• Lina S

Augustibebisar 2008

Nu har jag lagt in 2 bilder på killarna i ungefär samma ålder i bildtråden. Tycker ni att de är lika? Det tycker jag
    Ibland sitter jag och tittar på kort på datorn så kommer Steve in och frågar vem är de av dem Jag kan ju om inte annat se de på kläderna, men sådant har ju inte han koll på Fast klart jag ser skillnad ändå!

• Lina S

Neeej vad är det jag läser, usch vad tråkigt. Ni ska ju bara mysa och njuta av Lyckeli nu, inte behöva tänka på detta. Nu får du vara stark för din lilla flickas skull. Men som KaOl säger så blir de flesta friska!

Tänkte skriva något om Sam men jag minns inte längre vad och det känns ju helt oviktigt nu...

• Lina S

Skönt att ni är hemma alla nu VT! Tänker på er ofta

Puh, nu är jag hemma efter en julklappsrunda i stan med två barn, det är ingen barnlek
    Det är ett helskotta att lyfta in och ur en syskonvagn i bilen, det kan jag lova. För att inte tala om hur svårt det är att komma in i många affärer och om man väl kommer in så finns det inte plats att köra runt där inne. Att få Elliot att sitta still i vagnen när jag ränner in och ut i affärer ja det är inte lätt. Tur att det finns godis att muta med

Fick handlat lite julklappar och en tjock overall till Sam. Har insett att han inte klarar sig med fleecen sen när det blir minusgrader. Ligger han i åkpåsen i vagnen så hade det gått bra, men han vill ju vara uppe också, gärna i selen.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Kul att ni uppskattade det VT - det var ju det som var meningen, en liten ljusglimt.

Amelie - jag köpte en "bullig" variant på Lindex! (grå med en stjärna på magen) Men egentligen skulle jag vilja ha en helt vindtät från pop,  men de kostar ju nästan 1000 kr. Det tyckte jag var lite att ta i när de inte är uppe så mycket. Då har jag hellre ett lite fleeceställ under om det är väldigt kallt.

• Lina S

KaOl - snart är ni man och fru HURRA

Fan nu har båda mina barn krupp. Jag hoppades på att Sam skulle klara sig, det är så obehagligt när de är så små.
    Första gången Elliot fick det var när han var 9-10 månader. Då fick jag panik, han kunde knappt andas. Han hade det ganska många gånger den vintern sen fick han aldrig det förra vintern så då trodde jag att det var över. Men nej, nu kom det igen. Det är så jäkla obehagligt. Speciellt när lilla Sam får det.
    De börjar ju med en skällande hosta och till slut kan de knappt andas. Då är det bara att slänga på en mössa och vira in i ett tjockt täcke och gå ut i kylan 5 minuter. Då blir det bättre. Det är ju stämbanden som svullnar upp. Tur man bor i hus och inte i en lägenhet utan balkong Anfallen kommer ju alltid på natten också.

Hoppas verkligen era barn slipper det

• Lina S

Jag måste se din brorsdotter VT, vilken tid är det?

• Lina S

Usch va otäckt det ser ut BV, fast jag gillar ormar!
    Men var försiktig även om den är tam, jag läste en artikel om en familjeorm som var jättetam och kelig men så en dag så bara hög den pojken i familjen i kinden helt utan anledning och vägrade släppa. De fick hugga av "halsen" på ormen med en yxa *brrr* Pojken blev helt blå och svullen i halva ansiktet, men klarade sig utan allvarligar skador. Inget man vill ska hända ett spädbarn dock.

Nu ska det pyntas här hemma och jag ska fixa en paketkalender till Elliot
    Sen ska vi åka och äta julbord, mums.

Äsch VT, jag missade ju det ändå. När Jonna sjöng alltså. Mitt i nattning av båda barnen. Vet du om det kommer i repris?

• Lina S

Åhh va fina ni va Kaol. Tråkigt med fotografen, jag hade gjort samma sak, klätt upp mig igen och fotat Härligt att det blev lyckat!

Kesso - konstigt med febern? Störigt att du måste vara hemma imorgon också.

Svar på tråden Augustibebisar 2008