• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • pelagonia
    Emeliee skrev 2008-11-10 08:38:26 följande:
    GodMorgon! Winner: Vilken härlig kommentar. Den kan jag ju sno för eventuellt framtida bruk . Pela: Lyxigt med klippning. SJälv funderar jag på om jag ska klippa av mitt hår till en page. Stoffe tycker inte men jag är så sugen . Får fundera och vela ett tag till. Har aldrig haft lite längre hår förrns nu då
    Ja det var ett tag sedan nu..min frisör har varit på semster i 2 månader. Skall noga köra page denna gång tror jag.
    Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Jesster

Emeliee: Jag sa redan från början att om jag blir smal så ska jag klippa av håret helt och det närmar sig... Det blir nog page nästa klippning, kortare i nacken och längre lugg och ändå lite uppklippt så jag kan slänga i lite vax och rufsa till det.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Emeliee

Jesster: Den kör ju jag med nu. När jag blir smal så är nog page snyggt. Ansiktsformen är ju lite annorlunda nu än tidigare också. Jag får se om jag vågar, *hihi*

• Winnertaco

Alltså, det ÄR okej om mina nära vänner frågar om amningen funkar osv, men när nästan okända människor på nån tillställning frågar om man inte ammar när man blandar ersättning så tycker jag att det går lite för långt! Jag ÄR besviken över att amningen helt plötsligt började krångla, men samtidigt lättad över att vi tog beslutet att börja ge ersättning och att det funkade. Jag fattar inte hur mycket korkat okända människor kan fråga ibland!

Jag och Andreas har också disskussioner om hur långt hår jag ska ha Han tycker jättelångt och jag tycker lagom långt, dvs inte speciellt långt alls men ändå inte kort. Vi har även dispyter om Johannas frisyr, jag säger att om han tycker att hon ska ha långt hår så kan han stå och kamma det varje morgon...

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Jesster

S. vill också att jag ska ha långt och det har jag haft nu - aslångt! Men det är opraktiskt och tar 100 år att självtorka. Trivs mycket bättre i kortare även om det inte är kort ännu.

Den som söker han finner - www.google.se
  • minbebis76

Hej hej, sitter här hemma i ösregn och blåst men en sjukling i sängen. Var hos doktorn idag. William var lite röd i örat men ingen inflamation. Feber som går upp och ner och snoret rinner som vanligt. Blir nog hemma ett par dagar till.

Annars inget nytt här. Läser om er men hinner oftast inte skriva. Har varit mycket nu i ett par veckor. Jagar vinterresa, försöker jobba, planera bygget på vinden och lite till så dagarna borde ha minst 2 timmar till

Kram till alla som har det tufft. Hoppas Sam håller sig frisk till op och att Stella har det bra i katthimlen.

Winner, dummadumma människor. Samma säger jag till VIP.

• minbebis76

Hellgren förrästen, märkte du inget förrän nu alltså med illamående eller så. Eller var det bara stickan?

• Winnertaco

Varför säger dagmamman såhär:
    "Hon har varit lite hängig och inte riktigt sig själv. Ni kan väl kolla tempen imorrn innan ni lämnar"?

Jag tolkar det som "hon ska nog inte komma imorrn", men varför inte säga det? Varför inte ringa idag och be att vi hämtar om hon anser att ungen är för sjuk/trött för att vara där?

Ursh, jag mår inte bra av att hon säger sådär, det känns som att hon säger att vi är lite dåliga föräldrar som inte ser att hon är sjuk eller som lämnar fast vi tror att hon är sjuk.

Skitskumt!

Dessutom ansåg hon att vi skulle ta kompensera hennes semestervecka med att vi faktiskt fick fyra timmar mer förra veckan. Hallå, det är 15 timmar per vecka vi ska ha!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Majlo

gokväll alla.
    Här hos oss e det förkylt Alva e gööör snuvig och har fått vara hemma från dagis. Alva har oxå börjat äta jätte dåligt fattar inte hur hon klarar sig en hel dag med bara små smakat på maten.
    F e oxå hemma och sjukskriven har åkt på något jättekonstigt han har varit dålig länge nu och det börjat tära på en man e både orolig och j-ligt trött själv. Nu har han äntligen fått antibiotika för de tror att det kanske kan vara borelia.

Med lillkillen går dat iallafall bra han e bara lite snuvig.

Hoppas ni har en skön kväll.

• MiIou

Winner: Hur menade hon att ni fick fyra timmar för mycket förra veckan? Och ja, om hon tyckte att hon verkade må dåligt varför ringde hon inte bara?

Ang. kommentarer runt amning så tycker jag inte frågor av intresse är farliga, men hur frågor ställs hörs ju oftast på tonfallet, om det är välmenat, av intresse eller kritik. Jag fick ju lite helknasiga frågor av Kents farmor när jag ammade Isak, kommer inte ihåg exakt, men det blev lite väl intimt och pinsamt, ställt mot att Kents hela familj och släkt stod och lyssnade, men just där och då så trots rodnaden så svarade jag snällt för det var uppenbart att det var av välmening, men inte kul att behöva prata om mina tissar inför Kents pappa och farbror och hans småsyskon och... Haha, jag såg ju på Kents mamma att hon också tyckte det var ett för intimt samtal, men tanten är ju så gammal så hon hade verkligen inte förstått varför om jag inte svarade.

Men ja, vissa är bara för mycket. Min stackars kompis fick ju en massa skit av barnmorskor när hon försökte amma, hon födde i stockholm, jag kommer inte ihåg vad de sagt men det lät helt sjukt och var tvärt emot vad de sagt åt mig, sen det att de låtit nedlåtande och kritiserande och det resulterade bara i att min kompis kände sig dålig och amningen gick åt fanders istället. Varför ska folk lägga sig i och tycka så mycket? Jag tror att de som med flit väljer att inte amma trots att de kan än ganska få, och om de nu gör det så varför ska då andra lägga sig i? Ja...suck.

Min lilla plutt är febrig, han somnade alldeles nyss. Han har varit rätt pigg så jag märkte inte förrän långt efter vi kommit hem att han var varm, han snorar rätt mycket så det är väl en ny förkylning...

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos