• Lina S

Augustibebisar 2008

Lana - du har väl inte missat lekplatsen som är i Slottsskogen??? Den är ju jättestor och fin, saknar den
    Men det är klart man kanske inte har koll på lekplatser om man inte har barn

Ost%vinprovningen var super igår! Åhh va gott det var, jag rensade tallriken med alla ostar förrutom de 2 grönmögelsostarna som jag bara smakade lite på. Är inte så förtjust i mögelostar. Men de andra 10 var helt ljuvliga och va mätt man blev, det är ju så fett.

Nu har jag varit på efterkontroll och allt var läkt och fint. Satte in en kopparspiral, hade inte ens funderat på preventivmedel så det blev lite hastig och lustigt. Men jag vill helst slippa massa hormoner i kroppen så då får det bli så. Det kändes inte alls att sätta in den. Det tråkiga är ju att man kan blöda lite mer under mensen sen. Men jag har inte så riklig mens i övrig så det är inte hela världen.

Jag har också varit och ätit frukost här på ett conditori med några andra mammor som går hemma. Man får äta hur mycket man vill och då är det ju svårt att begränsa sig när det finns massor med goda frallor och bullar och kakor och ostar mm.

• Lina S

Oj då, va tråkigt att du känner så Lana. Man kan nog känna sig rätt knäckt när man inte får sova ordentligt. Kan du inte prata med bvc? Men man hinner inte så mycket när man har ett litet barn, så är det för de flesta. Var inte ledsen för det.

När Elliot var liten tyckte jag inte att jag hann med något alls och ändå var S hemma de 10 första månaderna. Nu hinner jag mer konstigt nog fast jag har två barn. Men det blir bättre jag lovar dig. Hon är ju inte så gammal än.
    En stor kram till dig......

• Lina S

BVC - är ju även till för att stötta föräldrarna, inte bara väga, mäta barn osv. De är vana vid detta så du ska inte känna dig dum. Jag känner många som har suttit och gråtit ut där.
    Men det blir bättre, om ett tag så roar de sig själva lite längre stunder.

Ibland känner man sig värdelös, det kan jag också göra. Speciellt när jag inte har tid med Elliot och skäller och säger nej du får inte hela tiden. Jag blir trött på min egen röst och tycker synd om honom samtidigt som jag inte kan låta honom göra som han vill. Ja det är inte lätt att vara förälder, det ska gudarna veta!

• Lina S

Ikväll ska vi åka till badhuset och bada med båda barnen tillsammans med ett annat par som fick sitt andra barn dagen innan Sam.
    Bassängen är uppvärmd inför babysimmet imorgon så det är perfekt. Det dumma är ju att jag satte ju in spiral igår så jag får inte bada Steve får ta båda två Men Sam badar ju bara en liten stund.
    Då är de trötta och somnar fint när vi kommer hem så man kan ha lite fredagsmys

snart - jag glömde ju tacka dig för hjälpen med URL

• Lina S

Haha Sam bajsade inte heller igår, det hör ju inte till vanligheterna direkt. Han brukar ju skita flera lass om dagen. Så nu väntar jag mig världens brakskit snart

Nu ska jag försöka läsa ikapp lite, låter ju spännande med VT:s fylla

• Lina S

Kan någon inboxa mig länken om Zitrus, låter hemskt.....

Jag kan också rekomendera mam Ulivent flaskorna, de är super!

Nu är S och E och handlar och Sam sover. Jag är helt slut, E är så intensiv så att jag vill strypa honom emellanåt. Nä jag skojar faktiskt inte, idag var jag så trött att jag kände för att slå till honom vilket jag naturligtvis inte gjorde och jag skulle aldrig göra det heller. Men det är otäckt att man ens tänker tanken.
    Han skriker och gapar hela tiden jag blir sååå trött i huvudet, här är aldrig tyst. Sen är han på mig och Sam hela tiden, jag kan aldrig amma ifred utan att han är på och klättrar och drar i mig och Sam, han är så otroligt intensiv hela tiden plus att han gör allt han inte får. Jag satte mig och tjöt när de åkte iväg innan för jag var så trött. Det är bara mig han är på hela tiden, inte sin pappa. Jag vet ju varför, men det är ju lika jobbigt för det.....

När jag gick på toaletten för att skita (ursäkta detaljerna) så hittade jag honom sittandes i Sams spjälsäng. Han har alltså klättrat upp där och naturligtvis så har han väckt honom. Jag blir tokig.

Tur att han kan vara gullig också ibland. Jag sov ju i gästrummet inatt och när jag kom in i vårt sovrum så satt E och S där. Då kramar han mig och säger - jag har längtat efter dig mamma. Då smälter man

ursäkta egoinlägget, behövde bara ventilera!

• Lina S

Jag fick aldrig länken, kan du skicka den VT, eller någon annan....

Nu har vi varit på kalas till Elliot dagiskompis sen åt vi middag hos mina föräldrar. Nu känns det bättre, men jag kan fasa över morgondagen då jag är ensam med båda barnen..

• Lina S

Tack för länken VT.
    Fy va otäckt Zitrus, förstår verkligen att du blev rädd... Hoppas det känns lite bättre nu.

Lana - skönt att M är hemma med dig nu, hoppas det blir bättre snart!

MissH - Sam har samma sovvanor som Elton!

Igår somnade jag kl 20.00 snacka om trött. Minns inte när S kom in med Sam för mat, kanske runt tio? Sen skulle han i alla fall äta kl 3.00 och då var jag pigg som en mört och kunde inte somna utan låg vaken till sex då han skulle äta igen. Då var jag svintrött men då låg han och bökade. Men vi somnade till sist men bara en timme sen var det dags att gå upp. Så jag är trött ändå idag

Jag missade ju ensam mamma söker (heter det så) igår, någon som vet när reprisen är?

Har två kompisar som ska ha barn nu, båda är på övertid. En vecka resp. 11 dagar. Så spännande......

Svar på tråden Augustibebisar 2008