• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Emeliee

Hilla: Kul att se dig. Jag jobbar med 90%, det funkar finfint. Är ledig varannan fredag (och sen är Stoffe ledig andra veckan).

Pela: Det är väl lite åldersrelaterat de de gör och jag vet inte precis om jag skulle kalla det för mobbing (om det inte är så att det ständigt pågår). Men självklart ska du ta upp det om du känner så och sen är det ju bra för personalen att få en vink om det (om de inte redan känner till det)...

• Krodan

Jag tog upp på dagis när nägra av killarna gick och sa pruttkorv till de någon mindre barnen. lärarna tog jätteallvarligt på det och pratade genast med deras föräldrar för att ett sånt betende inte skyulle sprida sig. Jag sa dte inte för att skvallra, utan för att jag själv inte visste om jag skulle säga ifrån till dem eller låte dem vara...

• JoKo
    VIP - Glömde ju helt bort dig o din hemska upplevelse Usch o fy o blääää vad hemskt!!TUR att det gick så himlans bra ändå, o hoppas verkligen att Vilma inte blir (mer?)rädd för vatten nu..

Hilla - Ja, jag ska baka med Emsan för jag tror absolut hon klarar det. Jag är mest rädd att hon ska käka för mycket deg o få ont i magen Det är som lite svårt att säga att hon inte får äta deg när jag vet att jag själv kommer göra det typ hela tiden Hemlis

Hon sitter o skäller på mig varenda morgon vid frukosten för att jag doppar min macka i Oboyen, sen säger hon det till Micke vid middagen "mamma doppa morgos(smörgås). Får inte! Inte tjevligt! Fyyy mamma". Varje dag händer detta Generad

Det är Emmas nya grej förresten Hon säger "inte trevligt!" jämt, o ibland hytter hon till o med med pekfingret åt en o ser arg ut  (Det kommer ifrån att jag har sagt att det inte är trevligt att peta i näsan o stoppa i munnen )
    Sen säger hon "måste inte" o "vill inte" oxå...Det kommer ifrån att jag (vi) inte tvingar henne till att typ vinka/krama osv, utan vi frågar om tex farmor får en kram, o vill hon inte så har vi sagt att "nää, man måste inte vinka/krama/pussa om man inte vill. Det är okej att göra det en annan gång".

Hon snappar upp o anammar allt nu, man får passa sig för vad man säger
  • Smirretissen

Carro
    Håller tummar och tår för att det går vägen nu! Och att Samson fortsätter att äta!

VIP
    Hu, vilken otäck upplevelse. Förstår att det måste satt igång en massa "tänk om..."

Kommer inte ihåg så mycket mer än att säga tack till alla för ert stöd. :-P

• Jesster

Vi var på BVC innan för mätning/vägning av Willa 4 mån. Jag kunde inte låta bli att skratta när jag jämförde Elliot och Willa. Hon är lika stor (och lite tyngre) som Elliot var när han var 6 månader

Och om dagisincidenter så var det en unge som slog på Elliot igår. Två ggr. Jag sa till honom på skarpen och spände ögonen i honom.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Krodan

Ja VIP:

Shit my god vad rädd jag blivit, jag skulel ringt hem mike direkt, man blir ju helt knäckt. oich dte grå så fort. I somras i grekland så var angelina med sin grekiska kusin som är 15 år i vattnet och jag var på andrasidan poolen och så se rjag hur 15 åringen är på fel ställe och angelina under vattnet, och sån tid det tar att ta sig genom vattnet Fy vad rädd jag blivit!

Carro: skönt att det vänder Äntligten!

• Emeliee

VIP: Ååååh...jag missade HELT ditt inlägg. Usch och fy vilken fruktansvärd upplevelse.
    Min storasyster är förståndshandikappad och när vi var små höll hon på att drunkna i våran lilla plask-bassäng. Jag lyckades få upp henne (jag var nog inte så gammal själv) men minnet försvinner aldrig från min näthinna. Ojj så skräckslagen mamma blev dessutom. Vatten ska man ha respekt för. Och i efterhand är det svårt att tänka: "Om inte". KRAM till er!!!

