Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Jesster: Jo, stod framför badrumsspegeln och klippte med en liten kökssax
Tog väl typ två timmar
Majlo: Det går ju att klippa lite kortare uppepå så det blir lite mer "ruffs" även när du har uppsatt, sen om du vill ha utsläppt är det ju bara att platta ner!
Pela: Men lockar är himla fint! Och plattång finns ju för den som orkar
Ang. frisyrer blir jag trött på min med jämna mellanrum sådär. Just nu är jag nöjd med att vara brunett igen efter att ha sparat ut mitt blonda och vantrivdes. Också en sak jag gjorde för sambon, inte bara jag som har en karl med åsikter såg jag
Just nu börjar mitt hår bli hanterligt, jag har haft tjockt och lockigt hår sen jag var liten. Sådär tjockt att det inte går att göra nåt med det, krävs en halv burk vax för att få det att forma sig. Men nu efter graviditeterna och amningen med Loke har det tunnats ut en hel del. Känns nästan normalt igen
svag: jisses, kom hit och klipp mig då! skitsnyggt och gjort själv?! fasen inte rättvist
winner: ja när det handlar om 14 timmar vill man kunna ta tillvara på dem. Både för sin egen skull och för att det är skönt för de små att aktiveras till fullo i några timmar och busa med andra barn. Loke är såå uttråkad på måndagarna här när han varit hemma fre-mån, jag orkar inte busa med honom heller så det är mest att man sitter och läser eller försöker leka med bilarna. Så att springa runt runt på dagis tis-tors är guld värt just nu.
Meria: Haha, kanske ska satsa på att bli privatfrisör. Får bara säga innan att jag inte tar ansvar för hur det blir
Och man behöver väl egentligen inte Två öron?
Svag: Fattar inte hur du lyckas klippa upp det själv när det ändå är så pass långt, mitt hår var ju aldrig längre än en kort page när jag gjorde det, eller som nu när jag enbart petar i luggen
. Väldigt snyggt, skulle aldrig gissat på att du klippt det själv ju!
Isaks näsa rinner som en kran men han har ingen feber och Kent pratar på en gång om att han ska tillbaka till dagmamman imorgon, jag har lust att fråga om han är helt dum i huvudet eller om han bara skiter i att Isak inte ens är två år, eller om han bara är dum i huvudet som inte fattar att man inte behöver ha feber för att vara sjuk, eller att han kan smitta andra, spelar ingen roll att han verkar pigg, det rinner ju slime-liknande gegga ur näsan på honom. Jag blir så irriterad för det är alltid så här, ungar ska vara hemma en extra dag för att man ska vara säker på att de mår bra, jag skämdes förra gången då jag av stress lät Kent sköta allt och jag sen fick hämta hem en jätterisig unge som blivit föst till dagmamman när han inte var frisk. Jag skämdes vill jag lova, kände mig som hemska mamman.
Mini: SÅklart han ska vara hemma tills han är "fit for fight". Vi kör med två feberfria dagar hemma. Nu har ju inte Milton haft mycket feber eller varit sjuk mycket men jag tycker han behöver minst två dagar att återhämta sig och bli sitt rätta jag igen. Bestäm DU så blir det nog bäst!
svag: Jättefint, fattar inte hur du fixade det där själv
.
Jag har varit ganska trött det senaste veckorna och känner att jag behöver sova lite mer. Inte så att jag behöver vila på dagen utan få lite mer sammanhängande sömn.
Rutinerna funkar ganska bra här och i förrgår somnade alla barn tidigt och 19:58 var alla i säng och jag i duschen för jag duschar alltid innan jag lägger mig. Lugn, frid och fröjd. Strax efter 21, preciiis innan vi skulle släcka för natten vaknar husets minsta gaphals och vill ha mat fastän hon ätit hur mycket som helst. *suck och stön* Ner och ge henne mat och hon ville bara ha 100 ml sedan somnade hon igen.
Jaja, då kom jag ju i säng 21:30 i.a.f. vilket är lite tidigare än vanligt.
