• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • MiIou

Jesster: Förstår att du blev pissed-off, sådär kan det vara med sambons släkt ibland, och med lite annat folk, jag är så tjurskallig så sätter de kalas på dumma tider då får de räkna med att jag inte kommer, och jag är inte sen med att säga varför, ja, inte på ett otrevligt sätt kanske, men jag säger helt enkelt att Isak lägger sig vid sju och det går inte att hålla honom vaken och det går inte att få honom att somna hos någon annan, så sju, senast halv åtta måste vi vara hemma annars går det inte, punkt.
    Sen kan kalasen hos sambons familj vara så, volymen är helt sjuk, hans mormor har hörapparat, sjuhundrafemtioelva barn som kutar runt och skriker, glöm ett tack för presenter, man vet att man blir sittandes i soffan för det finns inte en chans att följa med i vad folk pratar om, jag försöker prata med hans mormor, det blir bara pinsamt och jobbigt för hon hör inte vad jag säger och missuppfattar mig.

Numera åker oftast grabbarna ensamma dit om jag inte är pigg och på superbra humör, annars pallar jag inte. Vi har hittills inte firat jul där heller, på sex år alltså, som mest åkt dit på förmiddagsfika på julafton, men jag skulle inte palla jul där när julen är helig för mig och ett par otacksamma ungar hade verkligen förstört allt för mig.

Hur kan man inte märka om någon gått ner tio kilo och klippt av sig håret? Nä, oförskämt och dumt säger jag bara. Tio kilo är ju superbra gjort, och så många kilo SYNS!

Vi har haft en rätt trevlig dag, vi har däremot inte vågat oss ut för vi har haft underkylt regn, på is, så det har varit rena rama glasgatan här ute. Vi har alltså hållt oss inne, lagat god mat och bara pysslat på. Mamma kom hit också så jag och hon har lekt med Isak så Kent kunde göra vad han nu gjorde i garaget och tvättstugan, det har bankat lite och jag vet att han sorterat skruvar i alla fall .

• pelagonia

Har haft en sådär dag.

Vi åkte vid halv tio till två leksaksaffärer och vi beräknade vara hemma vid 12 till lunch..nu blev vi försenade och Viktor var jättehungrig vid 12. Sa till sambon att vi köper en hamburgare på drive in precis brevid leksaksaffären.

Men då sa han "Att han måste tvätta händerna".."var skall han göra det". Ok vi är noga med hygienen men ibland får man bara strunta i det om man är på färd..Jag var redan irriterad efter tjafs inne på Toysarus och sa "då kör vi hem men Viktor kommer somna efter all skrik"..Mycket så blev det, han somnade 10 minuter innan vi var hemma.

Och det blev som jag förfarade att när vi lyfte honom ut ur bilen så vakande han för han kunde inte somna på tom mage. SEdan klämde han två stekta korvar men smörgås.
    TROR ni han ville sova sen ?? NÄ som jag visste. Så han har gnällt HELA kvällen och somande nu vid halv åtta.

Jesster = Håller med ovan..VILKEN tid ?? Man måste anpassa efter att folk har små barn och det är ju ett kalas.

Nu stjärnor på IS och sambon skall sitta vid datan.

Kram

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • MiIou

Förresten har jag fått något så fint som ull-löss i min fina köksblomma . Ser ut som bomull, men tydligen är det typ äggsäckar...blä!!! Nu har den + de andra blommorna i samma fönster åkt på en rejäl omgång såpa+vatten+sprit, ska köra med det några dagar och se om det hjälpter. Skit, den blomman som blivit så fin också.

Sitter och letar något så omodernt som en kökssoffa på blocket, vi har så sjukt ont om sittplatser, har ett rätt stort borde men bara fyra stolar, så det blir alltid problem när vi har gäster. Så jag tänker vara praktisk, speciellt med tanke på jul då det lutar åt att vi blir värdpar . Har hittat några som är helt okej för bara någon hundralapp. Problemas bara att vi inte har drag på bilen och det blir ett jäkla bök att låna Kents systers eller hans föräldrars bil och sen ska man ha släp... Fan vad praktiskt med skåpbil...

• MiIou

... Hehe ja inte var det så dumt med den där chevan (eller hur farao det stavas) som vi ägde i början av nittiotalet, ni vet den klassiska skåpbilen som brummar som en buss

• Smirretissen

Mini - Du är ju suuuuperhip här nere i Stockholm (enligt mina inredningskollegor på JM Bygg)... Särskilt najs är det om man dessutom renoverar den själv...

