• Lina S

Augustibebisar 2008

Men den fasen du pratar om VT är väl mellan 14 - 19 veckor, den är 6 veckor lång. Sen är det ju så att om barnet är fött 2 veckor för tidigt så kommer ju fasen 2 veckor senare och om man är född 2 veckor efter bf så börjar ju fasen 2 veckor tidigare.

Idag har vi åkt pulka i det soliga vädret, så härligt.

Sen har jag varit på loppis och fyndat!
    Massa fina barnböcker för 5 kr styck. Ett par helt nya oanvända kavatskor till Elliot för 50 kr, en cykelhjälm för 5 kr, massa fina leksaker för 5-15 kr styck! Perfekt!
    En jättesnygg exitväst också till Elliot för 50 kr. Jag har den i en storlek mindre redan.

• Lina S

Mareld - då är hon ungefär 1 vecka tidigare. Alltså när hon är 16 veckor så är hon egentligen 17.

• Lina S

Jag menar alltså när hon är 16 veckor gammal från det att du födde henne så räknas hon som 17 veckor enligt boken.  Men det varierar ju ändå lite från barn till barn, alla barn följer ju inte det exakt.

• Lina S

Åhh så härligt KaOl, önskar att jag vore i dina kläder. Funderade på att göra samma sak faktiskt men jag orkade inte ta tag i det.
    Nu ska vi nog gifta oss i Rom sommaren 2010 istället.
    Jag ska bjuda S på en resa dit i sommar då han fyller 40 (gubbe ) som överraskning så kan vi reka lite, var vi vill ha festen osv.

Ser någon ensam mamma söker?
    Jag blir lite avundsjuk, jag vill också vara sådär nykär, vilken underbar känsla det är. nu är man ju förälskad i sin lilla bebis, men jag skulle villa känna sådant pirr med S också. Skulle inte byta ut honom mot någon annan i världen, men det är ju inte så spännande. Men så blir det ju alltid efter några år!

• Lina S

Så irriterande, innan har Sam somnat för natten vid 20-21 tiden. Nu vaknar han vid 21-tiden och är jättepigg och vill vara vaken. Då vill jag ju ha ensamtid när E äntligen har somnat...
    Han sover mellan 16-18 typ, ibland bara mellan 16-17 och ibland 17-18 och sen är han vaken till 20-tiden och därefter har han somnat för natten innan, men inte nu inte. Nu ska han helt plötsligt ha en vaken period till. Igår var han vaken till halv tolv

• Lina S

Snart - förstår att det är jobbigt när han äter i 1,5 timme Sam äter på knappt 10 min.

Svar på tråden Augustibebisar 2008