Augustibebisar 2008
Så skönt att han mår bra idag Carina!
Elliot vann förresten tävlingen med att namnge undelaterna
Hela 100 kr. Nu heter de plus och minus
Fast jag kanske redan har berättat detta? *Förvirrad*
Så skönt att han mår bra idag Carina!
Elliot vann förresten tävlingen med att namnge undelaterna
Hela 100 kr. Nu heter de plus och minus
Fast jag kanske redan har berättat detta? *Förvirrad*
Nej det gör absolut inget, man kan inte kommentera allt hela tiden, det är ju omöjligt. Det gör jag ju inte själv heller. Men jag fick bara en känsla av att jag hade skrivit det en gång innan haha och då stämde det ju
Haha nej det var ett presentkort på lantmännen! Det blir nog braständare så får vi köpa något annat till Elliot ![]()
Det är nästan bara jag, lille, VT, missHellen och Amelie som lägger in bilder i bildtråden! Har jag missat någon? Vet att fler har lagt in någon enstaka gång dock..
Kan inte fler lägga in bilder det är ju så kul att se alla barnen och det blir inte att man går in i era gallerier för det hinner man liksom inte med. Lättare att bara titta i bildtråden. Ni som inte har plus kan bara lägga in en länk så klistrar jag in bilderna! Jag är jättedålig på att titta i bloggarna också, det blir ibland när ni skriver länken i tråden som man kikar in en snabb sväng!
Wiem - vilken härlig bakdag du har haft! Jag har också bakat 4 matbröd i helgen. Men det är så himla lätt, man bara blandar ihop allt och i två formar och in i ugnen 100 minuter, ingen knådning eller jäsning
och skitgott och saftigt är det också!
VT - sitter L framåtvänd? Är det för att du vill eller för att du bara kan ha sittdelen åt det hållet? Sam gillar också sin sittdel mycket bättre, fast han sitter vänd mot mig, känns jobbigt för mig att ha honom på andra hållet, fast han hade säkert tyckt att det var kul. Därför använder jag inte syskonvagnen så mycket just nu för där kan han bara sitta vänd bort från mig. Vi har Elliots gamla vagn tills han blir lite större.
Här är en till som inte rasar i vikt fast jag ammar mycket, fortfarande flera gånger på natten. De sista 4 kg vill verkligen inte ge sig ![]()
VT - jag vet inte vilket heidis är så det är möjligt att det är samma. Men jag skriver det i alla fall så kan du ju se!
Fillimpa
5dl vetemjöl
2dl gramhamsmjöl
3dl rågsikt alt 2,5 dl rågkross
1dl vetekli
0,5 dl vetegroddar
1 tsk salt
4 tsk bikarbonat
1 liter lättfil
2 dl mörk sirap
Blanda alla torra ingredienser för att sedan lägga till fil och sirap, häll smeten i två smörade och bröade 1,5 liters formar. Grädda i 100 minuter i 175 grader!
Lätt som en plätt och urgott!
Heidi - Sam sover också med mig, Steve sover fortfarande oftast i kontoret haha vi har inget sexliv. Vi har försökt få till det hela helgen men Elliot har ju varit med hela tiden, och när han har somnat så är ju Sam vaken till 22 snåret och då somnar jag också för då är jag helt slut eftersom han är vaken så mycket på natten. Fan vi är skitsugna nu, vi får anlita barnvakt för att ha sex
Jag orkar inte heller lägga över honom i hans säng, gå upp och stoppa i nappen hela tiden osv. Nä jag är för lat helt enkelt, men jag är inte orolig, han kommer ju inte sova där när han är tonåring ändå
Det blir bättre när de börjar sova bättre på natten och äter mer mat!
Angeluzia - haha låter som min "lille" kille. Han vägde 8730 förra gången
och då var han knappt 4 mån
Lille - underbar bild!!!!! Som vanligt, känns nästan lite tjatigt att skriva det
men de är ju såå fina!
Miss H - vi har haft sex men bara 3 gånger. Problemet är ju inte att vi inte vill utan att vi inte har tid
Ni som har fler barn, hur får ni till det??
VT - det är inget konstig, det är en fas som alla våra små kommer gå igenom flera gånger!
Jag minns när Elliot var så mot sin pappa, det var jättejobbigt. Men som tur är så är det bara en fas!
Elliot har aldrig haft öroninflammation så jag vet inte så mycket om det, men när han var liten så var jag orolig för det för han liksom tog/slog sig för öronen. Han var ju någon månad äldre än våra är nu. Då fick vi tipset att kolla om det ser rött ut i örat och klämma lite "fliken" mitt i örat. De är oftast ömma där om det är öroninflammation. I vårt fall var det tänder som spökade, ibland har de svårt att lokalisera var de har ont så att han tog sig mot öronen var egentligen menat mot käken.
Igår fick vi äntligen till det
var tvungen att berätta eftersom jag har klagat så ![]()
Då blir hon säkert jätteglad VT, det hade jag blivit!
Och nej det var inte första gången vi sexade till det, men det var första gången på länge
Sist var då med fällen ![]()