• svag

Hej på er!

Bara inne en snabbis, hade tänkt försöka vara lite av en bra flickvän idag och mysa med min underbara karl lite

Gah! Allt jag skrev försvann.. morr..

Carro: På Willys finns det massor av olika snacks/nötter som är lite udda eller vad man ska säga. Som just rostad majs, finns även solrosfrön och liknande. Iina testade rostad majs igår, och hon vart helt galen i dom! Hon stoppade tom ner hela huvudet i skålen och slickade i sig dom, för det gick tydligen för långsamt att plocka upp dom med handen först

Skönt med ny Op-tid!

JoKo: Vi storhandlar alltid på Willys. Det är stor skillnad här, köpte blöjor sist, i storpack. Det var två vanliga paket blöjor för 174 kronor, alltså inte ens 90 spänn för ett paket Liberos up and go. Ett vanligt paket kostar 115 kronor på ica här. Willys ligger ca två mil från oss, men vi tjänar in reskostnaden och mycket mer genom att åka dit. Annars handlar vi på Lidl mycket, dom har väldigt bra grönsaker! Och även där är det stor skillnad. På större saker som kattmat/sand och blöjor skiljer det inte några kronor utan upp mot 20-30 kronor. Vet inte hur mycket vi lägger, tror runt 3000 med allt inräknat.

Hade ju skrivit massor, men det bara försvann..

• MiIou

Smirre: Haha, jasså, jaha, har det blivit trend med gamla furusoffor nu? Jag vill ha en liten en, typ 1,60 lång, i en slätare/rakare modell (inte de där åbäkena alá allmoge), har hittar några stycken som ser bra ut, eller helt okej, den ena är lite större:

www.blocket.se/vi/18934345.htm
    Skulle vara fin i vit, det där fuskskinnet vet jag inte, men en svart sits i alla fall.

www.blocket.se/vi/18741327.htm
    Den här har rätt storlek och skulle såklart också vara vit med svart sits, för att passa resten av köket.

• pelagonia
    Miniminou skrev 2008-11-08 20:42:16 följande:
    Smirre: Haha, jasså, jaha, har det blivit trend med gamla furusoffor nu? Jag vill ha en liten en, typ 1,60 lång, i en slätare/rakare modell (inte de där åbäkena alá allmoge), har hittar några stycken som ser bra ut, eller helt okej, den ena är lite större: www.blocket.se/vi/18934345.htm?ca=1_3_s Skulle vara fin i vit, det där fuskskinnet vet jag inte, men en svart sits i alla fall. www.blocket.se/vi/18741327.htm?ca=1_3_s Den här har rätt storlek och skulle såklart också vara vit med svart sits, för att passa resten av köket.
    Vi skall sälja en kökssoffa (furu) som mina förädrar haft..Hade den när vi hade stort kök en gång innan.

Typ en sådan

www.blocket.se/vi/19000616.htm
    Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • LillaMy72

Vi har en kökssoffa, praktisk och bra!

Jag somnade i Idas säng när hon hade läst godnattsaga för mej. Hon har nyss lärt sej läsa så hon ville läsa för mej istället för att jag skulle läsa för henne . Sen låg jag kvar och somnade förstås. Känner mej helt mosig i huvudet nu och tror jag ska krypa ner i egen säng. Godnatt på er, och hoppas alla får en mysig fars dag imorgon!

• Emeliee

Gokväll!!
    Ett under att en annan fortfarande är vaken, *hihi*

Jesster: Riktigt dåligt att de inte märkte något. Era släkt-tillställningar verkar vara något alldeles extra

Mini: Fina soffor!! Perfekt ställa att stuva undan lite grejjer på också

Milton är så smart. Han har ett pussel med alfabetet. På skoj så började vi säga olika namn till de olika bokstäverna (namn på släktingar/barn på dagis) och han kopplade direkt. Han lägger pusslet helt själv och rabblar alla namnen - rätt namn till rätt bokstav. Så smart var nog inte jag i den åldern .

Fler barn som börjat "leka lite ordentligt"?
    Milton har börjat mycket med att mata och prata med sina kramdjur. Han har en stor Nalle Puh som ska sitta på en stol i köket och som han ska mata med dricka och kex och sen ska han torka munnen. Han pratar sååå pedagogiskt med Puh .

Nu ska jag nog sussa!!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos