa en bättre bil om vi tar lägre lån på lgh. Typ 30-40 tusen.
    Någon som vill tipsa en bra bil (kombi), som är bensinsnål men ändå bra utrymme i bagaget ??

Skall snart iväg till stan och hämta foto som Meria fixade till fars dag. Måste handla nya skor till Viktor. Dem från skopiúnkten håller inte så bra. Nä kavat är dem bästa han har haft så skall kolla på tradera.

Kram !

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Winnertaco

Morrn på er!

Tack för alla kommentarer och råd om läggningen. PÅ nått sätt är det "skönt" att läsa att det är fler barn som vet precis vilken förälder som är strängast och känner av sitationen på ett litet kick.
    Joko: Så som du beskriver det har vi det också, Andreas gör typ bara kul saker med henne och behöver säga till typ en gång för att hon ska göra som han säger. Mig dras hon med hela dagarna och vet exakt hur hon ska göra för att spela ut. Kul, kul..

VIP: Fy, så obehagligt! Men jag tror faktiskt att hon glömmer rätt snabbt. Bada med henne snart igen så att hon får se att det inte är farligt!

Äh, nu låter det som att Johanna river hela köket, jag som hade så mycket jag ville kommentera!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Carro

ajajajaj!
    Har fått en riktigt rälig (skånskt ord va? Skrattande) bihålsinflammation!
    Den är den mest smärtsamma jag haft tror jag (jag har problem med bihålorna iom jag har opererat krossad näsa 4ggr och dom borrat för trånga nya gångar upp i bihålorna)..
    Jag kan i princip inte röra mig!
    Nåja, har fått en tid till VC i eftermiddag, lite slemläsande typ Rinexin, eller slemavlösande cortisonnässpray och möljligen lite antibiotika så är det avhjälpt!

Jag är bara tacksam för att det inte är en ful förkylning jag flygit på så att risen funnits att Sam skulle smittas..
    Man får vara glad för det lilla!

Jag vet inte om jag berättade att vi flyttad vår dubbelsäng in mot en vägg, jag ligger med Sam i den och på så sätt får vi lite mer plats..
    Vi diskuterade ju ang. elektriska/magnetiska fält för ett tag sen och jag säger bara, vilken skillnad än sålänge!!!
    Tredje natten som han verkligen sover..
    Inatt har han verkligen sovit som en stock, bara gnytt lite när han sparkat av sig täcket och blivit kall..
    Helt otroligt!

svag;
    tack för tipset!
    Det kan vara värt att testa, fett är bra för Sam ju Glad
    Han är överlag helt galen i naturgodis faktiskt, tror han fått det från mig och sin mormor

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos