• Lina S

Augustibebisar 2008

Minus 5 och snö Förvånad känns helt overkligt. Tror inte ens vi får någon snö här nere i Skåneland. Tråkigt i så fall, har ju köpt en pulka till Elliot och tagit fram hans bebispulka till Sam.

Igår hade vi dop, vilken underbar dag. När vi gick in i kyrkan spelade kantorn snickerboa, jättegulligt.
    Sen sjöng min kompis 2 sånger, välkommen till jorden och det vackraste, och då var inte ett öga torrt. Jag ryser när jag tänker på det, sååå vackert.
    Festen hemma var jättemysig och Sam fick massor med fina saker. Det var en liten 3veckors bebis på dopet och hon vägde 4,3. Hon var ju miniliten. Känns som om Sam aldrig varit så liten men det har han ju och ännu mindre därtill.

Vad alla är ivriga på att börja med smakisar, fast det var jag också med Elliot. Nu vill jag vänta så länge som möjligt och bara amma, det är ju både praktiskt och mysigt.

Här är ett kort från dopet!

• Lina S

Vad ni är duktiga som promenerar så!
    6000 steg - hur länge går man då ungefär?

Tack för kommentarerna

Kaol - det gör du rätt i att dricka champange och rödvin menar jag. Jag drack lite vin på dopet igår, gott!

Kul med sele VT - har du inte ganska många nu? Både babybjörn och sjal och nu denna? Eller har jag fel? Fast du kanske har ärvt/lånat.

Jucea - jag fick också 2 små söta kattungar med mig hem när jag var på promenad här om veckan. Elliot var lycklig och lekte med dem, de var helt orädda och hoppade upp i vagnen.
    Som tur var så visste jag vems det var (min gamla elevs ) så jag ringde så kom de och hämtade dem. Jag hade fullt sjå med att inte få in dem i huset. Både jag och Steve är ju allergiska så vi vill ju helst inte ha in dem.

MissH - jag är inte  säker på hur det är med det. Men jag har för mig att jag gjorde det med Elliot och han lever ju än Synd att du inte blev firad idag..

• Lina S

Kul med Ullared Mareld! Jag skulle kunna åka dit varje dag men nu har Steve förbjudit mig att åka på läääänge för jag gör alltid av med åtskilliga tusenlappar.

VT - jag trodde bara att det var lite mer järn i ersättning nr 2, men det kanske det inte är. Har för mig att jag har läst det. Men det är ju bra att hon sover bättre i alla fall.

Nu ska jag äta pastasallad.

• Lina S

Det tror jag inte du behöver VT. Jag vet iofs inte hur det är med just den vagnen, men vi hade samma regnskydd till vår briovagn på både sitt och liggdelen.

• Lina S

Jucea - usch vilket trist bemötande. Hoppas att de ändrar sig.

Suss - det är svårt det här med flaska. Vi hade samma problem med Elliot, han vägrade och skrek så att han tappade andan hur vi än försökte. Olika flaskor, Steve matade när jag gick ut osv.. Jag kunde aldrig komma iväg själv.
    Denna gången ville vi undvika detta så därför började vi rätt tidigt att ge Sam flaskan en till två måltider per vecka, med ersättning.
    Tyvärr har jag inga tips, mer än att försöka och försöka igen. Mam uliventflaskorna är bra.

• Lina S

Usch vad tråkigt VT, hoppas verkligen att allt går bra.
    Jag har haft cellförändringar  när jag var yngre, typ 18-19 år. Jag fick göra en mindre operation då och ta bort en liten del av livmodertappen tror jag att det var. Jag minns knappt det var ju 15 år sedan
    Men efter det så har det aldrig varit något så det är ju skönt.

Kul med Ullared Mareld, skönt att det var så lite folk. Jag äääälskar gkås

Luzorsus - va trist med vagnen Men ring brio, de kanske har kvar något gammalt däck.

• Lina S

Finns ju Nan eller Semper att välja mellan!

Jag har hört att nan ska vara bättre och skonsammare mot magen, men jag vet inte vad de grundas på. Båda är säkert bra.
    Finns en från 0-4 mån och en från 4 mån och uppåt. Du kan nästan börja med nr 2 eftersom han snart är 4 mån!

• Lina S

Sam är också inne i en jobbig period när han sover sämre och ska snutta eller han kan nöja sig med nappen men då får man stoppa in den 170 gånger och det orkar man ju inte. Lättare att stoppa in tutten (bröstet alltså, vissa av er kallar ju nappen för tutten )
    Men de har ju perioder då de sover mycket oroligare för de utvecklas så mycket. Så det är ju inte säkert att det är för att han är hungrig. Men du gör ju helt rätt i att prova ersättning, hoppas det hjälper!

• Lina S

Hoppas verkligen att det fungerar nu så han blir mätt och glad så du får sova bättre!
    Du har ju ändå helammat i 4 månader och det är ju inte dåligt. Det är ingen fara att ge lite ersättning. Hoppas bara han tar flaskan nu, har du provat det?

Svar på tråden Augustibebisar 2008