Inlägg från: Hallonsocka |Visa alla inlägg
  • Hallonsocka

Augustibebisar 2008

Hej tjejer! Oj här i Umeå är det underbart soligt väder och några plusgrader. Jag
    tror iaf det kommer bli omkring 10! Det var fest någonstans i det här huset inatt och
    spring i trapphuset (vilket hörs väldigt bra in i lägenheterna). A började jobba
    6 imorse och hade haft svårt att sova :-/

BV: HHAHAHAHAHA! Åååh vad sööt han är! Hans lät mer som ett skratt så My skrattar låter
    det mest som en åsns Iiiih Åhhh fast baklänges Åhhiih åååhiiiih

• Hallonsocka

VT: GRATTIS!!! Hipp hipp hurra hurra hurra hurra (skulle köra fler om jag visste vad du fyller )

• Hallonsocka

AH! 27!
    Hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra
    hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra
    hurra hurra hurra hurra HURRAAAA!

• Hallonsocka

Måste bara fråga...går vi över till vintertid inatt?

• Hallonsocka

Haha, okey, när faaanken är det farsdag? jag har missat allt, är i en bebis bubbla

• Hallonsocka

En riktigt dååålig dag kan My skrika totalt en kvart kanske...
    Pust och flås jag är helt slut. Vi har varit hos min bror och hans fru sedan ett och
    ätit lunch (fast det var mer som middag ) fyra småbarn, fyra syskon och tre respektive
    plus mammsen... det vart höljutt vi är alla slut!

• Hallonsocka

Hej hej!

Ser att ni pratar om frissan och hår... jag skulle behöva göra nått åt mitt :-/ det
    är mest bara långt nu.
    Heidi: Du får lägga upp bild sen så att vi får se hur det blev
    WHAAAT!? Jag hade blivit VANSINNIG! Absolut! Det är sånt A SKÄMTAR om då han vill
    få mig att reagera (han är glasstokig)... Fast vi har sagt att sötsaker godis/glass
    m.m får vänta tills hon blivit äldre, alltså ett par år... I början får godis vara
    typ russin (då hon börjat äta bara mat alltså) Dessutom ska vi vänta lite extra
    med komjölk (kanske inte lika länge som med godis och så, men ni fattar) fast det
    är mest pga att jag var så fruktansvärt allergisk mot allt som innehöll det. Och
    från att någon haft skeden i munnen, ja det skulle väl vart ok om det var nära
    släkt... annars NOOOO WAY (hispig? jAvisst :-P)

VT: Ja, fy faaaan för sånt... Jag är ju uber köttätaren men skulle aaaahahaldrig
    få för mig att ens tänka på att ge någon som är vegetarian kött. Självklart framförallt
    eftersom jag inte skulle leka förälder med någon annans barn och dessutom eftersom
    hon säkert skulle bli jäkligt dålig om hon utan att vänjas vid det skulle få kött.
    Nej uurk allt sånt går fetbort. (haha vad jag låter som en ungdom, but hey det är
    man väl tills man är 25?! Så ett år till !)

Saliva: naaw vilken sötnosas!

• Hallonsocka

Heidi: Det kan ju vara att han är överkänslit... Jag vet att jag fått en matsked mjölk då de upptäckte att jag var allergisk (då var jag nästan årat och blev blå först om läpparna och sedan hela ansiktet, men jag var vähäldigt allergisk också)

• Hallonsocka

Carina: Jag tycker inte att det är rätt med ett kyrkligt dop om inte bägge föräldrar
    vill det. Men det finns ju många andra sätt att fira namngivelsen på som kanske
    passar er båda?

Suss: Här är vi också två som inte är troende och inte vill ha något religiöst dop,
    vi ska ha en fest för henne, och det är väl både för hennes ankomst och namn :-P
    Först sa vi at vi skulle ha det innan jul och dessutom fira att vi gift oss... nu
    lutar det mer åt att göra det nästa sommar Haha, slutar väl med att det inte
    blir nått alls

Det är helt otrolit My har varit toppenglad och är det än! Hon vaknade då A åkte till
    jobbet och ville snutta (kring kvart i fem nått) och sedan somnade hon om vid åtta
    och då var jag pigg (jag hade ju fått slumra medan hon snuttade) så jag klev upp.
    Vid nio vaknade hon och har sedan dess suttit i babysittern och försökt ta en leksak
    jag köpte till henne igår! Hon sitter och stånkar (det är ju inte lätt då händerna
    inte gör som hon vill) ibland skrik/skrattar hon och så pratas det, nu suger hon på
    handen och tittar på en blomma och ler! Gullleplutt!!!

Jag har hunnit damsuga och plocka och äta frukost i lugn och ro!!! WOW!

Igår hann jag bara äta en hårdbrödmacka på hela dagen (åt middag runt fyra halv fem)och
    jag tror att mjölken var tunn pga det för då var hon kinkig nästan hela dagen!
    Helt otroligt vilken glad tös jag har nu

• Hallonsocka

Har precis kommit hem från en promis. Det känns att vintern är på gång, två plusgrader och frosten ligger kvar i marken härligt med den friska luften, men ack så trött man blir då man kommer in i värmen!

Hoho vad My håller på med leksaken jag köpte igår! :_) hon försöker hela tiden ta den och lyckas då och då. Hel koncentrerad är hon och skrattar till då och då

Svar på tråden Augustibebisar 2008