• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Winnertaco

Snacka om att jag känner mig som världens sämsta mamma! Jag lyckades inte ens lägga Johanna ikväll, var tvungen att ringa och be Andreas komma hem. (Eller be och be.. skrika, är nog ett bättre ord...). Hon bara gick upp ur sängen, Ludde skrek och jag fick henne inte att ligga kvar i sängen. När jag satte mig inne hos henne (med Ludde med mig) så drog hon mig istället i håret. Han kommer hem och säger åt henne att lägga sig. Hon lägger sig i sängen och somnar. Tror ni att jag känner mig misslyckad, eller vad?

mini: cool tjej! Jag hatar sånna där typer som bara ska skryta och vara skräniga. Blä!

Meria: Oj, mer otur än oss till och med tror jag Hoppas att det ordnar upp sigf snart! Det verkar som att det är du som håller i budgeten? Det är likadant här, och jag är så less på att ANdreas aldrig kan hålla koll på om och hur mycket pengar han har på kontot. Och så blir han sur på mig när han inte kan handla på kortet. Vi har det systemet att vi alltid bara har nån hundrig på lönekontot och resten på ett sparkonto för att vi itje ska impulshandla en massa grejer. Vi har pengar, men sätter över om vi ska köpa nått, vilket fodrar att man har koll på hur mycket man har innan man åker på morgonen. Men nej, inte ens det kan ha göra. suck.

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • biltokig1

Meria> TACK sötis!!! Kom precis på att du alltid kan börja ta lite betalt för din underbara photoshops *puss*

Carro> Tänker på er massor och hoppas på att ni snart får må bra igen!!! *massa kramar*

En annan börjar lite sjuker och på lördag är det Felizias dop + att jag skulle ut med ett par kompisar på kvällen *håller tummarna för att inte förkylningen blir värre*

Monz börjar bli helt vild här hemma, hoppar och studsar på allt. Och pratar och sjunger non-stop!!! Idag fick han en liten docka "lilla bebis" han klappar den och dansar med den *sötis*

• Carro

hej godingar!!!

Börjar med ett egoinlägg, sen ska jag försöka orka läsa ikapp lite, är helt slut!

Jag vågar knappt säga det högt, men jag tror det börjar vända nu!!!
    Japp, detta blir ett positivt inlägg, tjohooooooo!!!!!!

Sam har först och främst sovit som en stock mestadels av natten!!!
    Jag kunde förvisso inte somna för jag låg bara och väntade på hostattacker..
    Men, jag somnade klockan 03 och vaknade klockan 8 av att Sam satte sig upp i sängen och började fnissa, 5 timmars ostörd sömn!!!
    Och första gången sen helgen Sam vaknar i normaltid, utvilad istället för att vakna en slut vid 10.30-11.30
    Sen drack han en hel flaska välling i sängen, med god aptit!!

När vi fixat vid oss så åkte vi alla tre in till sjukhuset för att röntga Sam och han var sååå duktig, låg blixtstilla, trots att jag höll hans armar ovanför huvudet och han hade tyngder på benen.
    Sen gick vi upp till barnakuten..
    Tyvärr så hade det blivit ändring i läkarnas schema, så den bra läkaren från i förrgår var inte jour, men hon som var det var helt okej, vi har träffat henne en gång innan..

Ny sänka togs, även denna under 8 och nytt blodprov för att kolla vita blodkroppar skickades iväg..
    Min lille plutt är så härdad nu och framförallt, såååå duktig, så när han ser att det är dags för blodprov så sträcker han bara fram ett finger och låter dom ta blodprovet utan att säga ett ljud!
    Iaf, röntgen visade på en del förändringar i luftrören, men det var svårt för läkaren att avgöra ifall det var en lunginflammation och som hon sa, isf har han redan rätt sorters antibiotika för det och att dom isf antagligen redan gjort sitt jobb..
    Vi fick med oss recept hem för en inhalator och ett preparat som Sam ska få lov att inhalera hemma vid behov om det behövs.

Sen så kollade hon öronen och hon tyckte  fortfarande att han såg ut att ha en öroninflammation, så vi fick en remiss bort till öron..

