• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84

Hej hopp hur har alla det ??
    Själv har jag precis gjort kladkakka och dumlefluff Gott gott

• jeng

äntligen är jag igång lite med lekarna till välkomstfesten. men gud vd svårt det är att komma på frågor... ska ju göra dels ett korsord, som man kan pyssla med under minglet, och sen en frågesport... man vill ju ha lite kluriga frågor också, och inte bara lätta frågor u.. några tips?`

hittills har jag typ teds tilltänkta namn, numera andranamn, stjärntecken, byn jag växte upp i, staden teds farfar bor i, teds smeknamn, efternamnet på personen ted är döpt efter osv... kom gärna med tips!

• Kvack

Någon som har plus och kan lägga in lite bilder från mig till bildtråden?

Har tagit lite kort nu. Sista stora magbilden ligger i den andra mappen.

• lille08

Nu har jag pysslat lite här med en dopinbjudan... vad tror ni? Ser det FÖR blommigt ut?! Kanske gör om den helt sen... min hjärna är lite för trött för photoshop ikväll känner jag...

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/phpfm01kl.jpg

• BebisVagga
    lille08 skrev 2008-10-27 23:38:14 följande:
    Nu har jag pysslat lite här med en dopinbjudan... vad tror ni? Ser det FÖR blommigt ut?! Kanske gör om den helt sen... min hjärna är lite för trött för photoshop ikväll känner jag...
    va fint...
  • Carinamamma84
    Svar på #1134
    Verkligen jätte fint ÅÅh så snyggt
    Hmmm jag vet inte hur jag ska ha det det blir typ aldrig av likom
    Sambon vill inte han säger att han inte tror på Gud då vill han inte häller sina barn ska döpas
    Vadå jag är döp och jag bestämmer väl över mina barn eller??
    Gör jag fel som gör detta Iaf??
  • S u s s

Åh, jag känner mig rentav taskig som inte hinner hänga här mer.
    Hoppas ni inte ser mig som en främling när jag väl kikar in!

Max är kinkig i perioder nu, men blir lycklig igen bara han blir buren, så vi går och svettas i sjalen när vi ska iväg på nåt.
    Han är så lättroad annars och skrattar högt av att man bara tittar på honom, stackaren.

Jag vill inte att mina barn döps, jag är inte troende. Nu är ju inte min make det heller, men hade han varit det så hade jag inte velat ha dem döpta ändå, utan det kan de göra själva längre fram om så önskas.
    Visst kan man gå ur kyrkan igen lika lätt om de skulle önska det, men då har de ju sponsrat kyrkan med många tusenlappar om året i skatt. Inte för att jag vill vara snål på det viset heller egentligen, men jag vill inte skänka pengar till nåt jag inte tror på.

Såg att ni skrivit nåt om smakisar också, är öven bra att blanda ut med ersättning/mjölk (det bebisen är van vid) i början, så blir det inte bara bekantare smak utan milt för magen också!

Det var allt för mig idag, hoppas jag hinner in igen snart. Ha det så bra, vänner!

• linn78

lille: nej, ont-skrik är jag nästan helt säker på att det inte är, han får ju minifom för magen och de skriken när det gör ont i magen är annorlunda. Detta är mer ilska/ledsen skrik... Han har väldigt svårt för att somna så när han är trött blir det värre. Bästa stället är BB selen men senaste dagarna har han suttit där så mycket att jag börjat få ont i ryggen. Tack och lov sover han ganska bra på nätterna.

Minstingen i tråden (om inte Grimm är född senare än 22:02) börjar också bli stor nu. 60 cm och 5390 gr var han idag. Läkarkontroll och allt såg bra ut. Hon gjorde reflextestet också genom att släppa honom men fångade upp i sina armar igen, lät alltså inte honom trilla nr på skötbordet.

Nej, nu är det färdig ätit här så vi går och lägger oss igen. Gonatt!

• linn78

lille: inbjudningen var jättefin! kan man ladda ner nåt gratis fotoshop från nätet?

• BebisVagga
    Carinamamma84 skrev 2008-10-28 00:06:17 följande:
    Svar på #1134Verkligen jätte fint ÅÅh så snyggt Hmmm jag vet inte hur jag ska ha det det blir typ aldrig av likom Sambon vill inte han säger att han inte tror på Gud då vill han inte häller sina barn ska döpas Vadå jag är döp och jag bestämmer väl över mina barn eller?? Gör jag fel som gör detta Iaf??
    ja e ju itne riktig rätt att döpa barnen om pappan inte vill vara med..

varför inte ett namn kalas eller ett borgligt dop?!
Svar på tråden Augustibebisar 2008