• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Linn: Elton är inte häller nöjd om han inte får vara i famnen Så du är inte ensam! Han är precis lika dan, får svårt o sova på nätterna. SÅ känn dej inte ensam

lille: Kortet var jätte fint, men jag tyckte att W´s ansikte försvann lite bakom blomorna. O han är ju bara för söt för att inte synas (Hoppas du inte tar illa vid nu :/)

carina: Såg reseptet i din blogg, de SKA jag testa! Såg hur gott ut som hällst

Måste berätta en sak I natt så gav jag Elton tutten då han aldrig kom till ro. O vet ni vad?! Han tog den o somna Woho! Mammas lilla prins börja bli duktig
    Dessutom gick pappa in i går o gav han tutten två gånge, då somna han om igen! Jag är så stolt!!!

• Amelie

Lille: Jag håller med MissH. Du har ju fototalang, varför gömma den bakom blommor?? Jag tycker att du kan minska ner på blommorna i alla fall.

• Hallonsocka

Carina: Jag tycker inte att det är rätt med ett kyrkligt dop om inte bägge föräldrar
    vill det. Men det finns ju många andra sätt att fira namngivelsen på som kanske
    passar er båda?

Suss: Här är vi också två som inte är troende och inte vill ha något religiöst dop,
    vi ska ha en fest för henne, och det är väl både för hennes ankomst och namn :-P
    Först sa vi at vi skulle ha det innan jul och dessutom fira att vi gift oss... nu
    lutar det mer åt att göra det nästa sommar Haha, slutar väl med att det inte
    blir nått alls

Det är helt otrolit My har varit toppenglad och är det än! Hon vaknade då A åkte till
    jobbet och ville snutta (kring kvart i fem nått) och sedan somnade hon om vid åtta
    och då var jag pigg (jag hade ju fått slumra medan hon snuttade) så jag klev upp.
    Vid nio vaknade hon och har sedan dess suttit i babysittern och försökt ta en leksak
    jag köpte till henne igår! Hon sitter och stånkar (det är ju inte lätt då händerna
    inte gör som hon vill) ibland skrik/skrattar hon och så pratas det, nu suger hon på
    handen och tittar på en blomma och ler! Gullleplutt!!!

Jag har hunnit damsuga och plocka och äta frukost i lugn och ro!!! WOW!

Igår hann jag bara äta en hårdbrödmacka på hela dagen (åt middag runt fyra halv fem)och
    jag tror att mjölken var tunn pga det för då var hon kinkig nästan hela dagen!
    Helt otroligt vilken glad tös jag har nu

• Snart sommar

Jag laddar upp lite Traderaauktioner nu. Gott att hinna med det när det för en gångs skull är lite lugnt här på morgonen .

Carina: om han absolut inte vill så tycker jag inte du ska gå vidare med det. Ni måste komma fram till något som passar er båda.
    Varken jag eller maken är religiösa av oss heller, men han ville att första skulle döpas och då vill jag att det ska göras med alla.

lille08: nu har du ju bestämt dig, men jag tycker det är fint som det är .

Kan man ha problem med mjölkstockning även om man inte har feber och så? För lillen har i ett par dagar kämpat för att få ur mjölken och jag känner att han inte får tömt brösten ordentligt. Så det är lite grinigt här nu. Jag får han inte längre att äta från flaska, bara maken som kan det nu.

Apropå skrik och så. Ja, tyvärr så är det ju så att lillen får vänta då och då på mat så då kan han ju får skrika lite (tar det ju sås nabbt jag kan, men som ni alla vet så är det ju MAT NU som gäller för dom små ). Annars skriker hanbara vid trötthet i princip. Säger ju naturligtvis till om han är missnöjd på annat sätt också, men då är det ju inte skrik så.

• Vilda Tiger

lille
    Jättefint kort! Det där snirkliga du har vid hans ansikte tycker jag ska vara kvar, och iaf några blommor. Du är så duktig!

Carina
    Jag kan nog känna att föräldrarna båda två ska få va med och bestämma om ifall barnet ska döpas eller inte. Det  känns inte ritkigt snällt att gå emot pappan så... Men om han tycker det kvittar så klart du ska döpa. Jag är själv döpt och Marcus med, men vi vill inte att Lyckeli ska sväras in i den kristna tron. Jag kan INTE så framför prästen och säga JA när han frågar om jag vill att Lyckeli ska växa upp med kristna värderingar. Det vill jag inte.

Linn
    bra läkare! Så gjorde vår med.

Jucea

Hur mkt han vägde, vilken veckodag han kom, vilket veckodag ni kom hem från bb, hur lång han var, vad bm hette, hur gammal han var när första leendet kom. Du kan ju ha svarsalternativ.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • lillastjärnan

Hej allihop!

Känns som en evighet jag var här sist, dagarna bara rinner iväg... Något stort som hänt?
    Här är allt bara fint, ganska glada barn just nu som sover ok - trots att lillan fått tillbaka sin snuva. Var hos fotografen igår för bb-foto. Blev att vi tog några extra, så nu är vi ruinerade... Ska lägga in dom när de kommer! Ska lägga in lite nya bilder på barnen nu oxå. Passa på medan liten sover, somnade i sitt nya babygym....

• lillastjärnan

Nu finns nya bilder på barnen i mitt galleri!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
Svar på tråden Augustibebisar 2008