Och, håll i er nu, än en gång fick vi träffa en helt oroligt underbar läkare!!!
    Sam har sin älskade gosekatt Mau som han släpar med överallt och läkaren började med att skoja med Sam och gosedjuret och berättade att han har tre katter hemma (ja han berättade tom att hans fjortonåriga dotter fortfarande sover med gosedjur och hennes sjuttonåriga kusin fortfarande har ett gosedjur som hon haft sedan födseln som hon sover med ), ja han var verkligen barnkär!

Sen kollade han i öronen, det häftiga var att under tiden så visades det på en stor TV-skärm, så nu vet jag och Martin hur Sams öron ser ut invändigt Skrattande
    Iaf, öroninflammation var det inte, men en kvarstående öronkatarr och han sa att det så kan det mycket väl fortsätta att se ut iom Sam har haft så många öroninflammationer.
    Vidare berättade jag att vi var oroliga inför måndagens operation eftersom vi förstått att sjukhuset i Ystad är väldigt kinkiga huruvida ett barn får vara snorigt eller ej..
    Samt vikten, att där har dom som regel ingen op under 10kg och att dom hade gått med på att operera Sam när han vägde 9,8kg med att jag inte visste hur det var nu..

Så läkaren menade på att ett halvt kilo hit eller dit kunde väl inte spela så jäkla stor roll och ang. förkylning så hade dom iaf opererat Sam i Lund, för som han sa, ett öronbarn som har så många öroninflammationer är oftast mer eller mindre förkyld, ska dom vara helt friska kan man vänta i evighet..
    Så han sa att jag skulle ringa till Ystad och ifall dom skulle neka Sam op så skulle dom isf höra av sig till honom så fick han ordna in Sam på en optid nästa vecka.

Jag ringde Ystad och japp, dom nekar Sam operation!!!
    Vilket är ett underbart besked, för dom ringde läkaren och han ringde även mig sen, Sam får optid i Lund istället ngn gång nästa vecka!!!!
    Så nu behöver vi inte oroa oss för huruvida operationen blir av eller ej och inte bara det, vi slipper väl en biltur på tja, vad kan det vara, 20 mil tur och retur..
    Underbaraunderbarafantastiska läkare!!!

Utöver det kan jag berätta att Sams aptit har kommit tillbaks idag, förutom flaskan imorse så har han druckit 3 flaskor till och det är hans normala dagsranson (plus en nattetid, men den tror jag han kommer att hoppa över inatt med)..
    Och inte bara det...
    Han har ätit en hel burkmatburk!!!!!!!!!!!!!!!
    Sist det hände var nog sista veckan i augusti tror jag!

Behöver jag säga att jag just nu känner mig så mycket gladare än på länge?
    (och just det, idag har Sam varit feberfri, första dagen på lääääänge!)

gud vad långt detta blev, men jag var ju tvungen att få dela med mig efter att bara ha skrivit en massa tråkigheter..

• Meria

Först, Carro, UNDERBART att läsa! Nu får det fortsätta så för er!

mini: mouhaha, snyggaste kommentaren av tjejen iaf

svag: ja vi unnade oss när vi förlovade oss med tanken på att man ska ha ringarna ett tag. Men nog fasen är det tråkigt med jämnt-upp-ekonomi varenda månad.

winner: det är helt otroligt hur de små kan vända på några sekunder bara när den andra föräldern kommer in. Här spelar Loke redan ut oss mot varann. Har han rytit ifrån kommer Loke till mig med "maaammaaa"-gråtansikte och ska kramas. Har jag rytit gör han likadant fast det är pappa som gäller. Är den ena dum kanske den andra är snäll liksom Just nu är det så här också, att han lyssnar mer på Jimmie än mig. Jag försöker och försöker, men Jimmie behöver bara säga ifrån en gång så lyssnar ungen. Ja, man blir lite ledsen i mammahjärtat då, men det är väl period som allt annat.
    Ja, det är jag som har koll och det är tröttsamt ibland. Som förra veckan, vi visste att det inte var många kronor att leka med. Ändå köpte han två flaskor olja till bilen á 350 kr styck med motiveringen "det är alltid bra att ha en hemma" (vi behövde bara en akut så att säga). Ja eller hur? Macken ligger 10 min bort, vi har två bilar så chansen att en funkar när den andra inte gör det är rätt stor ändå. Sånna grejer han kommer hem med titt som tätt, "det var billigt så jag tog en till" eller "jag tänkte det kunde vara bra att ha" osv. Köp bara det som vi behöver NU Skrikandes

biltokig: haha, jag får börja göra det näe, om jag blev proffsig i det kanske efter några kurser, som det är nu är det mest lek för att det är skoj

♥ Loke -06 & Lillebror v.35 ♥
  • VIP

jag läser allt men hinner ju aldrig kommentera. inte nu heller. vill bara att ni ska tycka lite synd om mig, fick värsta chocken idag.

