• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Jesster
    mini: Om man har platsen och med rätt färg och klädsel så kan ju en kökssoffa vara skitsnygg. Jag avskyr furu och allmoge men som den ljusa med svart klädsel som du länkade, den funkar ju även i ett modernt kök.

Hoppas att blomman klarar sig! Usch, det börjar klia i hårbottnen bara jag tänker på löss

Fars dag och S. är på övervåningen och tittar på sin present. Ville köpa en sådan - http://www.isa.nu/shop/stolt-p-124.html men tiden och pengarna fanns inte riktigt så jag Photoshoppade ihop en istället. Riktigt snygg om jag får säga det själv Sedan om han uppskattar det, det är ju en heeelt annan sak.

Ang. släktträffar så har jag alltid avskytt dom. Julen skyr jag som pesten med men det har ju också andra orsaker (hittade min döda pappa när jag var 7 år den 20:e dec -81). Men det är det här med påtvingade, större sammankomster. Urk...

Min syrras släktkalas har jag bojkottat för länge sedan. Jag kommer gärna och firar födelsedag bara inte när alla andra gör det samtidigt. Tycker att det är betydligt trevligare att sitta i lugn och ro och kunna prata med personerna man besöker.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Myran Frisk

Hej!
    Antar att det är farsdagfirande nu på morgonen
    G fick sovmorgon o mys-frukost när han kom upp. Vi var hos svärisarna igår o firade svärfar. G o svärfar fick var sin biobiljett till Quantum of Solace 007 (som jag hade gjort alldeles själv på guldpapper ) Inga dyra presenter, men det är uppskattat ändå

Tiden rinner iväg o jag hinner fortfarande inte kika in här. Förstår inte hur jag hade så mycket tid när jag var hemma, Karl tog ju upp massor med tid då med ??
    Ja jag får väl ingen tid alls nu när vi flyttar.
    3 veckor kvar nu o vi kommer inte ha bredband från inflyttningen o 1-2 veckor framåt
    Men jag hinner ju aldrig hit ändå

Nu kommer min man in med Karl på ryggen Vi leker båt ropar Karl

Carro.. Tänker på er. Hoppas att det blir bättre för er snart. Kram!

Nu ska vi ta o börja göra något vettigt. Tror Karl är trött snart (han vill sova tidigt på helgen).

Stora kramar på er

Mamma till Karl, 29 november 2006
  • Winnertaco

Vad är det för fel på folk? Vi var och hälsade på Andreas faster igår kväll, det blev sent påkommet men det gick rätt bra ändå. Förutom en av hennes kompisar som hela tiden påpekade att det minsann inte var normalt för en tvååring att vara så lång som Johanna är. Och att 2-åringar inte ska ha 98 i kläder. Och att 2-åringar ska kunna prata så att man förstår. Höll på att strypa kärringen. Är arg fortfarande, så nu är väl hela min söndag förstörd också

Svärmor kommer i alla fall och hämtar Johanna. Andreas ska på basket och jag och Ludde ska nog se på Sex and the city-filmen. Ikväll ska vi äta hemma hos svärmor av den otroligt tråkiga anledningen att det imorrn är ett år sedan svärfar gick bort. Men imorrn måste vi hem till fastern igen, eftersom deras dotter fyller tre år då. Värdelöst.

Jag är inte possitiv idag

Fars dag firar vi inte direkt, vi har kommit överens om att inte göra det förrens barnen är så stora att de fattar vad det är och själva kan välja presenter osv. Andreas fick i alla fall sovmorgon, men mest pga att han var uppe med Johanna inatt mellan 2-3 när hon inte ville sova.

Emeliee: Johanna leker sånna lekar, och hon kör runt dockan och katten i dockvagnen och säger "sova, sova, sova" och sånna saker. Jättekul att titta på!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Jesster
    Winnertaco: Vilken puckad tant! Alla barn är ju olika.
    Sex and the city såg jag igår och fällde några tårar Hade nog bölat mer om inte S. hade suttit där också.
  • Carro

Jag är helt knäckt och bara gråter...

Stella, vår älskade katt kom aldrig hem inatt så jag tog cykeln för att cykla och leta efter henne imorse..
    Jag behövde inte cykla så långt..
    Jag hittade henne snett över gatan, ca 50 meter från vårt hus.
    Hon hade blivit påkörd och dom hade iaf lagt henne så fint i löven en bit in från vägen..

Vi tröstar oss med att hon fick vara ute dom sista 1½ åren av sitt liv och hon älskade.
    Det såg ut som att hon dött direkt för där var blod från örat med, så det känns skönt att hon inte fick lida.

Nu ska jag dricka upp min stora whiskey jag har hällt upp.

Stella f. 14/5 -00 d. 9/11 -06

• Carro

06.. 08 menade jag såklart, hjärnan hänger inte riktigt med och det jag skriver är bara suddigt för alla tårar..

• Jesster
    Carro: Stackars er!! Det gick nog fort förhoppningsvis, men det gör så ont att förlora e vän på det viset. Skönt att du hittade henne så ni slipper undra. KRAM
  • Medusan
    Carro

Åh nej Gråter

Jag beklagar verkligen sorgen. Jag tror precis som du att hon dog på en gång så hon slapp i alla fall lida

Det var ju uppenbart att din lilla kattdam behövde vara ute och jag resonerar precis som du; hellre dö ung och lycklig än gammal och olycklig!
  • Carro
    Jesster & Medusan;
    tack!!!
    Min bästa vän har haft Stellas helbror..
    Han var innekatt.. I januari så blev han jättesjuk, antagligen ngt neurologiskt. Han bara skakade och kunde inte hålla balansen tillslut, så han fick somna in..
    Det känns iaf skönt att veta att Stella var frisk och det gick snabbt..
    Ännu skönare är att igår var en riktigt underbar höstdag, så hon var bara inne en stund för att äta och då tog jag upp henne i famnen och passade på att kela med henne en stund..
    Det ironiska är att jag tänkte att nu är hon 8½ år, jag hoppas vi får ha henne i ett par år till..

Jag är verkligen i chock, ena stunden bara gråter jag, nästa är jag helt apatisk..
    Martin har Sam..
    Han är såklart också jätteledsen, men Stella var ändå "min" så att säga, jag hade henne innan vi blev tillsammans med..

Martin var över och hämtade henne imorse, han virade in henne i varma handdukar, "så att hon skulle få vara varm" och la henne i källaren så länge..
    Martin och hans bror begraver henne sen idag vid bäcken bortom trädgården.
    Usch, nu forsar tårarna igen
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos