• Lina S

Augustibebisar 2008

Jag har inte hunnit läsa på flera dagar, som vanligt

Men vilken kul idé med fotoleken! Nu har jag bidragit med vårat kök men någon får gärna lägga in bilderna till mig.

Nu ska jag gå och kika på alla kök

• Lina S

Kaol - jag såg att vi hade samma gardiner

Kul att se alla fina kök!

• Lina S

Har bara läst de senaste sidorna, mer har jag inte hunnit

Gosh - skyndade mig in och kikade och han var ju jättesöt såklart! På sötnosenbilden var han nästan lite lik Sam faktiskt.

Idag är Sam 11 veckor, han är nog i någon tillväxtperiod för han äter ofta nu tycker jag och är lite gnälligare och sover sämre. Men det är bara att bita ihop för det blir ju bättre.

Ikväll kommer mina föräldrar hit och äter tacos med oss. Då blir Elliot lycklig för han avgudar sin mormor och morfar!

1 kg till är borta nu så nu är det "bara" 5 kg kvar till ursprungsvikten. Sen vill jag ta några till men jag börjar med de 5.

Har de hänt något viktigt de senaste dagarna? Hinner ju inte läsa ikapp.

• Lina S

Fy vilken vidrig spindel, jag avskyr också spindlar. Jag har fobi.. Hittar jag en stor i huset måste S komma hem från jobbet om ingen granne kan ta den

Hipp hurra för dig idag VT
    Vad händer idag då? Var det namnfesten eller?

• Lina S

Nu har vi varit på marknad, det är så mysigt

Elliot fick ballong, klubba och åka karusell så han var lycklig!

Mamma fick gräddbullar som vi säger i skåne (heter munkar i göteborg, vad heter det i resten av Sverige?) och pappa ölkorv!
    Sam fick ingenting

• Lina S

Lille varför hälsade du inte på mig när du ändå var i helsingborg?

Kul med alla presenterna VT!

nu orkar jag inte skriva mer, kom precis hem från en fest... godnatt

• Lina S

Hur säkert är det egentligen med mini-piller. Jag vågar inte äta det för min kompis har blivit gravid 2 gånger. Första gången behöll de barnet men denna gången ska de göra abort

När det gäller smakisar så är det bra att börja med ofärgade typ vita puréer - potatis, palsternacka, majs osv, sen gröna och sist röda (pga ev. allergier) man ska köra en smak i taget för att kunna utesluta allergier också, ett par dagar - till en vecka med samma smak.
    Gröt är också bra att börja med, mild utan smak. Fast man ska blanda med mycket vatten så den blir ganska rinnig.

Oj nu skriker lilleman....

• Lina S

Lille - jag tyckte att båda var fina, svårt val. Men om du väljer den första så hade jag tagit bort den stora blomman.

Jag har precis skaffat plus för första gången så jag ska prova klistra in ett foto...

Svar på tråden Augustibebisar 2008