• MiIou

JoKo: Jo, men jag kom fram till att den var för liten och jag behövde en större storlek, men då var alla slut så jag fick lämna tillbaka den helt. Sen har jag letat och letat och letat... Men nu åkte jag in till skrutt-Boden och gick till en av de mindre butikerna, och där hade de en Didrikson som går över låren för ett humant pris, man ser inte heller ut som Yeti i den eller åt andra hållet, en övertrendig idiot som inte fattar att hon bor i Norrbotten

Det om något tycker jag ser sjukt ut, folk som inte har vett att klä sig efter väder, som en kompis (fd) till mig som gick runt i 22 minusgrader i stilettklackar där skorna hade hål på sidorna (vet inte hur jag ska förklara) och en kort liten skinnjacka, trendig i all ära men i det läget ser det bara ut som att man förfrusit några hjärnceller...

VIP: Glömde kommentera ditt inlägg i morse, men fy fasen vad obehagligt, jag skulle säkert känna det som att någon hackat hål i mitt mammahjärta om något sånt hände Isak.

Jag höll själv på att åka under ytan när jag var utomlands när jag var 6 år, pappa låg i en sån där solstol bredvid bassängen och läste en tidning, jag gick bara liiite för långt mot det djupa men sögs ut så jag inte bottnade längre, och det går inte precis att ropa på hjälp när vattnet åker över huvudet på en, och kompisen jag var med blev väl själv rädd och bara stod och tittade på mig, tur nog så såg hennes pappa vad som hände så han kom i sjuhundrafyrtio och drog upp mig, så allt jag åkte på var en rejäl kallsup, men jag hann bli jäkligt rädd. Däremot hade jag sån tur att en äldre dam såg vad som hände och frågade senare om jag inte kunde simma, så hon spenderade en hel dag med mig (som vid det laget fick dras ner i vattnet eftersom jag blivit så rädd) och lärde mig ryggsim och att flyta i vattnet

Pela: Jag skulle absolut ta upp det med personalen. Men jag skulle även säga åt dem själv att sluta prata så illa. Men jo, ta upp det på mötet, för Viktor kanske inte är den enda de säger såna dumheter till och som sagt vill man väl undvika att beteendet sprider sig till de andra barnen. Tycker inte du överreagerar, hade nog velat sopa golvet med de ungarna om det var min lilla Isak de var dum mot

• JoKo

Appropå vatten så höll även jag på att drutta i en väldigt ström kanal/å (vet inte vad det är riktigt ) när jag var dryga 2 år. Mamma höll på att plocka ut min lillasyster ur bilen o jag knatade väl iväg o skulle se på ankor eller så, det går ju så jäkla fort det där - det vet man ju nu hur Emma bara "försvninner" på en sekund Hur som så fick morsan panik o började ta av jackan för att kasta sig i när det kommer två äldre damer promenerandes o höll mig i handen...De hade hittat mig när jag just skulle försöka klappa en anka som hoppade i vattnet o lyckats distrahera mig då  

Sen förlorade jag min bästa kompis på en skolutflykt när jag var 7. Han kunde inte simma så bra o det var klippbotten som han tog stöd av o "simphoppade" fram. Så där när man simmar några tag o sätter ner fötterna emellan...Iaf så tog klippan slut o han sjönk framför ögona på alla lärare, elever o allra värst sin äldre syster (hon var 9) Det gick inte att hitta honom tillräckligt snabbt för det var så dyigt, så det jag minns är paniken hos alla lärare som dyker o försöker hålla kolla på resterande barn på stranden, o att jag sitter på ett berg tillsammans med min fröken o hans syster och precis när ambulanshelikoptern kommer har de lyckats hitta hans blåa lilla kropp...

Dagen innan skolavslutningen i första klass var det så det var inte så muntert i kyrkan dagen efter.

Så, nu har jag säkert gjort alla deppade!!sorry för det isåfall

• Krodan

Jag var med om en sjukt läskig sak när angelina var liten. hon låg på en filt på en gräsmatta, och var väl en 3 veckor typ. så hade nån ställt upp ett sånt här stort träparasoll ni vet med rätt tjocka bjälkar. Jag stod upp och det blåst så parasollet välte och landade med en av pinnarna 1 dm från hennes huvud. Hon vart ju rädd och gallskrek, men skadades inte, själv kan jag knappt skriva om dte nu, för man blir så sjukt rädd!!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos