• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

jag har inte pumpat på typ 2 månader... insåg det nu i allt pump-prat, att jag inte har nån som helst aning om hur mycket mjölk jag har i tuttarna...

• Hallonsocka

Heidi: Det kan ju vara att han är överkänslit... Jag vet att jag fått en matsked mjölk då de upptäckte att jag var allergisk (då var jag nästan årat och blev blå först om läpparna och sedan hela ansiktet, men jag var vähäldigt allergisk också)

• Lina S

Hur säkert är det egentligen med mini-piller. Jag vågar inte äta det för min kompis har blivit gravid 2 gånger. Första gången behöll de barnet men denna gången ska de göra abort

När det gäller smakisar så är det bra att börja med ofärgade typ vita puréer - potatis, palsternacka, majs osv, sen gröna och sist röda (pga ev. allergier) man ska köra en smak i taget för att kunna utesluta allergier också, ett par dagar - till en vecka med samma smak.
    Gröt är också bra att börja med, mild utan smak. Fast man ska blanda med mycket vatten så den blir ganska rinnig.

Oj nu skriker lilleman....

• Amelie

Hallå, ni som har gjort fotoböcker, vilken leverantör rekommenderas / rekommenderas inte?

• Saliva123

Tack alla söta som komplimenterat Beata! Hihi, vill ju att ni också ska se hur söt hon är när jag sett era sötisar juh!

Idag har jag träffat kompis med en kille född i juni. mysigt! Sedan har jag gjort tomatsoppa och bakat bröd, riktig höst alltså! Nu ska jag läsa ikapp, hinner ju nästan aldrig kommentera längre, men om ett par dagar blir det lite lugnare i mitt liv. Läser nästan allt som skrivs dock! Ha det!

• Kvack

Läser ofta men hinner inte heller kommentera. Fototråden är kul men har inte hunnit ta något kort. Nu håller barnen på och bråkar igen. Bye bye.

• m0e

Vt- Jag fyller 23 i maj så jag är ju rena ungdomen (som min mormor skulle ha sagt..)

Lille- Hmm.. Tilia skriker kanske 10min - en kvart. Annars är hon rätt nöjd med livet

Heidi- Det var inte min svärfar va? För det låter precis som honom! Usch så less jag kan bli på honom ibland, och jag FASAR för hur det kommer bli när det är dags för Tilia att börja med smakisar!
    Jag hade också blivit jättearg! Det är du och din sambo som ska sköta sånt och ingen annan, speciellt inte utan att fråga.

• Amelie

Gosh: Jag glömde kommentera... det där med att ge ett spädbarn glass utan att fråga föräldrarna först... jag tycker att det är respektlöst.
    Jag vet inte hur jag skulle reagera. Jag är lite för snäll, jag kanske bara skulle säga att han får inte äta sötsaker ännu.
    Att dessutom mata med en sked som inte är ren... usch nej.

Vi är inte så jätteaktsamma med bakterier, men ibland känner jag för att säga ifrån. Som igår när vi var hos vänner som har en tvååring och en femåring. De var som klistrade vid Robin och strök honom på kinden, pratade med honom med en decimeters avstånd mm. Men det är så svårt att säga till och få barnen att lyssna tycker jag. De var väldigt uppspelta kan man lugnt säga.

• linn78
    Är det bara jag som har en skrikbagge till bebis? 10-15 min/dag är det som han är glad, resten är skrik... Hoppas det blir bättre snart, det tär ordentligt på mej! Svärmor säjer att sambon skrek hela sitt första år ytan förklaring, hoppas Axel inte kommer hålla på ett år!!! Då måste jag få avlastning av något slag.
  • lille08

linn78: Oj förstår att det måste vara jättejobbigt att han skriker så mycket. Verkar det som han har ont någonstans? Kolik? Något han inte tål?

Svar på tråden Augustibebisar 2008