• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Meria
    Mini: ja det är det där buffertkontot vi försöker bygga upp hela tiden. Vi vill ha åtminstone 20 000 på det till en början, målet är 50 000, då skulle man iaf kunna slappna av lite för sånna här smällar. Vi köpte förlovningsringar för lite för mycket, men jag trodde stilla att vi hade sån koll på pengarna nu att vi inom ett år skulle orka spara 24 000:-. Det har gått ett halvår snart och vi har 0:- på kontot Ledsamt som fan.

Sen tänkte vi ju gifta oss nästa år. Har redan fått skjuta upp det från maj till augusti, skattepengarna får gå till bröllopet om vi förhoppningsvis får runt 10 000:- som sist.

Vi ska se hur läget ser ut nästa månad. Jimmie har ju jobbat extra några dagar och kommer få jobba extra lite till veckan också. Sen pratade han om att få extra för ett jobb han var ansvarig för nyss, lite småsaker här hemma som vi tänkt sälja osv. Förhoppningsvis rullar det in lite pengar från olika håll så det iaf går jämnt upp. Allt extra är bara ett plus. Vi har redan avsagt oss julklappar och till barnen har jag redan köpt (Loke+hans present + systerdottern) så det är inga utgifter som väntar där iaf. Så ja... Vi har till mat den här månaden, det är lugnt. Sen får vi se hur paniken ser ut vid nästa räkningstillfälle i november.

Jag förstod det som på CSN att om man vill ha en individuell avbetalningsplan för återkrav krävdes en redovisning av ens inkomster och utgifter. I sånt fall lånar jag hellre 4600:- av en släkting och betalar till den. Har mamma i sånt fall som säkert skulle ställa upp, vi vill bara försöka lösa att själva i första hand.

pela: nej vad trist Förstår att det känns jobbigt när ni föll så för lägenheten. Det är ingen annan som kan ställa upp som extra låntagare? Hur är det med lägenheten ni bor i, är det en hyresrätt?
    Bilar är ett helvete. Det är ännu en utgift som väntar oss ifall Jimmie inte lyckas laga den. Det är rost, handbroms och bromsar bak som behövs fixas. Det är körförbud på den efter helgen. Kalas kalas... Köpt för 9000:-, så jag förstår känslan att man inte vill lägga så mycket på renoveringar på den.
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.35 ♥
  • pelagonia

Meria = Dem vill ha föräldrarna helst som låntagare men mina föräldrar är snart 70 år och dem är för "gammla" enl banken.
    Vi bor i en bostadsrätt nu..en bra lägenhet på bostadmarknaden i vår kommun, första våning utan hiss (alla utom en bostadsrättsförening i kommunen har ingen hiss) så det är bra för en äldre person, bussen utanför, stor inglasad balkong med morgonsol och mot grönområden..Men vi vet inte exakt hur mycket vi får för vår läg..ev 800-850.
    Nä vi vill inte lägga heller mycket på bilen..får vi lån på en ny lgh så köper vi en bil för ca 30000.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Cissi E

Carro: Jag hoppas det löser sig med Sam och att ni verkligen får den hjälp ni behöver.

Meria och Pela: Vad tråkigt med ekonomin. Man får lite perspektiv när man läser om era pengabekymmer.

Själva börjar vi oroa oss för Luddens operation (hans kulor har inte ramlat ner ordentligt). Han blev ju förkyld lagom till förra gången så vi fick en ny tid. På måndag ska vi på inskrivning/läkarbesök och på tisdagen opereras han. Som tur vad bara dagkirurgi, men i alla fall... Vi oroar oss mest för komplikationer och även hur det ska gå att byta bajsblöja de första dagarn. Meria: Hur var Loke efter sin operation gällande blöjbyten?

• Meria
    Cissi: Loke var väldigt lugn efter operationen. Enda gångerna man märkte att han hade ont var lite extra gnäll på kvällarna och ibland när han kommit åt pungen när han lekt eller så. Blöjbytena var ok, iom att det satt ett stort plåster över mestadels av pungen var det inte mycket som bajs kunde fastna i så att säga. Det fick bli mycket vatten och extra försiktighet när man skulle torka, men han verkade inte ha allt för ont då heller. Vi trodde han skulle ha mycket mer ont än vad han visade iaf. Pungen svällde rätt mycket första dygnet också, men det var ju normalt fick vi veta efter en tur till akuten...

Hoppas allt går bra, både för er och Ludde Jag upplevde det som att det var värre för oss än för Loke i det stora hela
  • Cissi E

Meria: Tack! Jag hoppas allt går bra men det är jobbigt att veta att de ska hålla på i ca 1,5 timme och skära. Nu gäller det bara att han ger oss barnbarn så det är värt allt jobb .