23:45 börjar Elliot gråta. Han var genomsvett så jag trodde bara att han hade haft en dröm så det blev tröstande och av med sockarna och lägga honom igen. 30 min senare gråter han igen och då gick jag ner och gav honom en Alvedon, tröstar och lägger honom.
Sedan ligger han och smågråter, sovar, smågråter, sover ett tag innan han somnar helt.
Ingen bra natt alltså.
Igår hoppades jag igen på en längre natt. Tills Elliot började bajsa sand. Han gjorde det i onsdags också. Bajsade sand hela eftermiddagen och kvällen. Rumpan var illröd, sanden satt fast i skinkorna (som glittrade fint) och Elliot var jätteledsen såklart. Igår var det dags igen fast värre så jag fick rengöra, smörja och ge en Ipren innan han ledset la sig på sidan i sängen, kramade sin delfin hårt och somnade.
Lugn natt till kl 6 då Elliot började yla. Då hade han bajsat vilket frätte på den röda rumpan. Willa däremot fick jag väck 8:10 för att hon skulle få äta innan jag gick med Elliot till dagis.
Jag får sätta mitt hopp till en längre natt i natt istället
Ang. sanden så var dom inte ute igår så var den kom ifrån fattar jag inte.
Mini: Haha, det var svårt kan jag säga! Är glad att jag har fingrar och öron kvar kan jag säga!
Håller med dig! Dom måste kännas friska och som att de orkar med dagis också, inte bara vara feberfria. Kan ju vara idé att han är hemma och bara myser en dag så att får alla krafter tillbaka!
Emeliee: Tack
Jesster: Känner igen de jobbiga nätterna. Här hemma är den en ickeblöjfri tjej som ska upp och kissa halva nätterna. Tog 1,5 timme för henne att somna igår. Plus att lillkillen vaknade efter bara tre timmars sömn och ville äta, sen vid tre skulle han äta igen. och sen klockan tio i sex vaknade han imorse och var suuuuperpigg och tyckte livet i sängen var pest. Så ja, varit uppe sen innan sex, det är fan inte mänskligt
Kanske blir tidigt i säng för båda oss ikväll
Emeliee: Det jobbiga är att jag blir stressad eftersom jag "tvingar" Kent att vabba, jag MÅSTE plugga, och imorgon har jag ett projektmöte som inte kan missas, speciellt när det inte gör någon egentlig inkomstskillnad i att Kent är hemma då han får 90% av lönen då han vabbar, jag fattar inte att han har så bråttom tillbaka till jobbet, han säger ju själv att han inte precis älskar stället. Sen har jag redan sagt att jag "offrar" en pluggdag på fredag (ledig från skolan to-fr men de tillfällena brukar jag ta att läsa in och göra uppgifter) så att Isak ska få vara hemma lite mer.
Jesster: Men kan du inte prata med din sambo så han kan ta en hel natt om barnen vaknar så du får vila? Här hemma har vi alltid mer eller mindre kört varannan natt, oavsett vem som jobbat och vem som varit föräldraledig så att båda ska få chans att vila. Visst, klart man också vaknar, men det gör ganska mycket att slippa kliva upp. Sen är det väl bådas erfarenhet att det är värre för den som är föräldraledig att inte få vila, så när jag var hemma med Isak så tog Kent de flesta nätter för att han tänkte på mig
.
Nu tycker jag ni ska skriva att ni aldrig mått så bra som nu och får sova massor... Faktiskt... Så slipper jag få panik och så menar jag, tänk på era medmänniskor
Jesster: kattsand kanske?
Loke brukar ha lika mycket sant i ansiktet som överallt annars när man hämtar honom, dock har jag inte tänkt på om det finns i blöjan också.
Jag ger dig lite mer sömn i julklapp
svag: haha, tänkte på när jag var hos frisören sist, hon klippte mig i örat. Smått pinsamt för henne och hon hann be om ursäkt en gång per sekund medan hon torkade blod
Jag skrattade mest, det kändes ju men jag led mer för hennes skull. Hon ska vara glad att det var jag och inte en gnälligare variant
Tror det var när Loke inte var så gammal, för jag var mest glad att komma hemifrån och bli ompysslad, så ett hack i örat var det värt ![]()