• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Hallonsocka

Har precis kommit hem från en promis. Det känns att vintern är på gång, två plusgrader och frosten ligger kvar i marken härligt med den friska luften, men ack så trött man blir då man kommer in i värmen!

Hoho vad My håller på med leksaken jag köpte igår! :_) hon försöker hela tiden ta den och lyckas då och då. Hel koncentrerad är hon och skrattar till då och då

• lille08

Slängde ihop en ny dopinbjudan lite snabbt... så vilken ska jag ta - denna eller den andra?

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/php9pti39.jpg

• luzorsus

mina kompisar har kört namnfest. De berättar lite om namnet, varför de valt det, faddrarna har fått tala lite, det har sjungits några fina barnsånger av vänner som kan sjunga, sen fika och paket Behöver inte vara så avancerat men vi hade varken namnfest eller dop med vår äldre tjej och kommer inet ha det med den mindre tjejeb heller.
    De hade en gästbok som cirkulerade i rummet så man kunde skriva sin relation med barnets föräldrar och några visdomsord typ

• luzorsus

Lille08: Tyckte att första var finast om du tar bort någar blommor så det inte blir så plottrigt.

• goshheidi

Fick ett jättebra tips idag utav en bekant idag som jag gärna vill dela med mig. Om ni har problem med att nappen hela tiden faller ur barnets mun när det sover, så placera ena hörnet av en kudde mot nappen så att det trycker emot litegrann. Då hålls den där lite bättre och bebisen sover kanske lite längre och vaknar inte av att nappen fallit bort. Jag testade lite idag och det fungerar gansak bra faktiskt.

• Lina S

Lille - jag tyckte att båda var fina, svårt val. Men om du väljer den första så hade jag tagit bort den stora blomman.

Jag har precis skaffat plus för första gången så jag ska prova klistra in ett foto...

• Carinamamma84
    Svar på #1166
    Jag har en filt över nappen och han älskar att han filten över ansiktet konstiga Didos haha han sover som en prins och vaknar inte alls
  • Amelie

Lille: Jag tycker första inbjudan var finast.

Idag har R haft "en fis på tvären", han har varit grinig på eftermiddagen. Sedan somnade han stenhårt oc nu äter han. Hoppas ontet har släppt. Oj vad man önskar man kunde ta hans ont! Hur mycket luft rymms det i en bebis?

Jag tror jag skrämde alla fotografer med mitt ämne idag. Får hitta på något mindre komplicerat nästa gång.

Svar på tråden Augustibebisar 2008