Var och badade på badhuset med en annan tjej och hennes 2 barn. Hon var ombytt men jag har lyckats glömma ta med kortbyxor till mig. Så planen var väl att hon skulle hjälpa Vilma om jag inte nådde. Och såklart behövdes det och då tänkte jag inte på något annat utan sprang snabbt i poolen med Alice på armen och fram till Vilma som legat ett tag på rygg med vatten över ansiktet. Hon har panik i blicken och lite blod under näsan. Hon skulle helt klart dött om jag inte kommit och tagit upp henne. Usch börjar gråta bara jag tänker på det.

Tyckte jag tittade på henne hela tiden men tydligen inte. När jag såg att hon låg där trodde jag, då jag bara såg benen, att hon var på väg att kunna ta sig upp så jag väntade lite innan jag förstod att så inte var fallet.

Fyy var lugn och sansad fram tills jag satt i bilen och inte visste vad jag skulle göra. Åka till akuten och kolla henne?, hämta jonas på jobbet? eller bara åka hem och se om hon mår dåligt och byta mina blöta byxor?. Jag ringde tillslut Jonas och försökte mellan snyftningarna få fram vad som hänt.

Nu är allt lugnt och jag tror inte att hon slog i något och hon har mått bra, om än lite chockad hon också, fram tills hon gick och la sig och nu sover hon gott. Har kollat henne ett antal gånger.

Behöver jag säga att jag älskar mina barn om möjligt lite mer idag

• Meria
    VIP: men huu... förstår att du blev rädd! Man jagar lätt upp sig i efterhand och tänker "tänk om..."-tankar med olika scenarier. Många kramar till dig och en extra till Vilma
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.35 ♥
  • Carro

Meria;
    ekonomiska smällar är verkligen aldrig roliga..!
    Vet du, ang Jimmie och er ekonomi så tycker jag faktiskt att du ska TVINGA honom att bli mer delaktig!
    För visst fanken är det lätt att "bara" köpa om man inte är det som ser hur pengarna sakta (eller fort) försvinner iväg..
    Att handla är skoj, men ekonomin är inte alltid lika rolig och det måste han nog bli mer medveten om..

Winnertaco;

Barn är verkligen sluga så tidigt som dom lär sig att spela ut föräldrarna mot varandra Flört
    En liten tanke slog mig dock bara..
    Det kanske var en del svartsjuka bakom?
    Hon såg att du bar på Ludde och då ville hon kanske också vara med, för att inte missa ngt?
    Tanken bakom det var att jag själv minns hur jag var när jag var liten..
    Mina systrar är 8 och 9 år äldre än mig, så dom fick ju såklart vara uppe mycket längre..
    Jag hatade att gå och lägga mig, för jag var helt säker på att mamma,pappa och mina systrar bara åt en massa godis och lekte en massa busiga lekar när jag somnat, så jag brukade smyga upp från sängen och sätta mig på trappavsatsen och försöka lyssna ifall jag kunde höra hur skoj dom hade därnere Skrattande

pela;
    Har ni testat att få lån hos ngn annan bank?

bilen;
    Håller tummarna att ni alla är friska tills på lördag!!!

Medusan;
    Hur går det med skolan? Och hur är det med Gabriel? Glad

Så, det var en del ikappläst iaf! Flört

• Carro
    VIP;
    Men gumman!!!!
    Fy sjutton vilken upplevelse, det är inte konstigt att det fortfarande sitter kvar i dig!!!
    Prata om det, skriv här om det, för en sån sak kan man inte bara skaka av sig utan det måste få bearbetas!!!
    Men hur kunde tjejen som ni var där med missa vad som hände?
    Skönt att Vilma mår bra iaf!
    Skickar över mängder av kramar till er!!!!
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos