• Lina S

Augustibebisar 2008

Såg att ni pratade om att krypa, det är jätteindividuellt när de börjar med det precis som allt annat. Och en del hoppar ju över det som sagt. Elliot kröp sent, han var 11 månader. Jag hoppas att Sam också väntar länge, för det är skönt. När de väl börjar krypa så har man fullt upp haha

Barnet kan få frostskader om man har bitring i frysen, tänk på det.
    Jucea du kan också ta en isbit i en handduk och gnida lite mot tandköttet för att lindra. Hoppas det bryter igenom snart!

Miss H - vilken underbar liten nakenfis Skönt att han börjar sova bättre nu. Här är det lite upp och ner, vissa nätter är ganska bra och en del väldigt oroliga.

Hälsade på min kompis nyfödda dotter igår, det är ju helt sjukt va små de är. Jag trodde ändå att jag inte skulle reagera så nu eftersom det inte var så länge sedan Sam var så liten, men precis som vanligt när man träffar en bebis blir man chockad över hur små de är. Han kan omöjligt ha varit så liten, men det har han ju. Hon var i storlek med Sam när han föddes. Ja det är svårt att fatta....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Miss H - har han bajsat än? Du kan massera magen, det gjorde jag när E var liten och inte bajsat på länge, då kom det efter 10 min. Vet du hur man masserar?

Kaol - vilken fin bild på familjen! Han är jättesöt lilleman!

Vem frågade om skiphop?? Jag har det och tycker att den är bra! Det ända jag inte gillar är att den är öppen i mitten, dumt när det regnar...

VT - oj har du varit veg. så länge. Impad över att man klarar det när man är 9 år. Var du ensam i familjen då? Som var veg. menar jag?

• Lina S

Luzor - om du inte får vattenkopper av Tova nu, så tycker jag att du ska vaccinera dig, det kan man tydligen som vuxen. Man ska bli jättesjuk av vattenkopper när man är vuxen. Min kompis fick det förra året och hon har aldrig varit så sjuk tydligen, hon fick över allt och då menar jag överallt. Upp i slidan och i hela munnen osv. Det är ju mycket lindrigare hos barn som tur är.

Hallon - herregud va ni spelar Här finns inte ett spel i detta huset förutom sällskapsspel. Min förra sambo var helt spelgalen och spelade rollspel el vad det nu var och kunde sitta flera dygn framför datorn så jag är så anti spel man kan bli.
    Hur gammal är nu L? Var det 9-10 år eller? Jag vet inget sällskapspel sådär direkt, men det är ju bara att fråga i affären för de är ju duktiga.

Mamma hade köpt massa kläder till pojkarna i julklapp som hon visade mig idag. Ganska många av sakerna har jag själv köpt. Så har hon inte kvar kvittot, va sur jag blev. Det måste du ju alltid spara sa jag, du vet ju att jag måste byta ibland. (ibland har det varit fel storlek, ibland har jag inte alls gillat det osv.) Man har ju fått byta på Kappahl tidigare om man bara haft alla lappar kvar, men inte nu längre tydligen det har varit en del svindleri med rabattkuponger. Typiskt. Lönt att ha samma kläder i samma storlek....

• Lina S

Åhh det låter skitgott VT, sådana måste jag absolut göra Har du provat min fillimpa än?

• Lina S

BV - jag har fotat bilden till dig och den ligger i mitt galleri under övrigt. Av någon konstig anledning kan jag inte klistra in den här, fattar inte varför. Men min sida är lite skum nu, skrev i ett annat forum tidigare och då hade jag inga mellanrum precis som VT hade för ett tag sedan. Hur fick du rätt på det VT?

• Lina S

Se inga mellanrum nu heller

• Lina S

Mysigt med ljud BV. Jobbigt att han är sjuk lilla gubben. Jag vet hur jobbigt det är, båda mina barn är ju kruppbarn och har jobbigt med andningen när de är förkylda, det känns i mammas hjärta.. Jobbigt med kräksjuka Suss, Elliot har också kräkts ett par gånger nu i jul, men det har ändå varit rätt lugnt tycker jag. Har de samma strumpor hur små fötter har Miranda eller hur stora har Max haha. Sam skulle drunkna i Elliots strumpor, han har 28 i skor!

• Lina S

Jag postar emellan för mina mellanrum har också försvunnit

• Lina S

Kaol - en månad med svärisarna, hur har du stått ut..... Snart - tråkigt med svärfar...

• Lina S

Ursäkta alla inlägg, men allt kommer ju i ett stycke annars... Nu är Sam snart 5 mån, när E var 7 månader sa han mam-mam-mam och när han var 8 sa han mamma för första gången, mysigt. Det längtar man efter. Fast det kan ju ta längre tid denna gången vem vet. Elliot satt själv vid 5 mån och det gör inte Sam mer än några sekunder! Fast han får gärna vara bebis läääänge, det gör inget haha

Svar på tråden Augustibebisar 2008