• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • hellgren

Heeej på er

Hur mycket har hänt sen jag var här inne sist tro? Har varit väldigt off länge nu.. Har varit väldigt nära på att gå in i den där väggen då jag jobbat dubbelt, men jag har nu lärt mig att säga ifrån. Jobbet är inte allt, trots att jag trivs väldigt bra.

Hur går det med alla "nya" bebisar och alla stora magar?

Jag tänkte att jag skulle börja hänga med er igen, om jag får

Föresten, häng med in i pipptåden

• hellgren

Föresten Carro, kram till dig. Aldrig kul att förlora en vän; människa eller djur..

• VIP

nu har jag hunnit läsa lite.

carro: vilket tråkigt sätt Stella gick bort på, så plötsligt. Men kanske bättre (eller vad man nu säger) än sjukdom? Usch, gråter fast jag aldrig ens sett Stella för man vet ju hur fäst man blir

Här har vi firat farsdag genom att Vilma fick ge Jonas hennes hand- och fotavtryck i gips att hänga på väggen. Alice bad mig klia Jonas på ryggen lite som present från henne. Tyckte jag var lagom
    Vi hade felkalkylerat lite den här månaden så nu får vi leva lite skralt, jaja
    Fast varför ska det kosta en massa, mina barn har då inga pengar. Fast jag tycker ju också att han är en bra far förstås.

Jesster: Jättefin bild du tänkte ge, din blev säkert också fin. Kanske blir nåt sånt nästa år för oss.

Pratade med 3 av mina vänner, de känner också varandra, alltså de som förlorat sina barn, det var bara jag som grät. De har väl gråtit så det inte finns några fler tårar antar jag
    Men det var skönt för mig iaf att kunna prata om det med dom och höra lite mer om deras tankar. Man har ju nästan lite dåligt samvete eller vad man ska säga, för att man själv har ett friskt litet barn. Såklart tycker de inte att jag ska ha det, för som de sa "det är ju inte mitt barn du har", men att det kändes lite i hjärtat särskilt på den ena eftersom Alice nu är i samma ålder som hennes när han gick bort. Nä usch nu ska jag sluta prata och tänka på sånt här.

Winner: Folk är ju så puckade, att de har mage att säga såna saker?!

Fick veta att man iaf ska amma minst 4 månader, av en kvinna jag inte känner nämnvärt. Eh, jorå, jag vill gääääääärna amma trots att det gör ont som ... Ja typ som när barnets huvud är på väg ut om ni förstår Den där brännande härliga känslan. Och det 10ggr om dagen.
    Jag fick ett sår på ena bröstvårtan som blev fler och fler och sen på båda. Sen kom svampen och sen kom bakterierna. Nu vill det inte läka för hon måste ju ha mat hela tiden. Har provat allt så nu håller jag på att försöka sluta amma.
    Men tack för att du späder på det dåliga samvetet tanten
    Eller egentligen kanske det inte är dåligt samvete så mycket som att jag faktiskt tycker det är jättemysigt och härligt att amma, i vanliga fall alltså

Vilma har typ slutat äta, idag har hon ätit en smörgås uppdelat på 3 gånger, lite russin, en tugga fil, en tugga mat och/fast 3 portioner äppelkaka Så det är inte hungern det är fel på utan maten tydligen. Känner mig inte orolig eftersom man tyvärr har lärt sig här i tråden vad riktig matvägran är, men det är så himla tråkigt att göra iordning mat flera gånger om dagen som man bara får slänga.

usch känner att jag nog har missat en massa, flåt!

• VIP

just det carro: att ni vågar ha folk hemma 2 dagar innan op. skulle känna mig nervös att folk råkar dra med sig nån förkylning eller nåt

• MiIou

Ja då blir jag väl dagens första

Jaha, klev uppmed killarna, nu sitter jag här och rullar tummarna för bussen går inte förrän om en timma. Pissväder är det ute också, blä.

• pelagonia
    Miniminou skrev 2008-11-10 08:20:01 följande:
    Ja då blir jag väl dagens första Jaha, klev uppmed killarna, nu sitter jag här och rullar tummarna för bussen går inte förrän om en timma. Pissväder är det ute också, blä.
    Här är det oxå regnigt väder och så blåser det..

Skall klippa mig kl 09 idag..skall bli så skönt.

Hör sen för nu är det frulle
    Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Winnertaco

Morrn!

Ursch, idag är det ett år sedan svärfar gick bort

VIP: Visst är det trist när de inte äter det man gör iordning! Johanna kan ta två tuggor och sedan slänga allt på golvet. Jag blir SÅ irriterad, men försöker lugnt och sansat förklara att om man inte vill ha kan man "säga" det (dvs gå ifrån bordet för hennes del) istället för att kasta det. Sedan orkar jag inte städa, så jag ropar in hunden i köket Angående amning så brukar jag säga att "nej, blev du besviken nu?" när folk frågar om jag inte ammar.

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Jesster
    Winnertaco skrev 2008-11-10 08:25:10 följande:
     Angående amning så brukar jag säga att "nej, blev du besviken nu?" när folk frågar om jag inte ammar.
    Vilken underbar, nedslående kommentar
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Emeliee

GodMorgon!

Winner: Vilken härlig kommentar. Den kan jag ju sno för eventuellt framtida bruk .

Pela: Lyxigt med klippning. SJälv funderar jag på om jag ska klippa av mitt hår till en page. Stoffe tycker inte men jag är så sugen . Får fundera och vela ett tag till. Har aldrig haft lite längre hår förrns nu då

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos