• Lina S

Augustibebisar 2008

Rimfolina - usch och fy, så hemskt. Jag började gråta när jag läste hur de inredde hans lilla kista.

KaOl - jag tänker precis som dig när det gäller amning och smakportioner, jag väntar så länge som möjligt.

MissHellen - hur har det gått med flaskan? Jag vet att jag provade flaskan när E var liten och det gick jättebra och sen gjorde jag inte det på några veckor och när jag skulle prova igen så tokvägrade han. Denna gången har jag därför varit noga med att göra det regelbundet så han inte tappar tekniken. Men försök och kämpa på, tillslut tar han säkert den igen.

• Lina S

Åhh va bra VT, där ska jag också köpa julklappar.
    Får man något kort el liknande som man kan ge så den som får "paketet" förstår vad det är? Eller måste man själv fixa det?

• Lina S

Har du provat med vaniljsocker än?

Elliot var likadan, han var skitsvår att få att somna för kvällen, men på dagen gick det bra. Han somnade sällan före 23 på kvällen. Men det gick över så småningom.

• Lina S

Ja prova lägg honom i vagnen. Det försöker jag göra med Sam, då somnar han lättare och djupare. Somnar han i vår säng (för natten) så sover han väldigt oroligt till en början och vaknar till hela tiden. Fördelen med honom är ju att han tar napp så då kan han komma till ro igen, men det är ändå jobbigt att hålla på och "vakta" hela tiden.

Jag kommer inte riktigt ihåg när Elliot slutade att somna så sent. Men det är nog bara någon månad till. När vi flyttade till huset var han sju månader och då var han inte uppe så sent. 5 max 6 mån tror jag, så det finns ett slut!
    Kanske blir bättre när du börjar med lite gröt sen.

Jag har läst i en forskningsbok att pojkbebisar ofta är mer krävande än flickbebisar och det har faktiskt stämt på nästan alla jag känner. Sen stämmer det ju inte på alla såklart.
    Men håll ut, snart blir det bättre!

• Lina S

Min kusin hade en dotter med svår kolik,  hon skrek dygnet runt förutom då hon åt. De var tvungen att sätta en radio med full volym vid hennes säng och sätta i öronproppar för att inte gå under. Hon skrek ju även om de gick runt med henne och de orkade bara inte göra det dygnet runt. Inget hjälpte, de provade också akupunktur. Jag brukade tänka på dem när jag hade det jobbigt med Elliot.

Sen har jag en kompis som har en kille som är till sjöss 10 veckor. Fatta hur tufft hon har haft det ensam med sin son. Att hon bara har orkat är ett under. Hon har ingen familj heller, den enda familj hon hade förutom sin kille och son var sin bror och han dog i en helikopter olycka Hennes svärmor bor ett par timmar bort så det är inte mycket till hjälp. Sambon var ju visserligen hemma 10 veckor också men fy sjutton när han väl var borta. Hon var som ett vrak stackaren.

Snart - hahaha ja så måste det ju vara!

MissH - jag hoppas verkligen det lugnar sig snart, jag vet hur jobbigt det är och då kom ändå inte Steve hem sent. Har du inga föräldrar i närheten som kan hjälpa dig. Ta ut honom på en promenad så du får vila.

• Lina S

Angeluzia - jag har också en liten tjockis som väger över 8 kg han är 67 cm (för 2 veckor sedan) föddes 080808!

Gud vilken underbar meny vi fick till ikväll.

* ostbollar (chevreost, philadelphia, cremefraich och basilika) med honung o balsamvinäger och strimlad knaperstekt bacon.

* oxfile med ett täcke av cremefraich, västerbottenost och valnötter, med klyftpotatis och morötter i ugnen och rödvinssås

* päronsoppa med sorbet

mumma

• Lina S

cremefraiche menar jag såklart, måste rätta mig själv, lärare som jag är

Ja päronsoppan var smarrig. Den kan tom du äta VT.
    Bara att koka upp tärnade, skalade päron med vatten, socker och limesaft. Sen ska man ha grön karamellfärg för att den ska blir grön. Sen lägger man i en kula sorbet, det får du väl äta, eller?

Miss H - skönt att det har blivit lite bättre.

Carina - fina bilder av dig och Amadeus.

Hallon - tittade på My i bloggen, så näpen hon är. En riktig liten flicka,  jättesöt Kyss

Trodde Sam somnade för natten för en timme sedan men nu gnäller han, skit också...

• Lina S

Föresten VT - jag berättade lite om dig och Marcus för Steve, hur duktiga ni är (äter inte kött, värnar om miljön osv.)

Då undrade han om ni använder tvättnötter Jag har aldrig hört talas om detta, men det är tydligen några nötter man har i tvättmaskinen som gör att det ska bli rent tydligen så slipper man tvättmedel. De kommer från Indien. haha

• Lina S

Glöm bara inte att mixa soppan när den kokat i 10 min så den blir slät och fin!

Svar på tråden Augustibebisar 2008