• Meria

Ja, tiden under själva operationen kan kännas tung, vi behövde ju "bara" vänta en halvtimme när Loke opererades. Jag tyckte nedsövningen var jobbig, Jimmie fick vara den som följde med in för jag klarade inte av det. Sen släpper det lite, de är ju ändå i trygga händer där inne och detta klassas väl som rutinoperation för dem också.

Japp, barnbarn var en sak i dealen under graviditeten+förlossningen. Det är det minsta de kan göra för oss

Cissi E skrev 2008-11-05 16:04:28 följande:
    Meria: Tack! Jag hoppas allt går bra men det är jobbigt att veta att de ska hålla på i ca 1,5 timme och skära. Nu gäller det bara att han ger oss barnbarn så det är värt allt jobb .
  • biltokig1

Meria du har fått mejl!!! behöver lite akut hjälp med ett photoshop uppdrag

• Meria

Oh? Oh noes har mailat dig nu

biltokig1 skrev 2008-11-05 16:09:48 följande:
    Meria du har fått mejl!!! behöver lite akut hjälp med ett photoshop uppdrag
  • MiIou

Vi har rockat loss till Electric banana band hela eftermiddan, haha, sen rundade vi av med lite Coldplay, min unge har bra musiksmak Han gillar "Violent hills" . När han var baby fick jag honom att somna till Nicolai Dunger, han gillar hans skiva med tonsatta dikter av Edith Ja, så det är lite klass på honom i alla fall, Takida är väl bara en parentes, såna har vi alla, jag erkänner ju inte högt att jag brukar poppa på till Britney Spears, Amy Diamond och Avril Lavigne i bilen, oj, sa jag det där högt?

Hua, industriell ekonomi är såååååååååå tråkigt! Jag försökte verkligen lyssna men det gick inte idag, jag hörde bara ett brus i mina öron när läraren malde på, jag kommer faktiskt inte ens ihåg vad vi gick igenom idag...

Sen känner jag lite ågren över en av personerna i min projektgrupp i ekonomin, ni kanske kommer ihåg massagekillen jag pratat om tidigare? Hur som helst så är han en sån person som tror han vet allt om allting, men han har dyslexi så han läser aldrig något, vilket får mig att undra vad han baserar sina påståenden på, de kan vara helt vansinniga ibland, men det går inte att argumentera emot honom. Alltså, han är snäll, men OTROLIGT omogen. Sen är båda hans föräldrar civilingenjörer och han är ekonomiskt handikappad, vilket får mig att känna stor oro över hur diskussionerna i projektet kommer gå. Jag har jobbat med honom en gång tidigare, och det är nog enda gången någon fått mig att balla ur så totalt att jag hotade honom med en rak höger om han inte höll käften. Inget jag är stolt över, men ni kanske förstår hur irriterande personen kan vara då? En som som bara ska styra, höras men aldrig lyssnar på andra.
    Haha, det roliga var nu när han senast, i princip, satt och skröt över hur smart han var som läser 150% och ekonomitentan skulle han kunna skriva idag och lätt sätta, en kille bakom oss säger "men fy...fy fan vad det stinker skryt här", och en tjej i klassen, som säger vad hon tycker vänder sig till massagekillen och säger "men du XX, ta ett USB, tryck upp det i arslet och ladda ner skiten på den istället", haha, jag blev så förvånad över det hon sa att jag brast ut i ett frustande, pipande, gapskratt, så bra, hehe Den tjejen är också med i projektgruppen så det finns hopp, vi är i alla fall två som kan ställa upp med knytnävar om det behövs

• svag

Hej!

Tittar bara in lite snabbt. Kan känna igen mig i den kassa ekonomin, vi går ungefär jämt upp varje månad. Bara så himla trist att aldrig kunna unna sig nått. Vi gick iofs och käkade för 2000 när vi firade två år. Men det var extra-pengar K fått för att han jobbat över och så. Fast det var värt dom pengarna, nästa gång vi har barnvakt lär ju vara när vi gifter oss om typ fem år, haha

Iinas foto hade inte gått bra, hon hade blivit skitsur - såklart - så hon ser nog bara arg ut, Både på gruppfotot och hennes egna. Så himla typsikt. Vem har bytt ut min solstråle? :(

Har ett migränanfall på G igen. Har typ aldrig haft det förut. Men detta är andra gången på en vecka :/

Orkar inte kommentera, tänkte krypa ner i soffan under en filt. Kram på er!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos