Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Jag bakar aldrig längre, har inte orken till det.. jag som alltid bakade förr 
JoKo;
Söta Emma och så duktig hon är som pratar så mycket 
Sam har precis kommit på att man kan sätta ihop orden titta där och min mamma (eller rättare sagt, då säger han mamma med ä så det låter väldigt bestämt, min mämmä
) så det är det enda man får höra hela dagarna..
Han kämpar så med talet, men vi misstänker att han helt enkelt hör dåligt pga alla öroninflammationer, för man märker att han lyssnar till "melodin" i hur ord uttalas och försöker säga ord på det sättet, men att många av bokstäverna försvinner..
Han har ju tyvärr fått ärr i öronen, så vi får se om talet kommer igång lite mer efter rören är insatta eller om han kommer att fortsätta att höra dåligt..
pela;
Köp en liten batteridriven nattlampa med svagt sken som ni kan tända till Viktor på motorvägen om han tycker det är för läskigt..
Sam är både mammig och pappig..
Är han med mig tjatar han bara om pappa och vice versa..
Men när det kommer till tröst så är mamma tryggast
Isak har varit helt underbar hela dan. Känns så fruktansvärt skönt att man äntligen fått en eftermiddag av lite kvalitetstid efter flera veckors bråkande och tjurande och grinande. Alltså, när han inte är trotsig så är han så sjukt underbar! Sen har han börjat sjunga och härma också, han härmar sångerna i de engelska reklamerna, det låter så roligt, här senast tittade han på nokiareklamen och då satt han och sa "connecting people", fast han sa det som "konne peee-poo", hahaha. Sen satt han och sjöng "ja jaka bäja, klockan, ding dong!", har iiiingen aning om vad det betyder mer än att det är en blandning av något och broder jakob
. Ja, sen älskar han nya Ikea-reklamen med popcorn-låten, då rusar han till tv:n och sjunger "pi-po-pi-po" (blippande ljud) i takt till melodin
Vi bakade hallongrottor (ååååh vad Kent tycker det är såååå roligt att skämta om, "jag ska allt visa dig en hallongrotta"...*kräks*), med kanel i, fast Isak åt nog upp halva smeten
. Ska kanske baka mer imorgon bara för att det är ett gott tidsfördriv
.
Vi har tydliga rutiner som fungerar på kvällarna. Kl 19:00 ungefär äter alla barn kvällsmat och sedan somnar de vid 20:00. Lugn och ro.
Så i veckan blev vi bjudna på kalas (för en 9-åring) till igår. Kl. 19:00. Jag har varit irriterad över det i flera dagar för det är för sent men S. försäkrade att vi åker dit lite tidigare, äter, pratar och åker hem 20:00-20:30 senast. Visst...
Vad händer? Ca 20 pers. Tal-volymen går upp på MAX direkt för alla måste prata, alla måste höras. Farmor, som aldrig träffar sina barnbarn, försöker kela båda båda vilket gör att Willa gallskriker och Elliot puttar bort handen på denna främmande människa som försöker ta på honom hela tiden.
Willa är förkyld och hängig och jag ville verkligen inte åka dit med henne men S. ville inte åka själv så jag fick packa ner 1 miljard grejer och följa med. Vi fick dessutom väcka Willa när vi skulle åka dit vilket inte alls är poppis så väl där var hon övertrött (hon ville ju sova för natten i lugn och ro), hungrig och sedan denna VOLYM. Ja, hon gallskrek ju. S. var den ende som kunde lugna henne (jag var lika stressad som henne) lite så han fick hålla henne hela tiden.
Helt meningslöst att åka dit för övrigt när det är så mycket folk. Alla pratar i små grupper vid matbordet, vi sitter med barn och sitter själva vid soffbordet. Ingen pratar med oss, volymen är så hög så vi kan inte ens prata med varandra. Jag kunde bara sitta och titta på klockan och önska den framåt. 20:35 började vi packa ihop och vi var kanske hemma vid 21-tiden.
Packa upp alla miljarder grejer och förbereda kvällsmat till ungarna så de fick äntligen mat och kunde sova. Fan vad trött jag var sedan... På kalaset väste jag till S. att " jag gör aldrig om det här igen!"
Är julafton så sent stannar jag hemma och nyår ska jag ingenstans! Jag har försökt fösa iväg S. att festa med kompisar på nyår men han vill vara med mig så vi stannar hemma allihop. Lugn och ro... ![]()
Dessutom har jag klippt mig och gått ner 10 kg sedan de såg mig sist men det var det inte en jävel som uppmärksammade!
Morrn!
Jesster, duktigt av dig att tappa 10 kilo! Och du är bergis kanonsnygg i håret
De såg säkert din förändring, men de är kanske avundsjuka?
*puss på dej*
pela, båda mina barn har varit mammiga...och är fortfarande!
Jaså fler med trotsiga barn härinne...thank god! Nellie slänger sig på golvet i affärer och piper hysteriskt om hon inte får allt hon vill ha
NÅGOT pinsamt! VVi säger alltid NEJ när hon gör så, men hon ger inte med sig ändå...suuuuck. Typisk liten tjej...pip pip och pip.
Nu ska jag göra frukost åt min familj
Vi vaknade nyss, SKÖNT! Och jag är ledig hela helgen för första gången på länge! Underbart!
Kram sålänge...
åh, jag har ju glömt att berätta det senaste här hemma...
Vår förbannade pelletspanna har gått isönder, jippiiiiieeeee!!! 
Så nu har vi knappt ngt varmvatten ens.. *suck*
Nåja, Sam fortsätter att må bra och min bihåleinflammation håller på att lätta med hjälp av medicinerna jag fick hos läkaren igår!
Och jag fick inte bara sovmorron idag, jag vaknade klockan 12.30!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Martin tog Sam imorse för jag sov knappt inatt, då hade jag desto ondare i bihålorna..
Sen kom min syster 9.30, så dom två har haft Sam och låtit mig sova, det var ljuvligt!
Jesster;
Men helt ärligt, hur fan tänker man om man sätter ett kalas för en 9-åring att starta klockan 19???
Är det släkt som ska komma så har man det för fan dagtid, just för småbarns skull..
Nu när Sam fyller år så har vi sagt att det blir enbart familjen, och det blir tidsbegränsat eftersom han ska opereras två dagar senare och det får dom respektera.
Och det kommer att vara typ 14.30-17.30 MAX
Kalas för släkten skjuter vi på istället..
Taskigt att ingen kunde unna dig en komplimang..
JAG tycker iaf att du varit jätteduktig som gått ner 10 kilo och du är skitsnygg i ditt nya hår!